Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Geen actueel rekeningsaldo bij Argenta
https://forum.spaarinformatie.nl/argenta-f7/geen-actueel-rekeningsaldo-bij-argenta-t130.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  Simplicity [ do 03 jan 2008 11:19 am ]
Berichttitel:  Geen actueel rekeningsaldo bij Argenta

Zie volgend bericht van Argenta NL.

"Beste relatie,

Vanwege het proces inzake de rentebijschrijving is het mogelijk dat u tijdens het internetbankieren hinder ondervindt en u vaststelt dat uw saldo niet actueel is.
Verwacht wordt dat de werkzaamheden enkele uren zullen duren en u aan het einde van de dag over het actuele saldo kan beschikken.
Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.

Het Argenta Team"

Afgelopen jaren duurde bovenstaande dagen tot ruim een week, hopelijk dit jaar niet.

Auteur:  SpaarXL [ do 03 jan 2008 1:54 pm ]
Berichttitel: 

Ik vind het toch leuk dat ze het even melden. Aangekondigd wachten vind ik toch net iets minder erg dan "doelloos" wachten...

Auteur:  Simplicity [ vr 04 jan 2008 9:26 am ]
Berichttitel: 

Schijnbaar hebben ze het probleem uit het verleden opgelost.
Rente is inmiddels bijgeschreven, en het rekeningsaldo is ook weer actueel.

Auteur:  Inter [ di 25 maart 2008 5:57 am ]
Berichttitel: 

Ze zijn nog steeds erg traag met het vermelden van een actueel saldo .
Met het feit dat je bij hun ook niet rood kan staan heb het ook wel eens in een winkel gehad dat ik dan niet kon betalen .

Ook als je wilt storten gebeurt het niet direct .
Het lijkt wel eens of daar alles nog met de hand gaat en dan bedoel ik niet met de feestdagen .

Auteur:  Inter [ do 03 apr 2008 11:07 pm ]
Berichttitel: 

En nog steeds duurt dat bij hun echt lang .

Auteur:  barbaraf [ wo 21 mei 2008 2:17 pm ]
Berichttitel: 

Het is me nu al 2 keer opgevallen dat het saldo niet klopt.
Chipknip opgeladen, pas een dag of wat later verwerkt.
19/5 geld van Postbank overgeboekt staat er nog niet op.

Mee mensen hier last van?

Auteur:  Inter [ wo 21 mei 2008 5:19 pm ]
Berichttitel: 

Bankverkeer naar en van een andere bank geeft altijd een dag vertraging .

Saldo klopt wel maar loopt dus achter met het verwerken en is dus een oud saldo.
De datums van storting en opname kloppen ook Je ziet het alleen wat later .

Auteur:  Blikoortje [ wo 21 mei 2008 7:47 pm ]
Berichttitel: 

Inter schreef:
Bankverkeer naar en van een andere bank geeft altijd een dag vertraging.
Mijn ervaring is anders. 's Morgens van de RABO-rekening afgeboekt, staat aan het eind van de middag op de rekening bij de Postbank, de AKbank, de ATbank, etc.

Auteur:  Inter [ wo 21 mei 2008 10:05 pm ]
Berichttitel: 

Je hebt gelijk . Dat ligt aan het tijdstip van overboeken .
Met AT wel eens wat meer vertraging gehad maar dat is verwaarloosbaar .

Maar voor de duidelijkheid Argenta doet niet aan valuteren .
Het is alleen wat later zichtbaar .

Tel je het valuteren van de Postbank naar en van andere banken (niet dus met stortingen van eigen rekeningen onderling ) nog mee dan duurt het nog wel eventjes langer .

Auteur:  marietje [ di 27 mei 2008 11:26 am ]
Berichttitel:  geen actueel spaarsaldo Argenta

Overboekingen van de Argenta betaalrekening naar derden, worden om 24.00 uur verwerkt en niet eerder,ongeacht het tijdstip van agenderen.
Tenzij je er een spoedje van maakt.

Wij hebben sinds januari 2008 een betaalrekening bij de Argenta en krijgen overboekingen naar andere rekeningen pas 1 tot 2 dagen later te zien.
De rekening moet soms wel 3 tot 4x "vernieuwd"worden om het actuele saldo te laten verschijnen.

Bij onze vorige (Rabo) rekening, was het saldo meteen zichtbaar.
Dit is m.i. èèn van de kleine ongemakken van een betaalrekening bij deze bank.

Auteur:  Inter [ do 12 jun 2008 1:15 pm ]
Berichttitel: 

Citaat:
De rekening moet soms wel 3 tot 4x "vernieuwd"worden om het actuele saldo te laten verschijnen.


Als dat nou nog hielp

Auteur:  Thomas [ di 29 jul 2008 10:53 pm ]
Berichttitel: 

Wellicht een beetje dubbel, maar weet niet of iedereen alle zaken leest. Onderstaand heb ik ook geplaatst bij pinpasgegevens dag later beschikbaar:

Het is allemaal nog simpeler. Ik heb dit in het begin ook één maal gehad en gebeld.
Argenta bepaalt je saldo ALLEEN éénmalig in de nacht en dat wordt (ook weer éénmalig) doorgegeven aan interpay die ertussen zit. Dus alle bij en afschrijvingen gebeuren op dat moment. De 30 euro die je in dit geval dus hebt is het enige dat je kan besteden de volgende dag. Als de bijschrijving dus een dag later is dan wordt dat pas in de avond/nacht erop bij je saldo verwerkt.
Hierdoor kan het ook zijn dat je ook meer kunt besteden (waar een ander al een opmerking over heeft geplaatst) omdat het maar 1x per dag wordt bepaald.
Het is inderdaad jammer dat deze bank niet direct het saldo bijwerkt zoals de andere banken. Ook is het wat traag met het zichtbaar maken van de transacties gedurende de dag. Het blijft een verrassing wanneer het te zien is. Zelf kijk ik daarom het liefst pas na 15:00 uur, dat geeft altijd wel een juiste stand en zie je wat je kunt besteden. Zelfs dan moet je soms even rekeningoverzicht klikken, dan krijg je details te zien daarna weer terug naar rekeningoverzicht en dan nogmaals details. Maar goed, ik heb het er graag voor over. Het is en blijft gratis, en mijn bankpas heb ik al ver over de grenzen (ook allemaal gratis) kunnen gebruiken.

Auteur:  Inter [ do 11 dec 2008 8:42 pm ]
Berichttitel:  Re: Geen actueel rekeningsaldo bij Argenta

Het blijft lastig zeker als je een keer grote uitgave hebt .
Omdat je ook geen saldo kort mag hebben is dit vreselijk irritant .

Bij voorbaat neem ik al wat contant geld mee Nu ook weer gehad dat ik bij volgende dag niet meer kon pinnen omdat ik dacht dat er nog meer op stond ..
Moet ik soms iedere keer mijn bonnen bij elkaar optellen gaan tellen om dat ik nog wat afschrijvingen kan verwachten ?
Dan gauw storten van een andere spaarrekening want dat duurt ook weer een dag .

Dit lijkt wel een truc om te zorgen dat je zo min mogelijk spaargeld overboekt .
Onbegrijpelijk dat z`n bank in het huidige digitale verkeer zo werkt .

Gratis is leuk maar dit geeft alleen maar een hoop ergernis .
Is dit trouwens ook bij de DSB Bank ?

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/