Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 12:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2007 9:55 am 
prima initatief, deze site, sinds spaarhulp.nl niet meer bestaat!.
Ik kreeg gisteren deze mail van argenta:
---------------------------------------------------
Geachte Relatie,

Via dit bericht willen wij u het goede nieuws melden dat de rente op de Internetspaarrekening vanaf
19 juli 2007 zal stijgen naar 3,75% voor een saldo tem 250.000 EUR. Met 3.75% staat Argenta aan de top op de ranglijst van de internetspaarrekeningen zonder beperkende voorwaarden. U zit dus zeer goed!

Voor een saldo boven € 250.000 ontvangt u nog steeds een rente van € 3,45%. De rente blijft hier ongewijzigd.
Bijgevoegd vindt u een voorbeeld ter verduidelijking. Wanneer u over een spaarsaldo van 300.000 EUR beschikt, dan krijgt u 3,75% rente op 250.000 EUR, en 3,45% op 50.000 EUR.

U vindt steeds een volledig en actueel overzicht van onze tarieven op www.argenta.nl

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor het in ons gestelde vertrouwen.

Met vriendelijke groet,

Het Argenta-team
---------------------------------------------

dus ze staan weer/steeds bovenaan!


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2007 11:07 am 
Alleen... volgens mij klopt die bewering niet.
De ATBank heeft namelijk een Internetspaarrekening, ook zonder voorwaarden, waarop je 4,5% rente ontvangt. Hierbij verbleekt die 3,75% rente van de Argenta-bank.

Dubbeltje


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2007 2:16 pm 
toen ik dit argenta bericht plaatste, was die aanbieding mij ook al opgevallen, adverteren nu op iex.nl en zo.
eens ingedoken: russische bank-dochter, maar ja als de nl-staat de garantieregeling van toepassing laat zijn, gewoon 20k opzetten en genieten maar....


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2007 8:57 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Quote uit jaarverslag Argenta:
"in Nederland wordt e-banking als geheel grondig vernieuwd." (uit VERWACHTINGEN VOOR 2007). Ik ben benieuwd wat Argenta-spaarders hiervan hebben gemerkt of zullen gaan merken!

Interessant bedrijf. Alleen heb ik ze nog niet kunnen vergelijken met Alfabank (eigenaar Amsterdam Trade Bank), omdat Argenta itt Alfabank geen creditratings heeft op http://www.fitchratings.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2007 10:00 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
oppassen bij Argenta. Garantie maar tot 20.000 euro! (Belgische garantie regeling)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2007 10:22 pm 
Argenta heeft van S&P de rating BBB+( investmentgrade). Manier van rating is vergelijkbaar met die van Fitch. Alfa Bank heeft bij S&P de rating BB( low grade). Dit is 4 stapjes lager dan Argenta.(BBB,BBB-,BB+)


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2007 10:30 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
@gast - Bedankt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2007 12:08 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Anonymous schreef:
Argenta heeft van S&P de rating BBB+( investmentgrade). Manier van rating is vergelijkbaar met die van Fitch. Alfa Bank heeft bij S&P de rating BB( low grade). Dit is 4 stapjes lager dan Argenta.(BBB,BBB-,BB+)



Dat kan wel zo zijn maar de Nationale Bank van België geeft inderdaad maar tot €20000 garantie.
Maar verder een goede bank. Ik ben een ½ jaar geleden overgestapt van de Postbank en het bevalt mij prima.
Het enigste nadeel is dan weer dat het een dag ( in het weekend nog langer )duurt met de overzichten van je betalingen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007 10:39 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Anonymous schreef:
Geachte Relatie,

Via dit bericht willen wij u het goede nieuws melden dat de rente op de Internetspaarrekening vanaf
19 juli 2007 zal stijgen naar 3,75% voor een saldo tem 250.000 EUR.


Via dit bericht willen wij u het goede nieuws melden dat de rente op de Internetspaarrekening vanaf 30 augustus 2007 zal stijgen naar 4,00% voor een saldo tem 250.000 EUR.

Met 4,00% behoort Argenta bij de beste spaarrekeningen, zonder beperkende voorwaarden. U zit dus zeer goed!

Voor een saldo boven € 250.000 ontvangt u een rente van 3,65%. De rente stijgt hier dus met 0,20%.

-----------
Was ik net vertrokken naar de AKBank, daar krijg je 4,05%. Het is wel meer, maar het duurt even voordat je een valutadag rente hebt ingehaald.


Laatst bijgewerkt door barbaraf op di 28 aug 2007 12:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007 12:43 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
Bedankt voor de info. Ik ben zelf ook bij de Argenta, maar heb (nog?) geen bericht gehad...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007 5:52 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Ik wel maar spaar toch bij de AT Bank .
Heb je geld binnenkort toch weer nodig dan is het natuurlijk veel handiger omdat bij dezelfde bank te doen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2007 10:15 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
Op een ander forum las ik dat Argenta de rente per 13-12-2007 zou verhogen naar 4,25%

Aangezien Argenta deze aankondigingen op verschillende dagen aan spaarders per mail bekend maakt vroeg ik mij af of iemand al een mail betreffende deze renteverhoging heeft ontvangen?

Of heeft iemand meer informatie (via andere kanalen) over deze renteverhoging?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 2:55 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Simplicity schreef:
Op een ander forum las ik dat Argenta de rente per 13-12-2007 zou verhogen naar 4,25%

Aangezien Argenta deze aankondigingen op verschillende dagen aan spaarders per mail bekend maakt vroeg ik mij af of iemand al een mail betreffende deze renteverhoging heeft ontvangen?

Of heeft iemand meer informatie (via andere kanalen) over deze renteverhoging?

Ik weet nog van niets, geen mail, geen berichten als ik inlog.
Waar las je dat dan?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 8:25 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
Ik moet snel, maar ik zie het oa. hier staan:

http://www.effectenkantoor.nl/nl/sparen ... kening.php


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2007 5:07 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 05 sep 2007 9:29 pm
Berichten: 73
Simplicity schreef:
Op een ander forum las ik dat Argenta de rente per 13-12-2007 zou verhogen naar 4,25%

Aangezien Argenta deze aankondigingen op verschillende dagen aan spaarders per mail bekend maakt vroeg ik mij af of iemand al een mail betreffende deze renteverhoging heeft ontvangen?

Of heeft iemand meer informatie (via andere kanalen) over deze renteverhoging?


Heb zojuist een email ontvangen (op de dag zelf dus). Nog even ingelogd, maar bij de berichten niets te vinden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO