Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 apr 2013 5:04 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Mail ontvangen waarbij deze bank zich meldt als $Identificatie. Geen verdere naam. $Identificatie that's it.
Uiteraard kan ik zien dat het mailadres identificatie@lloydsbank.nl is, maar de onoplettende lezer gooit zo'n mailtje direct in de prullenbak.

Citaat:
Geachte klant,

U heeft een Internet Spaarrekening bij Lloyds Bank (voorheen Bank of Scotland). Toen u deze rekening opende, hebben wij uw identiteit gecontroleerd aan de hand van uw persoonsgegevens die vermeld stonden op de eerste storting vanaf uw betaalrekening. Als gevolg van aangescherpte regels op het gebied van klantidentificatie vraagt Lloyds Bank u nu ook om een kopie van uw paspoort of identiteitskaart.

Om aan deze verplichtingen te voldoen verzoeken wij u ons voor 6 mei 2013 een bij voorkeur gescande kopie van uw paspoort of identiteitskaart per e-mail toe te sturen. U kunt ons ook een papieren kopie toesturen.

U kunt uw kopie sturen naar identificatie@lloydsbank.nl, onder vermelding van het rekeningnummer van uw Internet Spaarrekening.


Niet geachte BillGates, maar Geachte klant. Weer een aanwijzing dat dit spam of phishing zou kunnen zijn. Maar in de beveiligde mailbox, als je inlogt, staat sinds gisteren hetzelfde bericht. Het zal dus wel kloppen. Maar hoe dom kun je zijn als bank?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 apr 2013 5:08 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Heb hetzelfde ontvangen, en besefte dat dit net zo goed een phishing mail zou kunnen zijn, maar domein klopt waarschijnlijk wel. Ik laat het erbij zitten en zie wel wat er gebeurt, want er staat toch geen cent op.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 apr 2013 5:14 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Als je inlogt en gaat zoeken naar de beveiligde Mailbox:
Die staat onder Contact, in het linker menu.
Gebruik wel een vergrootglas of zet de zoomfactor van je browser op 200% want het lettertype daar is onmogelijk klein.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 apr 2013 7:07 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 04 okt 2009 10:35 am
Berichten: 260
Ik zou zo'n emailtje ook gewoon weggooien, je kunt als verzendemailadres alles opgeven. Je kunt wel naar de details van het verzend- en ontvangstprotocol kijken om te proberen wat wijzer te worden over de echtheid.

Overigens is $ de beginnende letter van een variabele in bijvoorbeeld linux. Het zou dus een programmeerfoutje kunnen zijn (dwz dat de variabele door iets anders vervangen had moeten worden). Maar zoiets hoort wel getest te worden voor ze het naar hun klanten sturen.

Volgende keer krijg je vast een email die begint met "Geachte $Klantnaam". :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 apr 2013 7:19 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Binnenkort weer een naamswijziging. Na 318 jaar sinds 1695 nu voor de 2e keer in 3 maanden: Bank of Nigeria.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 apr 2013 8:37 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Een herinnering ontvangen. Misschien maar niet reargeren, gaan ze 'm dan automatisch opheffen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 apr 2013 9:15 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Eveneens herinnering ontvangen. Deze zag er in ieder geval beter uit: Goede afzender en logo/afbeeldingen en zo.
Maar ik heb 0,0 op de rekening staan dus van mij mogen ze hem opheffen. Heb trouwens ook geen geldig identiteitsbewijs meer :(
(Ik hoop dat die per 1-10 a.s. 10 jaar geldig zijn, en je mag zelfs stemmen met een max. 5 jaar verlopen ID, maar je mag geen bankrekening aanhouden? Kom op nou)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 apr 2013 10:38 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Als je inlogt kun je ergens onder berichten je rekening met een klik opheffen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2013 12:14 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Nog niet gezien.
Maar ik krijg zo veel rotzooi dat het inderdaad kan dat ik het zo maar weggegooid heb.

Komt goed uit. Ik wilde de rekening toch al op gaan heffen dus als ze dat nu zelf doen, nog handiger.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2013 12:21 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Citaat:
Uit veiligheidsoverwegingen is het niet mogelijk om uw rekening te sluiten via een reguliere e-mail, omdat wij u dienen te identificeren als de rekeninghouder. U kunt uw spaarrekening alleen sluiten door een bericht te sturen vanuit uw Beveiligde mailbox. Deze vindt u als u ingelogd bent in het online banking systeem onder 'Contact' en dan 'Beveiligde mailbox'. Als onderwerp van het bericht kiest u de optie 'sluiting van de rekening'. Wij handelen het sluiten van uw spaarrekening dan verder af.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2013 2:06 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
De paar tientjes die ik er nog had staan klaar voor overboeken begin volgende week.

Daarna zal ik nog wel een keer inloggen om op te heffen en daarna kan ik mooi weer een inlog/ww vergeten 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2013 4:33 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Heb er iets meer dan een euro op staan. Ik heb hier alleen een rekening geopend zodat ik de 20 euro (?) premie kon vangen.
De 1 euro was ter identificatie. Daarna heb ik nooit geld op deze rekening gezet omdat het niet onder de normale DGS valt maar onder de engelse DGS. Is ook wel wat voor te zeggen, is ook een manier van spreiden van risico's.
Ik denk dat ik maar niet reageer en geen scan stuur van mijn identificatie papieren. Ik zie wel wat ze doen. Heffen ze het op, jammer dan hoef ik het niet te doen. Scheelt ook weer bij de belastingaangifte invullen.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2013 4:43 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Misschien dat ik de rekening ook ooit ophef, maar niet nu, en al helemaal niet vanwege een simpel kopietje id.bewijs.

En niet dat ik het ooit verwacht nodig te hebben, maar ik heb nu een snelle 'vluchtroute' naar het Engelse, Duitse en Belgische DGS.
Wie zal het zeggen. Opheffen kan altijd nog.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 20 apr 2013 9:44 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Waarom wil je een vlucht route hebben naar Engelse, Duitse en Belgische DGS? Spreiden van risico's? Je bent bang dat het er een mogelijkheid bestaat dat het Nederlandse DGS gedeeltelijk of geheel niet kan uitkeren?
Mocht dat in worste case scenario gebeuren, dan is de vraag of de Engelse, Duitse en Belgische DGS dit wel kan doen.
De Nederlandse overheid heeft geld geleent aan banken en dus de DGS voorgeschoten. Momenteel heeft Belgische een zeer hoge staatsschuld, dus als er een overheid is die niet aan de DGS kan voldoen dan zal dat als eerste bij Belgie het geval zijn.
Daarnaast zijn de schulden van Nederland, Duitsland en Engeland ook relatief hoog.

Hier een overzicht van de staatsschulden t.o.v. het BNP:

Belgie 97%
Duistland 83%
Engeland 77%
Nederland 65%

Zie hier voor referentie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... aatsschuld

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 20 apr 2013 10:03 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Waarom denken mensen aan Noorwegen of Zweden? Dat zijn kleine economieën die evenmin onberoerd blijven als de omringende wereld kapseist. Alles hangt aan elkaar tegenwoordig. Hoe dan ook is spreiding (of de mogelijkheid òm te kunnen spreiden) altijd rationeel. In welke situatie dan ook.
Een brandverzekering betaal je ook zonder morren, al weet je bijna 100% zeker dat je huis niet in brand zal vliegen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO