Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Sparen wordt bestraft!
BerichtGeplaatst: do 24 jan 2019 11:23 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 06 apr 2010 2:04 pm
Berichten: 57
https://www.telegraaf.nl/financieel/306 ... itensporig


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jan 2019 11:36 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Alsof 75% al buitensporig zou zijn.... Kunnen we nu alleen nog maar van dromen. Slechts 75%.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jan 2019 1:38 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Eigenlijke titel:
"Hof: 75% spaarrente belasten niet buitensporig"

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jan 2019 8:25 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
De overheid wil gewoon zijn belastingcenten binnen krijgen, momenteel wordt met een ingewikkeld systeem belasting geheven over een verondersteld rendement.

In de middeleeuwen zouden ze niet bijkomen van het lachen de regenten, maar deze overheid anno 2019 wrijft zich ook in hun handen.

Plukken waar je het kan, met een sausje erover zodat de mensen zand in hun ogen gestrooid krijgen.

Nee , mijn ogen zijn geopend, deze Groenige Liberale grijze kabinet, draait om de hete brij heen, tijd voor een verandering van dit democratische systeem. Leon de Winter kon het uitermate goed verwoorden bij Harry Mens afgelopen zondagochtend.

We leven qua partij politiek anno 1880 , sindsdien is er geen noemenswaardige verandering geweest in ons politiek bestel. Nou goed er zijn heleboel verschillende partijen met allerlei fantastische partij programma's. Echter moet er coalitie gevormd worden is het papier of de website waar het op staat zo weer veranderd. De gemiddelde burger zal het een biet wezen, die hebben nauwelijks tot geen vermogen.

Ze werken zich , veelal met man en vrouw samen, een slag in het ronde om alle stijgende kosten en belastingen te kunnen betalen. Het enig verweer is op internet te lezen, nauwelijks een geel hesje bij het binnenhof te zien, makke schapen die Nederlandse kiezers . Met het raadgevend referendum mochten ze even hun stem laten horen.

Nee, sparen is een vies woord gevonden, er is een complete nieuwe generatie die niet weet wat het is om iets te sparen voordat je iets aanschaft. Nee consumeren moet de burger om dit carrousel draaiende te houden, owee als dit niet meer genoeg soelaas bied.


Laatst bijgewerkt door Martijn op do 24 jan 2019 9:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jan 2019 9:00 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
En ik maar denken dat je de staat en de belastingdienst kan zien als een pinautomaat, die nooit bijgevuld hoeft te worden.

Gelukkig heeft Nederland gele gekkies met een toetsenbord om mij mijn ogen te openen.

[sarc/off]

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jan 2019 10:32 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
" is niet in strijd met de wet." DE RECHTER! :oops: :cry: :evil:

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jan 2019 10:50 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1651
Op meerdere manieren straf:
- als gevolg van beleid ecb: ontwaarding geld
- belasting hoger dan rendement

Dit lijkt nog wel even te gaan duren.
Binnenkort pensioenverlagingen -> lager economisch vertrouwen -> lagere economie
Weer een of ander ecb programma?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2019 11:42 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Citaat:
En ik maar denken dat je de staat en de belastingdienst kan zien als een pinautomaat, die nooit bijgevuld hoeft te worden.


Veel mensen aan de onderkant van de samenleving zien dit zo, huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag , kindgebonden budget.

Ik loop veel te klagen op dit forum over de methodiek die de Belastingdienst aanhoudt betreffende Vermogensrendementsheffing over verondersteld rendement, ook vandaag weer lees ik een inkomen genoten voor 2018 ( overzicht voorlopige aanslag ), over mijn vermogen waarbij ik het cijfer door 3 moet delen om de werkelijkheid te benaderen.

Vandaag heb ik mijn eerste 'salaris' mogen ontvangen uit het zg. Persoongebonden Budget, toch wel mooi dat dit ook kan in Nederland. Ik kan het wel gebruiken bij de intensieve Mantelzorg. die ik reeds 4 jaren voor mijn moeder die ALzheimer heeft geef en die bij mij inwoont . In de voorgaande jaren had ik al behoorlijk ingeteerd op mijn gespaarde vermogen inclusief de verkoop van mijn auto.

Maar we dwalen af, sparen loont niet en wordt door de overheid bestraft. De rechter gaat daarin volledig mee met argumentatie dat deze belastingheffing te billijken is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2019 2:39 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Martijn schreef:
Citaat:

Vandaag heb ik mijn eerste 'salaris' mogen ontvangen uit het zg. Persoongebonden Budget, toch wel mooi dat dit ook kan in Nederland. Ik kan het wel gebruiken bij de intensieve Mantelzorg. die ik reeds 4 jaren voor mijn moeder die ALzheimer heeft geef en die bij mij inwoont . In de voorgaande jaren had ik al behoorlijk ingeteerd op mijn gespaarde vermogen inclusief de verkoop van mijn auto.

OT maar sterkte Martijn, mantelzorg is erg zwaar, mede door de emotie die er bij komt. Ik weet er alles van, heb ook een aantal zware jaren achter de rug. :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2019 3:58 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
groentje schreef:
Martijn schreef:
Citaat:

Vandaag heb ik mijn eerste 'salaris' mogen ontvangen uit het zg. Persoongebonden Budget, toch wel mooi dat dit ook kan in Nederland. Ik kan het wel gebruiken bij de intensieve Mantelzorg. die ik reeds 4 jaren voor mijn moeder die ALzheimer heeft geef en die bij mij inwoont . In de voorgaande jaren had ik al behoorlijk ingeteerd op mijn gespaarde vermogen inclusief de verkoop van mijn auto.

OT maar sterkte Martijn, mantelzorg is erg zwaar, mede door de emotie die er bij komt. Ik weet er alles van, heb ook een aantal zware jaren achter de rug. :(

Sterkte Martijn!
Lezen Jan! [sarc/on]

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2019 6:42 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Ik prijs mezelf gelukkig, in mijn leven (nog) niet met grote (financiële) tegenslagen geconfronteerd te zijn, maar ik meen ook niet bevoegd te zijn om te oordelen over anderen, die daarin minder fortuinlijk zijn dan ik.
De aandacht die wij besteden aan onze buren, hoogbejaard en één ervan dement, kost ons tijd en moeite. Of dit 'mantelzorg' is weet ik niet, wij doen gewoon ons plicht als goede buur, de dankbaarheid die we ervoor terug ontvangen is voldoende compensatie.
Financiën spelen ook gelukkig geen rol, zij lijden geen gebrek en wij hebben het ook niet nodig.

Verder ben ik blij, te leven in een land waar we het georganiseerd hebben zoals wij dat gedaan hebben. Net zo blij ben ik om naar vermogen aan dit land en zijn systeem bij te dragen.
Materieel ben ik ongetwijfeld een netto betaler, in immateriële zin voel ik mij een ontvanger, en dan weet ik (gelukkig) niet eens wat de toekomst nog brengt.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2019 7:40 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
JandeV schreef:
Ik prijs mezelf gelukkig

Je gaat niet in op de onvrede die er bij sommigen nu eenmaal is, of doe je dat alleen in de [sarc/on] mode?
Eerder betitelde je dit soort 'klagers' als moppermaffia. Bij een persoonlijk verhaal van een 'geel gekkie' is dit toch blijkbaar iets lastiger.

JandeV schreef:
Materieel ben ik ongetwijfeld een netto betaler

Heb je hierbij je salaris als ambtenaar als ontvangsten meegeteld?

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2019 9:59 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Het is te hopen dat JanV, met zijn inderdaad sarcastische commentaar , in de toekomst geen gebruik hoeft te maken van deze fantastische verzorgingsstaat als een persoon Alzheimer krijgt en verzorging nodig heeft.

Ik weet er alles van, ook mijn vader die ALzheimer had, is helaas wel in een verpleegtehuis geëindigd 5 jaar geleden. Dat wens je je ergste vijand niet toe, te weinig personeel vanwege toentertijd bezuinigingen, gevolg weinig opletten op de cliënten. Gevolg dubbele heupbreuk met s' nachts uit bed vallen ( geen hulp naar de WC toe ) en na in een rolstoel terecht te zijn gekomen na een 1/2 jaar overleden liggend in zijn bed.

Inderdaad heb ik zonder enige vergoeding, uit naastenliefde de verzorging opgenomen van mijn moeder , mede omdat zij mij vroeger uitstekend geholpen heeft. Dit probeer zolang ik dit kan vol te houden met thuiszorg en dagbesteding twee keer in de week, van mijn familie krijg ik geen hulp.

Maar ik ga hier niet lopen klagen en zeuren, ik blijf deze overheid een onbetrouwbare partner vinden op het gebied van de vermogensrendements heffing. Maar JanV zit er blijkbaar zo warmpjes bij , of heeft met zijn beleggingen zulke resultaten, dat hij met alle plezier diegene die op dit forum met steekhoudende argumenten de VRH aanvecht de grond in moet trappen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2019 10:08 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Klik op naam (bijv. in ledenlijst). Dat geeft de mogelijkheid om onwelgevallige commentaren voortaan niet meer te hoeven lezen.
Vergt edoch een sterke wilskracht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2019 10:42 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Martijn schreef:
Maar ik ga hier niet lopen klagen en zeuren, ik blijf deze overheid een onbetrouwbare partner vinden op het gebied van de vermogensrendements heffing. Maar JanV zit er blijkbaar zo warmpjes bij , of heeft met zijn beleggingen zulke resultaten, dat hij met alle plezier diegene die op dit forum met steekhoudende argumenten de VRH aanvecht de grond in moet trappen.
Ieder zijn zienswijze, we vinden allemaal wel iets.

Maar die "steekhoudende argumenten" "op dit forum" vinden toch geen weerklank bij de rechter.
Dan kun je dat, zoals "op dit forum" dan ook gebeurt, die rechter kwalijk nemen, maar wie dat doet heeft toch de taak van een rechter niet helemaal goed begrepen.
Die kan misschien beter eens bij zichzelf te rade gaan wat "steekhoudend" eigenlijk inhoudt. De rechter heeft namelijk bepaald, dat die argumenten NIET steekhoudend zijn. Vast blijven houden aan "steekhoudendheid" is dan niet anders te beoordelen dan stampvoeten, klagen, zeuren.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO