Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 8:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 28 sep 2017 9:35 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
Voor de vijfde keer dit jaar verlaagt ING de spaarrente van de direct opvraagbare spaarrekening. Per 1 oktober 2017 is het tarief 0,05%.
............ ING-Spaarders zijn met de verlaging in oktober nog één stap verwijderd van 0% rente. Voor spaarders van Triodos Bank is dit al sinds 3 april . .....
https://www.telegraaf.nl/nieuws/387750/ ... -nul-rente

Diep droevig, arme spaarders

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 sep 2017 10:31 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Zoals ik al had verwacht, ze gaan nu over op 0,0x percentages.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 sep 2017 12:16 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
De Sharia komt steeds dichterbij.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 sep 2017 3:42 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Je wil niet weten hoeveel "spaarders" nog steeds bij de ING blijven zitten. :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 sep 2017 3:44 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Het huidige financiële model werkt niet meer, de Europese Centrale Bank heeft de grenzen opgezocht van wat zij kunnen doen (bijna onbeperkt obligaties opkopen ) en geld in de markt pompen om desperaat de economie aan te zwengelen, gevolg de spaarrente is naar een laag dieptepunt ever gezakt.

Echter ondanks economische groei en inflatie van 1.3 a 1,5 % is nu het moment van de waarheid aangebroken, d.w.z. afbouwen van het Quantitative Easing programma en terug naar de werkelijkheid.

De U.S.A. loopt hier al mee voorop, in Europa hobbelen ze as usual hierachter aan. De instrumenten bij de ECB zijn uitgeput. Het is nu maar hopen dat de inflatie verder aantrekt zodat ze zonder gezichtsverlies hun aankoopprogramma kunnen afbouwen.

Ondertussen vieren de zuidelijke landen nog steeds dat zij niet verder in een crisis terecht zijn gekomen, zij hebben geen grote hervormingen gedaan van hun economie.
De Noordelijke landen bloeden echter ( de overheden zijn wel blij want ze konden goedkoop staatsleningen uitschrijven ), de spaarders en vermogenden daar zien elk jaar weer hun tegoeden langzamerhand verder afkalven.

Draghi wrijft zich in zijn handen, helaas zit deze beste man nog tot oktober 2019, als alles tegenzit, bij de ECB als voorzitter.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Duitsers bij de volgende keuze van de ECB voorzitter waarschijnlijk iemand willen hebben die meer op de lijn van Noord-Europa staat.

Wat betreft de spaarrente bij de grootbanken in Nederland, wat een kartelvorming, ze volgen elkaar gedwee richting de 0 % ( volgens vadertje staat kan je makkelijk echter tot wel 4,6 % rendement maken op je vermogen :( )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 sep 2017 4:06 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
De volgende ECB-voorzitter wordt vast een Griek.
Nederlander->Fransman->Italiaan->.... Ze zakken steeds verder in betrouwbaarheid. En breedtegraad.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017 10:19 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
Je kan beter je geld op de spaarrekening van Wiebes (MinvanFin) zetten. Het rentepercentage is daar voor 2017 vastgesteld op 2,871%.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 sep 2017 9:02 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
ger schreef:
Je wil niet weten hoeveel "spaarders" nog steeds bij de ING blijven zitten. :shock:


Meeste mensen zijn vaste klanten en stappen niet snel over. Vele mensen controleren ook niet periodiek hun "leveranciers" (bank/verzekeraar/abonnementen, etc.)

@Martijn: Niemand dwingt je op alleen te sparen. Je hoeft dus niet genoegen te nemen met een lage rente.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 okt 2017 8:47 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Citaat:
Niemand dwingt je op alleen te sparen. Je hoeft dus niet genoegen te nemen met een lage rente.


Het is een feit dat niemand mij dwingt mijn geld grotendeels in spaargeld of deposito's aan te houden, echter mijn nabije toekomst heeft invloed mijn geld risicovoller te gaan benutten.

Goed ik ben conservatief en behoudend in mijn geldbeheer, echter de overheid dwingt mij bijna wel om speculatiever om te gaan om meer rendement te behalen. Dezelfde overheid gaat mij echter niet helpen mocht dit zelfde geld met beleggingen verdampen door dalende aandelenkoersen, dan moet ik maar op de blaren zitten.

Ik zie dit als een Robinhood achtige mentaliteit, een aanname dat iedere burger ongeacht welk risico hij wel of niet wil nemen, even 4 % of meer rendement gaat halen boven een bepaald vermogen en daar 30 % belasting over te heffen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 okt 2017 10:15 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
Citaat:Ik zie dit als een Robinhood achtige mentaliteit, een aanname dat iedere burger ongeacht welk risico hij wel of niet wil nemen, even 4 % of meer rendement gaat halen boven een bepaald vermogen en daar 30 % belasting over te heffen.

Ik zie het meer als gelegaliseerde diefstal. De Overheid formuleert wel als beleid dat mensen zelfredzaam moeten zijn (o.a. zelf zorg inkopen) en dat het niet vanzelfsprekend (meer) is dat de Overheid voor je zorgt van de wieg tot het graf. Niet dat ze net als bijv. bij Huurtoeslag en Zorgtoeslag een "Spaartoeslag" zouden moeten gaan invoeren maar op z'n minst zouden ze het sparen aantrekkelijker kunnen maken door belastingheffing erop achterwege te laten. Gelet op het huidige "overschot" aan Belastingopbrengsten zou dit toch eigenlijk moeten kunnen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 okt 2017 11:16 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
@bekend. Helemaal mee eens. Helaas zijn we echter het wingewest voor Zuid-Europese landen, die erg goed zijn in het verhullen van hun rijkdom. Belastingverlaging komt niet voor in het vocabulaire van Nederlandse politici. Wel een woord dat slechts 2 letters verschilt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2017 1:08 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Best bijzonder dat tegenwoordig de spaarzin van de burgers zo goed als teniet gedaan wordt.
Vroeger, heel vroeger, toen verkeersdrempels nog kuilen waren, werd sparen zelfs op scholen gestimuleerd door de klassikale verkoop van spaarzegeltjes door de Nutsspaarbank.
Of een vol spaarvarken zonder problemen omkieperen bij een bank en storten op eigen spaarrekening.
Ook kende men gasmeters die op zgn. gasmunten werkten.
Een soort parkeermeter. Muntje verbruikt, geen gastoevoer.
Voor de muntjes werd altijd ietsje teveel betaald bij o.a. de kruidenier op de hoek.
Eens per jaar was het dan 'feest', het teveel betaalde werd dan contant uitgekeerd door een medewerker die het muntenbakje kwam legen.
Enfin, het wachten zal wel weer zijn op een dikbetaalde goeroe die het wiel opnieuw gaat uitvinden. :lol:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2017 4:07 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Martijn schreef:
Goed ik ben conservatief en behoudend in mijn geldbeheer, echter de overheid dwingt mij bijna wel om speculatiever om te gaan om meer rendement te behalen. Dezelfde overheid gaat mij echter niet helpen mocht dit zelfde geld met beleggingen verdampen door dalende aandelenkoersen, dan moet ik maar op de blaren zitten.


Thats all part of the game. Je vergeet dat na regen zonneschijn komt, of te wel als de beurskoersen zijn gedaald ze na een tijdje ook weer gaan stijgen en je dus weer winst hebt. Hoe langer je belegt hoe stabieler je gemiddeld rendement is wat meer zal zijn dan die van een spaarrekening.

Wel is het vervelend als je bijna gepensioneerd hebt of als gepensioneerd bent. Hoe ouder je bent hoe minder je wil gaan beleggen om grote beurskoersen te voorkomen.
Een jong persoon kan rustig 10 jaar wachten op zijn geld, iemand van 70 kan dit niet.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 okt 2017 1:24 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
Piggy schreef:
Martijn schreef:
Wel is het vervelend als je bijna gepensioneerd hebt of als gepensioneerd bent. Hoe ouder je bent hoe minder je wil gaan beleggen om grote beurskoersen te voorkomen.
Een jong persoon kan rustig 10 jaar wachten op zijn geld, iemand van 70 kan dit niet.


Heel juist. VRH verder aanscherpen dan maar?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 okt 2017 7:26 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
VRH niet alleen afhankelijk van vermogen, maar ook van leeftijd maken :idea:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO