Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 04 mei 2024 9:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 maart 2014 4:18 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Fors meer storingen bij grote banken

HAARLEM - De grote Nederlandse banken kampten in januari en februari met opmerkelijk veel storingen, meldde de website Allestoringen.nl dinsdag. Het aantal dagen waarop hun systemen voor onlinebankieren en andere diensten last hadden van een storing, kwam uit op een totaal van 62. Een jaar eerder waren dat nog 13 dagen.

Meer ....

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 maart 2014 5:18 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3951
62 storingsdagen in twee maanden die gezamenlijk maar 59 dagen tellen. De tekst geeft uitleg, maar...
Al lig je er maar een minuut uit en al is het 's nachts, als bedrijf heb je hier meteen een storingsDAG te pakken.

Als ik van Allestoringen.nl was. deelde ik meteen een storingsWEEK of een storingsMAAND uit. Dan haalde ik zeker voortdurend de Telegraaf.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 12:18 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
De Duitse DKB, waar meerdere leden hier klant van zijn, ziet er ouderwets uit.
Tegelijk constateer ik dat de site altijd werkt en ook zijn ze daar heel scherp op mogelijke fraude.

Is dus een kwestie van keuzes maken. Koste wat kost een trendy site willen hebben met leuke gadgets (plaatjes toevoegen, rekening delen, is dat allemaal nou echt nodig.?) of iets degelijks dat het altijd doet.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 1:39 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3951
Bij DKB is ook niet alles koek en ei.
Ook in Duitsland kennen ze zo'n website.
Zie hier

binnen 24 uur alweer vijf klachten, kunnen natuurlijk ook net de Nederlandse klanten zijn.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 1:50 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Als je per sé het ongelijk van de ander wilt aantonen, en je zoekt maar lang genoeg, dan vind je altijd wat blijkbaar.
Allesbehalve overtuigend als je het afzet tegen de NL problematiek.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 1:57 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3951
obligataire schreef:
Allesbehalve overtuigend als je het afzet tegen de NL problematiek.

Dat is ook precies mijn punt.
Ik heb zeer zelden te maken met storingen, ook bij Nederlandse banken. Zeker geen 62 dagen in januari en februari.
Volgens mij ligt de Nederlandse "problematiek" dan ook grotendeels niet bij de banken.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 5:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Het is een kwestie van hoe je 'storingsdagen' definieert. Inderdaad, slechts 5 minuten storing kwalificeert al voor een storingsdag.
Dat klinkt flauw maar je zult maar net op dat moment een belangrijke betaling hebben moeten doen.
En storing is storing: het hoort gewoon niet. Waarbij 'af en toe' nog acceptabel is want het blijft mensenwerk.

Dat jij weinig last hebt gehad van die 62 dagen, komt waarschijnlijk omdat je niet alle dagen online bent en/of omdat je niet van alle genoemde banken klant bent.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 5:23 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3951
Ik wens "storingsdag" helemaal niet te definiëren. Het is een verzinsel van die webpagina en zij kunnen dezelfde definitie gebruiken voor een "storingsuur", "storingsweek" of "storingsmaand". Het is maar net hoe ver ze het willen uitvergroten.
Ik zou alleen geïnteresseerd zijn in het aantal storingen, maar dan alleen nog als er bijstaat hoe lang die storingen werkelijk geduurd hebben. Desnoods gemiddeld.

Ja, een storing is een storing. Als je bij de reacties kijkt op die Duitse webpagina zie je dat er zich bij DKB ook wel storingen voordoen. Hoort niet.
Wat ook niet hoort is het één overdrijven en iets vergelijkbaars bagatelliseren. Punt.

En ik wil degene graag ontmoeten die in januari en februari wel 62 dagen last heeft gehad van storingen.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 8:30 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Je quote mij verkeerd.
Nog vóór jouw reactie, had ik 'm al genuanceerd in die zin dat af en toe een storinkje minder erg is, want mensenwerk.

Maar goed, dat stadium zijn we allang voorbij getuige die 62 storingsdagen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 maart 2014 10:57 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Misschien dat een gewogen storings duur beter zou zijn dan 5 minuten = 1 dag.

Een storing van 3 - 6 uur 's ochtends zal hoe dan ook minder impact hebben dan van 3 - 6 's middags


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 maart 2014 5:13 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
ING belooft verbetering na fors aantal storingen

ING belooft de storingen waarmee de bank afgelopen weken te maken heeft gehad in de toekomst beter aan te pakken. Ook moeten sommige storingen door maatregelen worden voorkomen.

Meer ....

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 maart 2014 7:03 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
namliam schreef:
Misschien dat een gewogen storings duur beter zou zijn dan 5 minuten = 1 dag.

Een storing van 3 - 6 uur 's ochtends zal hoe dan ook minder impact hebben dan van 3 - 6 's middags

Een een storing op "pay day" scoort ook flink hoger bij de liefhebbers dan een willekeurige zondagmiddag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 maart 2014 9:52 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Dat bedoel ik Groentje, net als een storing in het weekend vlak voor kerst/sinterklaas
En zo zijn er nog wel wat punten te verzinnen waarmee je op een "effectieve storingsduur" kan komen.
Lastiger is om "nauwkeurig" die storing te meten, een willekeurige (echte) storing van 3-6 's ochtends wie zal dat merken en wie zal daar voor genoeg intresse hebben om het te rapporteren (anders dan de bank zelf)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 maart 2014 10:02 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
namliam schreef:
........een willekeurige (echte) storing van 3-6 's ochtends wie zal dat merken en wie zal daar voor genoeg intresse hebben om het te rapporteren (anders dan de bank zelf)


Je kunt ook zo redeneren: als ze er al niet eens in slagen op daluren de zaak draaiend te houden, hoe moet dat dan op piekuren zoals (idd.) payday en weekend voor feestdagen?

Banken realiseren enorme kostenvoordelen door internet/automatisering.
Daarnaast wordt steeds meer gerekend voor bancaire diensten (in een tempo hoger dan de normale inflatie).
Me dunkt dat ze daar een systeem voor dienen aan te bieden dat (nagenoeg) altijd werkt. Een storinkje af en toe, ok.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 maart 2014 11:26 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Die IT systemen kosten alleen al in onderhoud meer dan dat de oude methodiek koste, inclusief het wekelijks versturen van dagafschriften.

Van mij had het oude verdien model van banken (valuteren) mogen blijven bestaan, wat heb ik er aan dat mijn geld nu een dag langer tegen geen rente op mijn rekening staat? Het enige wat scheef was aan het systeem is dat je (effectief) rood stond op een rekening waar je niet op rood KON staan omdat je geen toestemming daarvoor had (of gevraagd).
Ik klaagde elk jaar netjes bij de bank "Hoe kan ik debet rente moeten betalen als ik niet debet kan staan?" bij de bank en kreeg altijd netjes mijn "betaalde" debet rente weer terug.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO