Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 11:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011 12:43 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Citaat:
# Alleen vandaag en alleen via OneDayOnly: een Straatje 1/5 Staatsloten met Jackpot (dus 10x 1/5e lot) t.w.v. € 30,- cadeau (in plaats van € 20,-) bij inleg van minimaal € 5.000,-

http://www.onedayonly.nl/?TRANSID=64132 ... =promo2web

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011 1:22 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Een snelle Google-check leert me dat de Staatsloterij gemiddeld nog geen 20% van de inleg uitkeert. Statistisch gezien levert deze incentive dus minder dan 6 euro op per geopende rekening. Dat is dus een rendement van 1 promille, maar omdat je je 5000 euro slechts ongeveer 'n week kwijt hoeft te zijn om van de actie gebruik te kunnen maken komt dit op jaarbasis uit op een rendement van 52 x 1 promille + 2,75% en dan zit je rond de 7,75%. Puur theoretisch gelul van mij...

De permanente actie van BoS heeft een hogere verwachte opbrengst.
http://bankofscotlandactie.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011 1:57 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
stuiver schreef:
Een snelle Google-check leert me dat de Staatsloterij gemiddeld nog geen 20% van de inleg uitkeert. De permanente actie van BoS heeft een hogere verwachte opbrengst.
http://bankofscotlandactie.nl/


Afgezien van je theoretische gelul (dat overigens voor het grootste deel feitelijk wel klopt) klopt het eerste stuk niet.
Een straatje levert in ieder geval 10 euro op (33,33%).

En als we dan toch met theoretisch gelul bezig zijn:
Er is een kans van 4% dat je 15 euro opstrijkt in plaats van de 10 euro waarvan je zeker bent.
En dan is er een kans van <1% dat je meer opstrijkt dan de gegarandeerde 20 euro van de permanente actie van BoS, waarvan overigens het "permanente" ook over een week ophoudt.
In die <1% bestaat een heel kleine kans dat je uitkering uiteindelijk meer wordt dan de geschetste 30 euro, ongeveer <0,2%, maar het kan oplopen tot 200.000 euro en dan maak je ook nog eens kans op (een deel van) de jackpot.
Het is en blijft gokken.
Het is te hopen dat sparen bij BoS minder weg heeft van gokken dan deze actie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011 8:34 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Ik kreeg € 20 van BoS om 6 weken € 1 op die spaarrekening gezet te hebben en daarna heb ik die € 21 euro naar de LPB gestort.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011 8:55 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Ik ken die loterij niet, zoals ik krassen niet ken. Dit heeft met de verwachte opbrengst te maken. Staatsloterij geeft zelf aan dat zij 70% van de inleg middels prijzengeld uitkeren. Dus verwachte opbrengst minus 30%! Een hoge prijs voor een uiterst geringe kans op... Echter, er zijn verhalen in omloop dat het werkelijke uitkeringspercentage veel lager ligt. Volgens een artikel komt dit doordat de Staatsloterij ook de prijzen meetelt in deze 70%, welke vallen op Staatsloten die niet verkocht zijn, en dit geldt voor het grootste deel van de loten. Nu kan ik daar niet blind op varen, want ik heb slechts een artikel hierover gelezen.

Hadjememaar schreef:
Een straatje levert in ieder geval 10 euro op (33,33%).


Kan je dat hard maken?

YipMan schreef:
Ik kreeg € 20 van BoS om 6 weken € 1 op die spaarrekening gezet te hebben en daarna heb ik die € 21 euro naar de LPB gestort.


Dat heb ik ook gedaan. Op 1 januari ontving ik daarover nog 5 eurocent rente, maar die kon ik niet overboeken naar mijn betaalrekening, omdat een afboeking bij BoS minimaal 1 euro moet bedragen. Toen heb ik het erbij laten zitten, hoewel de echte schraper zijn BoS saldo dan even aanvult met 95 cent teneinde de 100 eurocent te bereiken...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011 10:07 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Of je laat het tien jaar staan dan zou ongeveer € 1 geworden moeten zijn. ( Ik kijk in iedere geval niet om naar die rekening, ik weet mijn inlog gegevens niet eens meer )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011 10:35 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
stuiver schreef:
Hadjememaar schreef:
Een straatje levert in ieder geval 10 euro op (33,33%)

Kan je dat hard maken?

Bij een straatje heb je alle eindcijfers. Je hebt dus gegarandeerd 5x prijs en wel € 2,- + € 1,50 + € 2,- + € 1,50 + € 3,-
Dat is dus zeker € 10,- met kans op meer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011 11:55 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
stuiver schreef:
Echter, er zijn verhalen in omloop dat het werkelijke uitkeringspercentage veel lager ligt. Volgens een artikel komt dit doordat de Staatsloterij ook de prijzen meetelt in deze 70%, welke vallen op Staatsloten die niet verkocht zijn, en dit geldt voor het grootste deel van de loten.


Ik speel zelf ook niet mee in de Staatsloterij en ik wil niemand aanmoedigen om dat wel te doen.
Voor dat straatje van BoS kom ik niet in aanmerking, want ik heb er al een rekening.
Maar dat is geen reden om de Staatsloterij en/of BoS onrecht aan te doen.

Als de Staatsloterij prijzen meetelt die vallen op loten die niet verkocht worden, dan telt hij ook de inkomsten mee, die hij zou hebben als de loten wel verkocht zouden worden.
Als de prijs op een lot valt dat niet verkocht is, hoeven ze niet uit te keren maar zijn ze ook de inkomsten misgelopen.
Als het grootste deel van de loten niet verkocht wordt, lopen ze toch ook het grootste deel van de inkomsten mis ?

Volgens mij maakt het niet uit.

Stel: Heel theoretisch !!!!!!!
Om één of andere reden verkoopt de Staatsloterij in een bepaalde maand maar één lot. Als dan alle prijzen op dat ene lot zouden moeten vallen ligt het uitkeringspercentage in die maand op zijn zachtst gezegd iets te hoog, voor de Staatsloterij dan.
Dus tellen ook de niet verkochte loten mee. Zouden ze een miljoen maanden lang steeds maar één lot verkopen, dan zouden ze uiteindelijk waarschijnlijk weer 60% (het wettelijk minimum) van de inkomsten hebben uitgekeerd.
Naar eigen zeggen heeft de Staatsloterij in 2009 69,5% van de inkomsten uitgekeerd.

Ik denk niet dat BoS € 30,00 per straatje moet betalen aan de Staatsloterij. De Staatsloterij heeft vaker acties om klanten aan zich te binden.
Mij zouden ze er niet mee lokken, maar als er mensen zijn die hier op ingaan, hebben beide bedrijven een stap gezet in de richting van hun doel. Niks mis mee, denk, ik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011 12:22 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
stuiver schreef:
Echter, er zijn verhalen in omloop dat het werkelijke uitkeringspercentage veel lager ligt. Volgens een artikel komt dit doordat de Staatsloterij ook de prijzen meetelt in deze 70%, welke vallen op Staatsloten die niet verkocht zijn, en dit geldt voor het grootste deel van de loten.


Overigens doet niet alleen de Staatsloterij dit.
Ik heb eens een verhaal gelezen van een deelnemer aan de Postcodeloterij op wiens postcode een prijs was gevallen.
Bingo, dacht hij, want om één of andere reden was hij de enige met die postcode.
Bij de uitbetaling bleek echter dat hij de prijs moest delen met bewoners van huizen die dus helemaal niet bestaan.
Maar zelfs bij de rechter kreeg hij geen poot aan de grond.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO