Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 7:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2016 2:12 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Citaat:
en dat heeft niets te maken met het beleid van de Europese Centrale Bank
http://www.ad.nl/economie/die-lage-rente-dat-blijft-zo~abf063b7/

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2016 4:23 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Citaat:
Kleine genoegdoening is dat ook de inflatie erg laag is. Vergeleken met een jaar geleden is het leven slechts 0,1 procent duurder geworden. Dus spaarders boeken nog steeds winst - al is het maar een paar tienden.

Voor het gemak wordt de VRH maar weer even vergeten...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2016 5:05 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
Citaat:
Een iets risicovoller investering, beleggen in aandelen, wordt dan toch een stuk aantrekkelijker

Citaat:
Als belangrijke zegening van lage rentestanden wordt vaak gewezen op de kansen die het biedt voor investeerders

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2016 6:28 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
Ik ben toch benieuwd hoe de oorspronkelijke spaarder die in aandelen gestapt is gaat reageren als er in de toekomst een correctie op de aandelenmarkt gaat plaatsvinden.

Geheid dat er paniek ontstaat en de 'voorzichtige' belegger weer massaal in cash gaat. Ik heb het proces kunnen aanschouwen in 1987 toen in oktober de grote crash op Wallstreet plaatsvond en en passant de andere wereldbeurzen naar beneden mee trokken.

Op de deposito afdeling bij het hoofdkantoor van de Amro Bank, waar ik net mijn eerste baantje had na mijn studie economie, heb ik met verbijstering de reacties gezien, er moesten met boeterentes deposito's bij ouders opgebroken worden om de garantie bij de dalende beurzen te compenseren ( het idee was toen , je kunt beter geld lenen om te beleggen anders ben je een dief van eigen portemonnee )

Ook nu weer beter geld lenen dan oppotten , maar kijken wat de toekomst gaat brengen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2016 7:36 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
Citaat:
Deze week zei Coen Teulings, voormalig directeur van het Centraal Planbureau, het nog bij de eerste Witteveenlezing op de Rotterdamse Erasmus Universiteit: de komende vijftien jaar moeten we rekening houden met lage rentes, en dat heeft niets te maken met het beleid van de Europese Centrale Bank.

Aan effectief rendement van een staatsobligatie, kan eenvoudig de gezondheid van een land worden afgelezen.
Hoe lager de rente is op de staatslening, des te meer vertrouwen heeft men in het betreffende land.
Interventies van de centrale banken kunnen dit beeld tijdelijk vertekenen, maar op de lange termijn zijn manipulaties van de banken niet houdbaar.

Volgens mij, als onbetaald deskundige, houd de ECB de rente laag om de bijna failliete landen uit de wind te houden.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 nov 2016 12:02 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 05 jan 2012 12:14 pm
Berichten: 420
Los van de oorzaak, vrees ik inderdaad dat we in navolging van Japan en Amerika de eerstvolgende vijftien jaar niet op een renteverhoging hoeven te rekenen.
Ik zou niet weten waarom dat zou gebeuren.
Op zich idioot dat de VRH hoger is dan de spaarrente en je nu moet interen op je spaargeld. Spaarinformatie zou voorlopig nu beter Inteerinformatie kunnen heten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 nov 2016 12:20 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
Ondertussen kan de ING weer een aardige winst maken, mede door de rente op deposito's extreem laag te houden. Lees het volgende artikel in het FD , https://fd.nl/ondernemen/1174133/groei-rente-inkomsten-geeft-flinke-duw-aan-winstgevendheid-ing

Wel wrang dat met behulp van de belastingbetaler de ING uit de brand geholpen is, goed in 2014 is al het geleende geld met rente terugbetaald, maar mede door de bedrijfswinsten die ook opgebracht zijn door de spaarklanten die hun gelden bij de ING hadden staan.

Ik blijf erbij de crisis momenteel treft de middenklasse diep, dit gaat in de toekomst gevolgen hebben voor hun bestedingspatroon, die zal eerder naar beneden bijgesteld worden dan extra uitgaven voor de economie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 nov 2016 10:39 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Martijn schreef:
Ik ben toch benieuwd hoe de oorspronkelijke spaarder die in aandelen gestapt is gaat reageren als er in de toekomst een correctie op de aandelenmarkt gaat plaatsvinden.

Geheid dat er paniek ontstaat en de 'voorzichtige' belegger weer massaal in cash gaat.

Als je gaat beleggen moet je minstens voor 10-20 jaar gaan beleggen. Het liefst voor 30-40 jaar. Beurscrashes zijn dan vervelend, maar gemiddeld gesproken over zeg 40 jaar haal je meer dan met een spaarrekening.
Juist in paniek reageren bij grote daling door te gaan verkopen teer in je op je geld.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 nov 2016 11:07 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Juist nu is het zeer link om nog in aandelen te gaan.
Ze staan veel te hoog, omdat ieder dat als nog enige oplossen ziet om wat rendement te maken met je geld.
En ieder weet waar veel vraag naar is, gaat de prijs omhoog!!
Die luchtbel zal vroeg of laat een enorme klap maken... :shock: :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 nov 2016 2:10 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Algemene indexen op de aandelenmarkt stagneren al meer dan 1,5 jaar. Dus stijgen valt mee. Wel is de aandelenmarkt niet goedkoop.
Timing is altijd erg moeilijk voordat je het weet wacht je te lang en mis je de boot (met kopen of verkopen).

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 nov 2016 2:18 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 05 jan 2012 12:14 pm
Berichten: 420
Piggy schreef:
mis je de boot (met kopen of verkopen).

Verkopen kun je beter nooit doen. Tenzij je het geld echt nodig hebt of het zeker is dat het bedrijf failliet gaat.
Doorgaans haal je een beter rendement door aandelen te laten liggen dan door steeds te handelen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 nov 2016 2:28 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
kspaar schreef:
...
Op zich idioot dat de VRH hoger is dan de spaarrente en je nu moet interen op je spaargeld. Spaarinformatie zou voorlopig nu beter Inteerinformatie kunnen heten.

#VRH #KV2017: Als je hier belang aan hecht dien je niet te stemmen op de huidige regeringspartijen en de coalitie genoten. Een van de weinige politici die ik daar over hoor is Pieter Omtzigt (CDA) en de nieuwkomers. Kennelijk zitten ze hier niet mee.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 nov 2016 5:36 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 05 jan 2012 12:14 pm
Berichten: 420
Ja, Pieter Omtzigt is "onze man"! :D
Ik heb 'm al eens een bedankje gestuurd voor z'n inspanningen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016 1:16 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
kspaar schreef:
Verkopen kun je beter nooit doen.
Dat is natuurlijk onzin.
Het is een stelregel voor iemand "die maar wat doet".
Als alles erop wijst, en je weet zo goed als zeker, dat de koersen gaan dalen: dan verkoop je.

En om onze moderator een keer voor te zijn: Dit topic gaat over rente op spaarrekeningen. Niet over beleggen.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016 11:02 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 05 jan 2012 12:14 pm
Berichten: 420
Je hebt de rest van m'n antwoord niet gelezen: "Doorgaans haal je een beter rendement door aandelen te laten liggen dan door steeds te handelen."

Uit onderzoek is gebleken dat de meeste actieve aandelenfondsen (zo’n 75%) slechter presteren dan een fonds dat simpelweg een index (zoals de AEX) volgt. Als deze fondsen, met veelal ervaren en ervoor opgeleide fondsmanagers, het al slechter doen dan de index, dan doe je het zelf als onervaren belegger waarschijnlijk niet veel beter als je actief wil handelen in aandelen.

http://www.nietsnelrijk.nl/aandelen1-html/

Maar je hebt gelijk, dit topic gaat over sparen hoewel we inmiddels gedwongen worden te gaan beleggen door de nieuwe VRH.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO