Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 16 apr 2024 8:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 08 dec 2012 8:07 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2116
Voor het eerst bitcoin-wisseldienst met bankstatus

AMSTERDAM - Online wisseldienst Bitcoin-Central mag zich als eerste verhandelpunt voor bitcoins in Europa een bank noemen.
Dat meldt het Bitcoin forum. Bitcoin-Central heeft de bankstatus kunnen bereiken dankzij een overeenkomst met de Franse financiële dienstverleners Aqoba en Credit Mutuel.

Voor meer klik hier.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 11:18 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Apart dat hier niks over bitcoin te vinden is. 1 bitcoin is nu ruim 42 euro. Vorig jaar zomer nog 10 euro.... :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 4:53 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Eurohaters doen goede zaken

Het gaat "goed" met de bitcoin.

Gaf het vorige bericht hier nog een koers aan van 42 Euro aan, na 3 weken is daar nog eens 100 Euro per bitcoin bijgekomen.

Vandaag alweer een leuke stijging.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 5:18 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Is hier iemand op dit forum die geld heeft ingelegd (of gemined zelfs) met bitcoins bezig is?Ik had er vorig jaar aan gedacht, maar helaas niet ingestapt.. Anders had ik mijn geld (zeg van 10 > 180 dollar) even 1800% rendement in een jaar kunnen pakken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 6:55 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Dit is de eerste keer dat ik van bitcoins hoor. Ik heb dus nog niet ingelegd. Klinkt heel aantrekkelijk 1800% rente in een jaar tijd. Daar verdampen zelfs de toprentes op deposito's á 5,6% van enkele jaren geleden bij. Hoe is het mogelijk?

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 6:59 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
ErikVries schreef:
Hoe is het mogelijk?
Door een hype te creëren en op te blazen, waarvan alleen de pioniers rijk worden, ten koste van degenen die op de trein springen als de afgrond nadert.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 12:38 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Fantastisch. Iemand al ervaringenmet die nieuwe bank?
Ik zie bitcoin niet als spaarmiddel maar wel als veilig betaalmiddel (pas iets storten in bitcoin als je iets moet betalen bij iemand die bitcoin accepteert).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 8:05 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 feb 2010 6:10 pm
Berichten: 296
Een betaalmiddel waarvan de koers zo gevoelig is voor marktsentiment en speculatie noem ik niet veilig. What goes up must come down...

Nu nog instappen is leuk als je van risico's houdt. Je heb kans dat het nog even doorgaat, maar resultaten uit het verleden...

Edit: dit artikel is ook best leeswaardig.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 11:35 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
theswitch schreef:
Ik had er vorig jaar aan gedacht, maar helaas niet ingestapt.. Anders had ik mijn geld (zeg van 10 > 180 dollar) even 1800% rendement in een jaar kunnen pakken.

Als je werkelijk spijt hebt maak ik het nog een tandje erger... de coins van gisteren (180 dollar) doen nu alweer 180 euro (235 dollar).
Waar het precies vandaan komt weet ik niet maar ergens heb ik het idee dat je die spijt binnenkort wel achter je zult laten.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 2:53 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
@mmm
Als betaalmiddel is het denk ik het beste wat er is. Je moet er alleen niet in gaan sparen. Volgens mij haal je die twee functies betalen/sparen door elkaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 9:13 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 feb 2010 6:10 pm
Berichten: 296
DagobertDuck schreef:
@mmm
Als betaalmiddel is het denk ik het beste wat er is. Je moet er alleen niet in gaan sparen. Volgens mij haal je die twee functies betalen/sparen door elkaar.

Misschien snap ik het gewoon niet. Als je ermee wilt betalen dan moet je er toch over beschikken? Stel ik koop ze nu om er in de toekomst mee te kunnen betalen, zoals b.v. met PayPal. Vervolgens loop ik toch risico dat de koers instort en ik er minder mee kan kopen dan toen ik de bitcoins kocht?
Jij stelt: "(pas iets storten in bitcoin als je iets moet betalen bij iemand die bitcoin accepteert)".
Als ik ze alleen koop om direct weer uit te geven, dan kan ik toch net zo goed met euro's betalen? Dat scheelt me de wisselkosten. Betalen met bitcoins kan zinvol zijn om anoniem geld te verplaatsen, maar dat is een ander aspect. Wat snap ik niet en hoe haal ik eea. door elkaar?

Bewaar ik ze om later uit te geven, dan loop ik risico's. Bij de euro loop ik natuurlijk ook risico's, maar persoonlijk denk ik dat de koers van bitcoins eerder zal instorten dan de euro en dat de val (vanaf het huidige punt) dieper zal zijn. Het is natuurlijk vooral een kwestie van geloof en vertrouwen. Vertrouw je erop dat de bitcoin alleen maar verder zal stijgen, dan moet je natuurlijk instappen. Geloof je dat sprake is van een speculatieve bubbel, kijk dan uit...

Edit: nieuwsbericht over laatste verdubbeling van de koers. Wie heeft de gok gewaagd om in te stappen en wanneer stap je weer uit?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 11:40 am 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
JandeV schreef:
Waar het precies vandaan komt weet ik niet maar ergens heb ik het idee dat je die spijt binnenkort wel achter je zult laten.

Ik heb nooit spijt gehad hoor. Maar ja, ais je de toekomst kan voorspellen ben je per definitie altijd beter af. Loterij, aandelen, startups etc. Maar ja, die gave heeft (gelukkig) nog niemand.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 1:26 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Nou, de Nina Brink's van deze wereld, de bedenkers van iets als Facebook en deze "Bitcoin" kan enige toekomstvisie toch niet ontzegd worden. Wat ze verder gemeen hebben is dat ze weten wanneer het einde in zicht is en dat ze moeten cashen.
***Op dit moment staat de Bitcoin alweer meer dan 10 Euro hoger dan gisteren.
(Aan het eind van de dag staat hij weer veel hoger, of anders morgen......... of hij is ineens niets meer waard. Het is maar hoe ver de gekkies willen gaan)

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 1:58 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Het woord piramidespel heb ik hier nog niet gezien maar dat is het natuurlijk. Een elecrtonische kettingbrief als het ware.

Er staat nauwelijks geld tegenover. De beheerder die het tellertje kan aanpassen is de spekkoper.
En inderdaad een briliante zet van de initiatiefnemers :shock:

Citaat:
Online wisseldienst Bitcoin-Central mag zich als eerste verhandelpunt voor bitcoins in Europa een bank noemen.

Gelukkig. Nu weten we dat het vertrouwd is :lol:

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 2:12 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
190 Euro in mijn laatste bericht, nog geen uur geleden.
Op dit moment nadert de 200-Euro-grens.

Sorry, ik heb niks beters te doen.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO