Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 4:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 maart 2019 1:30 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Citaat:
Wel keihard werken, maar niet kunnen rondkomen.
Een prima salaris verdienen en toch aan het einde van iedere maand voedsel uit blik eten.
Waarom is het zo lastig om verstandig met geld om te gaan?
.......
https://www.nu.nl/geldzaken/5768760/de- ... lk_wrapper

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 maart 2019 2:38 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Jaag alles er maar gedachteloos doorheen , maak schulden ,neem zoveel mogelijk risico . Zelfs oplichters en criminelen kunnen rekenen op hun aow , gezondheidszorg , uitkering en toeslagen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019 12:12 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Goed stukje. Veel mensen snappen er helemaal niets van. Zorgelijker is dat ze niet bereid zijn om goede raad op te volgen als dat gegeven wordt. Ze staan je raar aan te kijken als je zegt dat je maar één keer per week boodschappen haalt en dat je ook voor méér dagen tegelijk kunt koken. En dat het waanzin is om goed voedsel weg te mikken.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019 11:11 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1651
Wat je soms ook wel ziet dat er steeds meer abonnementen worden afgesloten.

Telefoon, netflix, spotify, noem het maar op.
En dan ook nog de laatste toestellen en apparaten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 maart 2019 9:50 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
als het nou bij telefoon/media-abonnementen bleef...

Denk ook aan bedden, auto's, keukens, tuinen, sokken, onderbroeken, eten... Op die manier bezit je zelf niks. Je wordt een slaaf.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 maart 2019 4:04 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Vermoedelijk kan ik vrij goed met geld omgaan. Zo weet ik bijvoobeeld niet hoe je contactloos kan pinnen. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 maart 2019 8:47 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Ik ken er ook een paar van zulke, die niet met geld kunnen omgaan.... maken zich nergens druk om, en gaat het mis, dan hou ik toch gewoon mijn handje op.. :twisted:
Die denken bijvoorbeeld ook dat de bijstand je eigen geld is.. dat is op zijn hoogst (deels) de WW uitkering :shock:

Maar de bijstand gaat veranderen, erg goed.. gewoon werken voor je geld zoals wij ook moeten.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/buma-wil ... inimumloon

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 maart 2019 9:36 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Ja en nee. Met het aanvaarden van het leven aanvaardt een zuigeling nog niet de verantwoordelijkheid om zelf in alle kosten te voorzien; mensen die de hulpbronnen van de aarde uitputten worden in principe zwaarder bestraft, namelijk door Moeder Natuur.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 maart 2019 10:51 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Amen..... :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 maart 2019 9:29 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
juanj schreef:
Ik ken er ook een paar van zulke, die niet met geld kunnen omgaan.... maken zich nergens druk om, en gaat het mis, dan hou ik toch gewoon mijn handje op.. :twisted:
Die denken bijvoorbeeld ook dat de bijstand je eigen geld is.. dat is op zijn hoogst (deels) de WW uitkering :shock:


De bijstand is bedoeld om mensen in nood te tijdelijk helpen. Het is niet bedoeld dat je dit je gehele leven tot dat je pensioen gerechtigde leeftijd behaald krijgt. Enige plicht die je hebt is om te solliciteren. Het is goed dat mensen die in de bijstand zitten iets doen voor het geld dat ze krijgen.
Als de bijstand niet bestond (en dat was vroeger), dan nam men elke baan aan die er maar was.
Hoe vaak lees je niet dat er mensen uit het buitenland moeten komen omdat mensen in Nederland geen zin hebben in sommige banen die worden aangeboden?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 maart 2019 10:08 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Ik ben eigenlijk voorstander van een bonnetjes systeem.

Dus bewijzen dat je je bijstandsgeld, wel hebt uitgegeven aan levensonderhoud.
Of een soort Debetcard, met daarop het bedrag van de bijstandsuitkering, geen bonnetjes nodig, dan kunnen ze betalingen zien die er mee gedaan worden.

Dus geen schoenen van 300 euro.
Heb je je hier niet aan gehouden, het bedrag volgende maand korten op de uitkering.

Dan leren ze het wel

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 maart 2019 11:36 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
Piggy schreef:
juanj schreef:
Ik ken er ook een paar van zulke, die niet met geld kunnen omgaan.... maken zich nergens druk om, en gaat het mis, dan hou ik toch gewoon mijn handje op.. :twisted:
Die denken bijvoorbeeld ook dat de bijstand je eigen geld is.. dat is op zijn hoogst (deels) de WW uitkering :shock:


Als de bijstand niet bestond (en dat was vroeger), dan nam men elke baan aan die er maar was.


Nu wordt wel de indruk gewekt dat mensen met een uitkering niet willen werken maar er zijn er ook die niet in staat zijn om te werken.
Als we het dan toch over vroeger hebben. Vroeger was men dan aangewezen op bijstand van bijvoorbeeld familieleden of de kerk.
Kinderen met een baan waren dan verplicht een financiële bijdrage te leveren (werd gewoon op het loon ingehouden).
Dat zouden we ook niet meer moeten willen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 maart 2019 1:06 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
bekend schreef:
Piggy schreef:
juanj schreef:
Ik ken er ook een paar van zulke, die niet met geld kunnen omgaan.... maken zich nergens druk om, en gaat het mis, dan hou ik toch gewoon mijn handje op.. :twisted:
Die denken bijvoorbeeld ook dat de bijstand je eigen geld is.. dat is op zijn hoogst (deels) de WW uitkering :shock:


Als de bijstand niet bestond (en dat was vroeger), dan nam men elke baan aan die er maar was.


Nu wordt wel de indruk gewekt dat mensen met een uitkering niet willen werken maar er zijn er ook die niet in staat zijn om te werken.
Als we het dan toch over vroeger hebben. Vroeger was men dan aangewezen op bijstand van bijvoorbeeld familieleden of de kerk.
Kinderen met een baan waren dan verplicht een financiële bijdrage te leveren (werd gewoon op het loon ingehouden).
Dat zouden we ook niet meer moeten willen.


Klopt maar de financiële prikkel om te gaan werken mag best wat groter.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 maart 2019 7:14 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Het gaat mij om het misbruik.. degene die ik ken (2 situaties) maken er naar mijn mening misbruik van. Of lig oneigenlijk gebruik van.

Ze vinden het wel makkelijk, heb het eens aangegeven, maar gaan gewoon door.
Hard aanpakken zeg ik.

Tuurlijk zijn er die niet anders kunnen, maar ik vrees meerendeel misbruik

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 maart 2019 11:46 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
bekend schreef:
Nu wordt wel de indruk gewekt dat mensen met een uitkering niet willen werken maar er zijn er ook die niet in staat zijn om te werken.
Als we het dan toch over vroeger hebben. Vroeger was men dan aangewezen op bijstand van bijvoorbeeld familieleden of de kerk.
Kinderen met een baan waren dan verplicht een financiële bijdrage te leveren (werd gewoon op het loon ingehouden).
Dat zouden we ook niet meer moeten willen.


Het is inderdaad niet goed zoals het vroeger was, maar zoals het nu gaat kan het ook beter.
De controle op fraude moet beter zijn. Daarnaast moet er financieel ook verschil zijn tussen in de bijstand zitten en een baan hebben.

Momenteel is het als volgt:
-Bijstandsuitkering 2019 voor 2 personen (21 jaar en ouder): € 1465,-
-Huurtoeslag €315,- (uitgaande van een huur van € 650,- en servicekosten van € 50,-)
-Zorgtoeslag € 192

Totaal aan inkomsten voor deze 2 personen is dan € 1972,-

Stel dat je een ander stel hebt waarvan 1 werkt en het minimumloon verdient:
-Minimumloon € 1475 (bruto € 1615)
-Huurtoeslag €315,- (uitgaande van een huur van € 650,- en servicekosten van € 50,-)
-Zorgtoeslag € 192

Totaal aan inkomsten voor deze 2 personen is dan € 1982,-

Dus je krijgt maar € 10,- in de maand meer als je werkt t.o.v. iemand die in de bijstand zit.
Niet echt motiverend.

Enige extra voordeel wat iemand heeft die werkt is dat hij/zij later een aanvullend pensioen krijgt en nog vakantiegeld krijgt.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO