Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 9:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Overweegt u sparen bij Bank of Scotland?
Ja, indien het percentage minimaal 0,5% hoger is, dan wat er door de Nederlandse banken maximaal wordt geboden 22%  22%  [ 19 ]
Ja, indien het percentage hoger is (al is het maar 0,1%) 15%  15%  [ 13 ]
Ja, ook als de rente lager is 2%  2%  [ 2 ]
Misschien (licht toe) 3%  3%  [ 3 ]
Nee, Bank of Scotland valt niet onder het Nederlands garantiestelsel 51%  51%  [ 45 ]
Nee, andere reden 7%  7%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 88
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 jun 2010 7:14 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Als Bank of Scotland een hogere rente biedt dan op de Nederlandse spaarmarkt te krijgen is, gaat u er dan sparen?

NB. Onder sparen versta ik niet het uitbaten van de 20-euro actie van deze bank!

Bank of Scotland biedt momenteel 2,40% spaarrente.
Zij valt niet onder het Nederlands depositogarantiestelsel.
De bank heeft een gebruiksvriendelijke, Nederlandstalige website en richt zich uitdrukkelijk ook op Nederlandse spaarders.

http://www.bankofscotland.nl/nl.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 jun 2010 7:19 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 02 maart 2010 7:33 pm
Berichten: 81
Als nou iedereen eens de bovenste optie kiest... gaat Bank of Scotland misschien wel de rente verhogen :)

_________________
Het is opvallend dat voor veel mensen de waarheid een relatief begrip is terwijl hun mening daarover absoluut is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 jun 2010 4:59 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ik heb toch nee gestemd omdat ze niet onder het Nederlandse depositogarantiestelsel vallen.
Ondanks mooie woorden van hun kant, kan het ook helemaal fout uitpakken.
Er zijn nog altijd genoeg banken die vallen (in Amerika bijvoorbeeld).
Ik ben er niet gerust op.
Ook Fortis sprak met mooie woorden....voor hun val !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 jun 2010 8:38 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Nope.
Reden: Brits depositogarantiestelsel.
En ik heb geen Adobe geïnstalleerd, en voldoe dus niet aan hun voorwaarden. :shock:

Citaat:
Voorwaarden

Om een Internet Spaarrekening bij Bank of Scotland te kunnen openen, dient u aan de volgende voorwaarden te voldoen:

• U bent tenminste 18 jaar en handelt op persoonlijke titel
• U heeft een vaste verblijfplaats in Nederland
• U heeft een betaalrekening in Nederland
• U bent in het bezit van een mobiele telefoon met een Nederlands mobiel telefoonnummer.
• U hebt een e-mailadres
• Op uw computer is Adobe Acrobat Reader geïnstalleerd

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 jun 2010 12:17 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat voor mensen met heel veel spaargeld, B.O.S. een extra mogelijkheid biedt tot spreiding van het spaargeld. Niet alleen omdat er weer een bank extra in het rijtje staat, maar ook omdat er een extra garantieregeling bijkomt.........dat kan je ook als een positieve uitdaging zien.

Het is natuurlijk erg theoretisch, maar stel dat er zoveel (grote) Nederlandse banken zouden omkukelen dat het Nederlandse DGS wegens gebrek aan middelen niet meer kan worden uitgevoerd, dan zou het prettig kunnen zijn dat voor (een deel van) je geld het Engelse DGS garant staat. In zoverre dus ook méér spreiding van het risico.

En Engeland is natuurlijk geen IJsland. IJsland had volstrekt onvoldoende middelen om haar toezeggingen te kunnen waarmaken.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 13 jun 2010 9:19 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Nee, andere reden... ik verwacht dat een retailbank niet in staat is om een hoge spaarrente te kunnen volhouden. Er gaat de komende tijd heel veel veranderen in bankenland. Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat Bank of Scotland daar goed uitkomt.

Als ik geld in een spaarbank stop, dan wil ik zien dat ze met dat spaargeld geld verdienen, want alleen dan kunnen ze de hoge spaarrente volhouden.

_________________
"Een haas is snel. Een haas is daarom een absolute winnaar. Er is slechts één haas die nooit zal winnen: de angsthaas."


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jun 2011 11:21 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
BOS biedt al meer dan 1 jaar de hoogste vrije rente. Nog steeds redenen om sceptisch te zijn? Of?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jun 2011 11:27 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Ik heb vanzelfsprekend ook een rekeningetje lopen bij de BOS, het was mij om die 3 tientjes te doen.
Simpel verdiend én weer een back-up spaarrekening erbij.

Maar doordat BOS niet :shock: onder het depositogarantiestelsel van de DNB valt, zal ik er wellicht maar een beperkt percentage van het gegarandeerde Britse DGS-bedrag op storten, mocht de rentevergoeding van BOS in de nabije toekomst die van bijvoorbeeld de LPB voorbij streven....

Signing off!
Gegroet,
Moneymaker :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jun 2011 11:52 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ik blijf bij mijn eerdere standpunt, dus ik doe het niet vanwege het Britse garantiestelsel.
Niet omdat ik Bank of Scotland niet zou vertrouwen.
Ik neem namelijk al risico's genoeg doordat een deel van mijn vermogen belegd is.
Met mijn spaargeld ga ik dus geen verdere risico's nemen.
Wel heb ik Argenta erbij als een van de spaarbanken :
Ook een afwijkend garantiestelsel, maar België is dichterbij dan het VK.
Bovendien is dit geen grootbank,maar een zeer degelijke bank die nog altijd in familie handen is.
Dat vertrouw ik dus wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Spreiding is altijd goed
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 12:10 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Ik heb een gedeelte van mijn spaargeld bij Bank of Scotland staan. Dat Britse garantiestelsel vind ik daarbij geen nadeel: Groot Brittannië is geen IJsland, maar een groot land dat betrouwbaar genoeg zou moeten zijn. En in het kader van risicospreiding vind ik het eigenlijk ook wel een prettig idee dat niet al mijn geld onder één garantiestelsel valt.

Zolang Bank of Scotland een goede rente blijft bieden zie ik er dus geen probleem in om hier een deel van mijn geld te laten staan. Dat zal dan wel altijd een beperkt bedrag blijven: het grootste gedeelte van mijn spaargeld blijft in Nederland, en zal ik ook daar altijd over meerdere banken verspreid houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 6:57 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Ik vertrouw BOS wel, heb er ook nog wat geld staan 0,04ct rente van die 30 euro bonus...
Daar kwam ik vorige maand achter...

En een echt belachelijk hoge rente geven ze niet... Rabobank geeft 2,1% BOS 2,75% (0,65% verschil)
In 2008 was het verschil tussen de Rabo en bv ICESAVE ruim 1%... dus ik denk dat het stunten wat minder is dan toen.
Dus wat betrouwbaarder, en ik ga ervan uit dat banken wel iets geleerd hebben van 2008

Als BOS boven LPB komt minimaal 0,25% dan ga ik wel over, al is het maar voor 1 maand... als je het slim aanpakt, moet je renteverlies al na 2 of 3 dagen ingelopen hebben

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 10:43 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 11:10 pm
Berichten: 181
Ik mag/kan hier niet stemmen?; ik heb er al rekeningen tot volle tevredenheid.
Leaseplan geeft vanaf 1 juli niet veel extra.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 10:48 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
P.Cunia schreef:
Ik mag/kan hier niet stemmen?


Natuurlijk mag dat wel. Gewoon de definitie van sparen wat nauwer nemen.
Het hebben van een rekening betekent nog niet dat je er ook spaart.
Kijk maar naar al die "collega's" die de rekening alleen geopend hebben voor de tientjesbonus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 10:57 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 11:10 pm
Berichten: 181
Ik overweeg dus niet; ik en collega's sparen(=bewaren) er al.
Hadjememaar spaart alleen op de rekening als hij geld stort?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 11:16 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
P.Cunia schreef:
Hadjememaar spaart alleen op de rekening als hij geld stort?


De definitie van sparen erg nauw genomen is dit inderdaad juist.

Maar als iemand het hebben van de rekening, met daarop de bonus van één of twee tientjes en verder niks, ook sparen wil noemen, dan heb ik daar geen bezwaar tegen.
Ik heb er ook geen bezwaar tegen als je niet wilt stemmen, wel als je schrijft dat dat niet mag.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO