Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 8:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2017 12:47 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Rampjaar voor spaarders http://www.telegraaf.nl/dft/geld/sparen ... aign=dfttf
Citaat:
AMSTERDAM - Nederlandse spaarders hebben een rampjaar achter de rug. De rente die ze ontvangen op hun zuinig bewaarde geld is in 2016 praktisch gehalveerd.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2017 8:31 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik heb er weinig last van gehad. Het merendeel staat nog lang vast (vooral Rabo Doelsparen, NIBC, ABN, CB en CE).
Wat vrij is gekomen gaat naar crowdfunding en dat loopt vooralsnog naar tevredenheid.
Ook de beleggingen waaronder Shell en de Rabo Certificaten deden het prima.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2017 8:45 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Nou ik heb hier wel last van, over het gehele jaar 2016 genomen maak ik net tot iets meer rendement dan de VRH , met de vrijstelling en inflatie speel ik net quitte.

Dit jaar, met dank van VVD/PVDA, zal het met de nieuwe VRH regels waarschijnlijk nog slechter uitpakken . Onder de 1 % rendement , daar zit dan nog een langlopende deposito bij die in 2019 afloopt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2017 8:59 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Martijn schreef:
Nou ik heb hier wel last van, over het gehele jaar 2016 genomen maak ik net tot iets meer rendement dan de VRH , met de vrijstelling en inflatie speel ik net quitte.

Dit jaar, met dank van VVD/PVDA, zal het met de nieuwe VRH regels waarschijnlijk nog slechter uitpakken . Onder de 1 % rendement , daar zit dan nog een langlopende deposito bij die in 2019 afloopt.

Die nieuwe regels, daar heb je een punt, maar verder is het toch vooral een kwestie van eigen keuzes, ook al hangen die samen met omstandigheden zoals je al eerder beschreef.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2017 9:55 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Rampjaar. Wie leest nou die pulp van de TG. Of we nog niet genoeg ontbost hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2017 8:37 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
obligataire schreef:
Ik heb er weinig last van gehad. Het merendeel staat nog lang vast (vooral Rabo Doelsparen, NIBC, ABN, CB en CE).
Wat vrij is gekomen gaat naar crowdfunding en dat loopt vooralsnog naar tevredenheid.
Ook de beleggingen waaronder Shell en de Rabo Certificaten deden het prima.

Alsof ik het had kunnen posten... Shell en Rabo, met name voor het dividend / de coupon

Aflopende deposito's gaan OF naar CF OF beleggingen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2017 10:21 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
obligataire schreef:
Martijn schreef:
Nou ik heb hier wel last van, over het gehele jaar 2016 genomen maak ik net tot iets meer rendement dan de VRH , met de vrijstelling en inflatie speel ik net quitte.

Dit jaar, met dank van VVD/PVDA, zal het met de nieuwe VRH regels waarschijnlijk nog slechter uitpakken . Onder de 1 % rendement , daar zit dan nog een langlopende deposito bij die in 2019 afloopt.

Die nieuwe regels, daar heb je een punt, maar verder is het toch vooral een kwestie van eigen keuzes, ook al hangen die samen met omstandigheden zoals je al eerder beschreef.


Niet klagen over de nieuwe regels s.v..p. Degenen die zo handig zijn dat ze toch nog een redelijk rendement hebben zorgen er zelf voor dat het "gemiddelde" rendement, waar de Belastingdienst van uit gaat, een stuk hoger is dan het "werkelijke" rendement wat anderen hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2017 5:07 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
bekend schreef:
Niet klagen over de nieuwe regels s.v..p. Degenen die zo handig zijn dat ze toch nog een redelijk rendement hebben zorgen er zelf voor dat het "gemiddelde" rendement, waar de Belastingdienst van uit gaat, een stuk hoger is dan het "werkelijke" rendement wat anderen hebben.

Aangezien ik al 15 jaar volop profiteer van de VRH zoals die nu nog is, zie ik elke wijziging met wantrouwen tegemoet :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2017 6:14 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ik ben bang dat ik er net zo in sta. De mooie spaarjaren zijn voorbij. Belastingdruk is een blijvertje.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2017 12:57 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
obligataire schreef:
Aangezien ik al 15 jaar volop profiteer van de VRH zoals die nu nog is.....

profiteer? Ik mis de logica. Spaargeld waar alle mogelijke (en onmogelijke) belastingen al op betaald zijn, en dat betasten. Het is wat het is. Maar om dat dan "normaal" vinden, of zelfs profiteren ???

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2017 1:01 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
bekend schreef:
Niet klagen over de nieuwe regels s.v..p. Degenen die zo handig zijn dat ze toch nog een redelijk rendement hebben....

Er zijn mensen die inderdaad alleen sparen ( b.v. spaarinformatie.nl ) om wat voor reden dan ook.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2017 7:40 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ja, en die hadden van 2006 tot 2013 kunnen instappen voor rentes tussen 4% en 6%, om daar nog tot jaren in de toekomst van te kunnen profiteren. Ook toen de rentes duidelijk weer aan het dalen waren, bleven velen (zelfs op een spaarforum) kortjarig vastleggen, bang om de boot te missen als de rente weer zou gaan stijgen. Net als bij beleggen moet je wel de juiste keuzes maken, waarbij sparen een stuk eenvoudiger is.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2017 8:03 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
@henrid
Citaat:
bleven velen (zelfs op een spaarforum) kortjarig vastleggen, bang om de boot te missen als de rente weer zou gaan stijgen.

Je kunt natuurlijk nooit van te voren incalculeren hoe je geld nodig hebt in de toekomst, dit zorgt bij mij althans tot voorzichtigheid, achteraf had ik inderdaad meer geld in langlopende deposito's met hoge rente tarieven moeten steken , maar ja niemand kan in een glazen bol naar de toekomst kijken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2017 8:47 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
piet_pecunia schreef:
obligataire schreef:
Aangezien ik al 15 jaar volop profiteer van de VRH zoals die nu nog is.....

profiteer? Ik mis de logica. Spaargeld waar alle mogelijke (en onmogelijke) belastingen al op betaald zijn, en dat betasten. Het is wat het is. Maar om dat dan "normaal" vinden, of zelfs profiteren ???

Onze Overheid heeft nu eenmaal geld nodig en heeft gekozen om vermogensopbrengsten te belasten. Dat is nu eenmaal zo. Je moet er het beste maar van maken.

Box 3 geldt niet alleen voor spaargeld. Obligaties, aandelen, vastgoed, het doet allemaal mee.

Ik heb altijd minder belasting betaald dan volgens het daarvóór geldende systeem van werkelijke rendementen.
Zelfs in het 'rampjaar' 2008......

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2017 12:12 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Vandaag per post de voorlopige aanslag 2017 ontvangen.
Box 3 belasting is hoger dan in 2016.
Spaarrendement ontvangen in 2016 zet dalende trend versterkt door.

2016 rampjaar voor spaargeld, komend 2017 zal spaarrendement waarschijnlijk nog verder afnemen, vallen bij mij nog aardig wat deposito's vrij. Ook 2017 zal voor mij een nog groter rampjaar worden ben ik bang voor.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO