Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 1:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 jul 2013 9:53 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
WUB is sinds kort samengegaan met NN.

Ik kan mij herinneren dat voorheen overboekingen vanaf een WUB-rekening naar de tegenrekening 1 dag duurde, je had het dus pas de volgende dag binnen. Hoe is de ervaring nu? Duurt het nog altijd een dag? Gaat het overboeken vanaf een nieuwe NN-rekening wellicht sneller. Ik ze nl. dat er 2 verschillende inlogprocedures zijn voor WUB en NN, dus wellicht ook een andere backoffice/automatisering/procedure.
Iemand ervaring?

https://www.nn.nl/Inloggen.htm


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 jul 2013 10:05 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Het gaat nog steeds als voorheen dus via een tussenrekening.
Je ziet het geld dus een dag later op je rekening. Overigens wel met de juiste valutadatum.
Ik heb vorige week mijn WUB rekening leeggemaakt en een mailtje gestuurd om de rekening op te heffen.
Binnen een paar dagen was dit ook geregeld.
Ondertussen had ik een NN rekening aangevraagd en ook dat was zo geregeld.
En NN werkt zoals vrijwel alle rekeningen dus gewoon geld storten op je eigen rekening en dat gaat redelijk snel.
ING 10:00 uur > NN 18:00 uur
ING 00:00 uur > NN 13:30 uur
NN 00:00 uur > ING 13:30 uur

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 jul 2013 10:17 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Mag ik dus concluderen dat ik beter een nieuwe rekening bij NN kan openen dan de oude WUB nieuw leven in te blazen, omdat het terugboeken 1 dag sneller gaat?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 jul 2013 12:20 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
BillGates schreef:
Mag ik dus concluderen dat ik beter een nieuwe rekening bij NN kan openen dan de oude WUB nieuw leven in te blazen, omdat het terugboeken 1 dag sneller gaat?

Ik heb er in ieder geval geen spijt van.
Een bijkomend voordeel is voor mij ook dat ik een passwordmanager (Roboform) gebruik maar die werkte niet met de WUB rekening en ook niet sinds dit NN werd.
Op de gewone NN rekening werkt het wel.

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 jul 2013 12:26 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Tot nu toe was het bij mij zo dat opdrachten gegeven voor 11h30 dezelfde dag nog zichtbaar werden op de tegenrekening

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jul 2013 4:34 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
In de toekomt zullen WUB-rekeningen automatisch overgezet worden naar een NN-rekening met een NN-nummer. Ze weten alleen nog niet wanneer. Ik ga er geen tijd en moeite insteken nu in elk geval, ik wacht wel af.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jul 2013 12:16 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
en vandaag ben ik zo stom om het tussenrekeningnummer verkeerd in te typen (getal teveel) bij overschrijven. Hopelijk gaat het door herkenning tegenrekeningnummer alsnog goed. Omdat het een getal teveel is, bestaat het nummer in elk geval niet voor iemands anders' rekening, gelukkig. In het slechtste geval krijg ik het terug.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jul 2013 5:43 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
erikk schreef:
Omdat het een getal teveel is, bestaat het nummer in elk geval niet voor iemands anders' rekening, gelukkig.
Tenzij het laatste getal helemaal niet herkend en opgepakt wordt door hun systeem....... :?:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jul 2013 6:26 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Mijn overboeking van vrijdag j.l. is vandaag maandag bijgeschreven met valutadatum vrijdag. By the way. Een verschil tussen de WUB en NN rekening is dat bij WUB de rente per 1 november wordt bijgeschreven, bij NN op 1 januari.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jul 2013 6:57 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
1 januari is dus gunstiger dan 1 november. Weer een argument voor een NN rekening ipv WUB.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 jul 2013 2:36 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 05 jan 2012 12:14 pm
Berichten: 420
Zie ook:

nationale-nederlanden-f79/geld-overmaken-naar-t7753.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 jul 2013 12:17 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
BillGates schreef:
1 januari is dus gunstiger dan 1 november. Weer een argument voor een NN rekening ipv WUB.

Bijna altijd. Maar als je net een grote aankoop wilt doen in november/december, dan is dit juist weer handig.
Dus: denk altijd even na over je eigen plannen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 maart 2014 1:53 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Tot april vorig jaar kreeg ik overboekingen vanaf de WUB SpaarOnline rekening dezelfde dag nog gestort op mijn ING tegenrekening.
Dat is nu niet meer het geval. Ze lijken nu systematisch een werkdag later te arriveren. Verslechterde service dus. Ik lees in dit draadje dat boekingen vanaf de 'equivalente' NN spaarrekening wel dezelfde dag aankomen op de tegenrekening. Weet iemand of het mogelijk is om de ex-WUB rekening om te zetten in een 'echte' NN rekening zonder het saldo eerst terug te boeken naar de tegenrekening?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 maart 2014 10:52 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
Vorige week had ik ook al geconstateerd dat overboeken van Nationale Nederlanden - WUB spaar online rek. naar tegenrekening bij ING erg traag verliep.
Had 's morgens om 10 uur overgeboekt, kwam pas de volgende werkdag op ING aan.

Van site Nationale Nederlanden incl. voormalige WUB; Hoe lang duurt een overboeking vanaf mijn internetspaarrekening?
Maakt u geld over op een werkdag voor 11.00 uur naar uw tegenrekening, dan garandeert Nationale-Nederlanden dat uw overboeking dezelfde werkdag bij de bank waar uw tegenrekening loopt aangeleverd wordt. Hoe snel andere banken deze informatie aan hun klanten tonen, verschilt per bank. Reken op ongeveer 1 à 2 werkdagen. Opdrachten die u op werkdagen na 11.00 uur opgeeft, worden uiterlijk de volgende werkdag aangeleverd bij de bank waar uw tegenrekening loopt.

Link https://www.nn.nl/Particulier/Klantense ... elrsid=988

Geen goede reclame voor Nationale Nederlanden.
Ze valuteren daar dus weer.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 maart 2014 11:57 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Ik had dat ook op de site gelezen, maar ik vermoed dat dit alleen over de NN rekeningen gaat. Overigens, één à twee dagen vertraging aan de ontvangende bank toeschrijven lijkt me behoorlijk misleidend. Als zij het tijdig op dezelfde dag bij Equens aanbieden dan staat het ook die dag op mijn tegenrekening. De vertraging die optreedt ligt vrijwel zeker aan WUB (NN), tenzij je gelooft dat de ING transacties vanaf WUB (NN) selectief vertraagd. Overigens, als je een overboeking doet vanaf de WUB dan krijg je nu een pop-up bericht waarin vermeld staat dat de overschrijving enkele dagen kan duren. Dit bevalt me niks, vandaar mijn vraag hoe ik de rekening kan converteren.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO