Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Achterlijk primitief gedoe. Ik stop er mee !
https://forum.spaarinformatie.nl/lloyds-bank-voorheen-bank-scotland-f67/achterlijk-primitief-gedoe-stop-mee-t6109.html
Pagina 1 van 3

Auteur:  piet_pecunia [ vr 30 dec 2011 1:48 pm ]
Berichttitel:  Achterlijk primitief gedoe. Ik stop er mee !

Wat een lol, zojuist mijn activeringscode ontvangen.

Moet je n.b. 6, ZES, vragen en antwoorden kiezen. Drie voor telefoon en 3 voor Internet !

Dat kost tijd. Ik moet ze ook bewaren en je kunt geen kopie/paste gebruiken in de velden.
Dus dan voor het gemak maar twee keer dezelfde 3 vraag/antwoord combinaties. Er staat niet dat dat niet mag.
Fout dus. Foutmelding en alle velden leeg ! LOL !

Weer opnieuw: dan maar 6 verschillende vraag/antwoord combinaties. Alles opnieuw inkloppen aangezien de waarden niet onthouden worden. Ook alles inkloppen in mijn back-up-bestand.

Enter.
Bericht: Uw sessie is verlopen. ALLE VELDEN LEEG !!!

Daaaaaggggg BoS ..... Dag e-Reader !!!

Auteur:  BillGates [ vr 30 dec 2011 1:56 pm ]
Berichttitel:  Re: Achterlijk primitief gedoe. Ik stop er mee !

Kom op, een beetje doorzettingsvermogen. Je moet er wat voor over hebben.

En ja, het is allemaal overdreven, maar het zijn Schotten he?

Auteur:  piet_pecunia [ vr 30 dec 2011 2:26 pm ]
Berichttitel:  Re: Achterlijk primitief gedoe. Ik stop er mee !

Ze mogen wel een count-down klok mee laten lopen of toch minstens aan geven dat je maar 2 minuten hebt om het in te vullen omdat je anders opnieuw moet beginnen ..... als dat al gaat werken....

Zal er nog een keer over denken ... om mijn vrouw blij te maken met die e-Reader ... maar het lijkt er op dat gewoon maar kopen handiger is.

Auteur:  juanj [ vr 30 dec 2011 3:36 pm ]
Berichttitel:  Re: Achterlijk primitief gedoe. Ik stop er mee !

Ik vind/vond het systeem van BoS ook een drama.

Heb deze rekening enkele maanden geleden al opgezegd, heb ook eens een hoop gedoe gehad, omdat ik tijden niet ingelogd had.

SMS systeem werkt ook niet naar behoren, sms komt niet aan, of te laat, en dan is de code verlopen.

Ze geven toch geen top rente (meer)

Auteur:  elsinga [ vr 30 dec 2011 3:44 pm ]
Berichttitel:  Re: Achterlijk primitief gedoe. Ik stop er mee !

Ik was ook verbaasd over die 6 vragen. Ook 2x3 gedaan eerst. :) Maar: het zijn tenminste niet de standaard vragen en ik kon er vrij makkelijk 6 kiezen die voor mij goed te beantwoorden waren en niet voor de hand liggen. Het is meer gedoe om bij ABNAMRO in te loggen, iedere keer de beurs open voor de pinpas, e-dentifier uit de la halen en aansluiten op de USB kabel, pincode invoeren en zo. ;)

Auteur:  juanj [ vr 30 dec 2011 4:08 pm ]
Berichttitel:  Re: Achterlijk primitief gedoe. Ik stop er mee !

Het system van de Rabo, is vergelijkbaar, en werkt als een tiet, en erg overzichtelijk.

Het e-bank systeem van BoS is zo slecht nog niet, alleen beveiliging is een beetje overkill, en werkt dus niet goed.

Auteur:  George [ vr 30 dec 2011 6:28 pm ]
Berichttitel:  Re: Achterlijk primitief gedoe. Ik stop er mee !

juanj schreef:
Ik vind/vond het systeem van BoS ook een drama.
Heb deze rekening enkele maanden geleden al opgezegd, heb ook eens een hoop gedoe gehad, omdat ik tijden niet ingelogd had.
SMS systeem werkt ook niet naar behoren, sms komt niet aan, of te laat, en dan is de code verlopen. Ze geven toch geen top rente (meer)

Om precies dezelfde reden heb ik er nooit meer ingelegd en alles van onze en/of rekening afgehaald. (Zal ze leren :lol:)

Auteur:  henrid [ vr 30 dec 2011 7:59 pm ]
Berichttitel:  Re: Achterlijk primitief gedoe. Ik stop er mee !

Ik heb er een half trauma aan over gehouden, net als aan WUB, dat is samen één trauma. Boycotten die handel is mijn mening.

Auteur:  obligataire [ vr 30 dec 2011 11:39 pm ]
Berichttitel:  Re: Achterlijk primitief gedoe. Ik stop er mee !

typisch dat ik nou nooit last heb van dit soort dingen.

Auteur:  George [ za 31 dec 2011 12:10 pm ]
Berichttitel:  Re: Achterlijk primitief gedoe. Ik stop er mee !

obligataire schreef:
typisch dat ik nou nooit last heb van dit soort dingen.
Kunnen ze in 2012 hopelijk toch nog 1 Nederlandsche spaarder vasthouden.

Auteur:  obligataire [ za 31 dec 2011 12:20 pm ]
Berichttitel:  Re: Achterlijk primitief gedoe. Ik stop er mee !

Vooropgesteld dat hun rente marktconform blijft, ben ik niet van plan weg te gaan.........gewoon een rustig spaarpotje waar ik af en toe wat geld heen schuif. Wat interesseert het mij nou dat ik moet melden dat mijn opa boer was en dat ik vroeger in een Citroën reed. Je kunt je wel overal druk om zitten maken.

Auteur:  Kniertje [ za 31 dec 2011 12:30 pm ]
Berichttitel:  Re: Achterlijk primitief gedoe. Ik stop er mee !

Rente over 2011 is bijgeschreven

Auteur:  Dyna18 [ vr 06 jan 2012 2:19 am ]
Berichttitel:  Re: Achterlijk primitief gedoe. Ik stop er mee !

Ook ik heb toendertijd mijn rekening bij de Bank of Scotland opgezegd vanwege hun falende IT systemen.
Heb meerdere keren gehad dat het systeem mijn geldige wachtwoord (opgeschreven en 3x gecontroleerd) toch niet accepteerde.
Of als hij dat wel accepteerde, ging zij mijn antwoorden op de 3 vragen afkeuren, terwijl ik ook daarvan het juiste antwoord zeker was.
En elke keer weer werd mijn account volledig gelockt waarna je met de helpdesk moet bellen om bij je geld te kunnen komen. En daarna moet je alles weer helemaal opnieuw instellen.
Toen in diezelfde periode ook nog onverwachts hun servers plat lagen was de maat vol. Bij BoS hebben ze niet eens een bankrun nodig om niet bij je geld te kunnen komen. Toch wel een vrij belangrijke eis lijkt me zo.

Auteur:  henrid [ vr 06 jan 2012 11:14 am ]
Berichttitel:  Re: Achterlijk primitief gedoe. Ik stop er mee !

Ik heb al 3x in korte tijd m'n account bij NIBC geblokkeerd gehad, door een vermeend fout wachtwoord. Maar vele banksites werken soms zo beroerd op diverse browsers (heb ik er veel last van met Chrome), dat je soms niet meer weet wat de status is, leeg scherm, geen melding, foutmelding, wachtwoord wijzigen wel of niet gelukt, dat je de draad op een gegeven moment kwijt bent bij het invoeren, en je wachtwoord opschrijven helpt dan ook niet meer.

Auteur:  obligataire [ vr 06 jan 2012 11:15 am ]
Berichttitel:  Re: Achterlijk primitief gedoe. Ik stop er mee !

Laat ik vooropstellen dat ik het sneu vind voor mensen als ze tegen vervelende problemen aanlopen.
Maar echt begrijpen doe ik het ook niet goed. Computers zijn in wezen simpele dingen die consequent doen waarvoor ze geprogrammeerd zijn.
Als het de eerste keer goed gaat, gaat het de tweede keer ook goed (bij ongewijzigde omstandigheden). In principe zou dat ook moeten gelden voor handelingen door klant A en door klant B.
Ik kan alleen oordelen voor mijn eigen situatie (Firefox) en daar ging het in 1 keer goed. Toegegeven, het is wat omslachtig maar het is éénmalig denk ik dan maar.
Ik weet wel dat (bijvoorbeeld) een hoofdletter, of een spatie aan het eind (die je dus niet ziet) verschil kan maken voor de herkenning door het systeem

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/