Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 1:41 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Spaar&betaalrekening van 2,9 -> 3,0 voor > 25.000 eur per 06-01-2012


Laatst bijgewerkt door Mandros op vr 06 jan 2012 4:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 2:20 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Alweer bedankt Svanke, opnieuw goed opgelet! Ik had zelf nog niets gezien. Waar heb jij het gezien?

Toevallig vanochtend nog even gebeld met FB, waarom de valutadatum niet (meer) duidelijk zichtbaar is in de internetomgeving sinds de update in oktober vorig jaar. Beetje onnozel om te zien dat de rente is bijgeschreven op "4 januari" (terwijl iedereen natuurlijk wel weet dat hiervan de valutadatum 1-1 is).

En of ze nu eindelijk 's een keer de ogebouwde rente gaan tonen! Die laatste vraag schijnen ze vaker te krijgen. Ik had eigenlijk gehoopt en verwacht dat het in die update was meegenomen van vorig jaar.

Maar de renteverhoging is welkom, alleen al omdat hieruit blijkt dat ze wel bijblijven en het niet alleen van "slapers" willen hebben. Bespaart mij weer veel geschuif om een paar tientjes.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 2:36 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Twitter, je kunt @spaarvergelijk volgen. Die heeft vaak aangekondigde rente aanpassingen ruim van tevoren.

Ik heb toevallig nog die vraag recent gesteld over opgebouwde rente, dat is toch niet meer van deze tijd. Zie hier het antwoord van Friesland bank....:

quote:

"
Bedankt voor uw e-mail.

U wilt graag uw renteopbouw kunnen inzien.

Zoals u al aangeeft, zijn er wel banken waarbij dit wel mogelijk is.
Echter, bij ons is er geen mogelijkheid om via Internetbankieren uw renteopbouw in te zien.
Uw opmerking is nu als klacht genoteerd. Deze klacht wordt in de registratie meegenomen en komt dan ook onder ogen van de directie.
Wellicht dat het in de toekomst wel mogelijk wordt om de renteopbouw online in te zien.

Hebt u nog vragen, dan kunt u ons ook bellen. Onze Service Desk is iedere werkdag bereikbaar van 08.30 tot 21.00 uur via het onderstaande telefoonnummer.

"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 2:48 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
SpaarXL schreef:
Ik had zelf nog niets gezien.

Je had het ook kunnen zien op de hoofdpagina van SI.
Daar staan tevens nog een paar verhogingen van deposito's en andere rekeningen van de Friesland Bank.

Citaat:
Recente rentewijzigingen voor spaarrekeningen

Datum Bank Naam rekening Oude rente Nieuwe rente
06-01 Friesland Bank Spaar & Betaal Mix Rekening 2.90% rente verhoogd 3.00%
06-01 Friesland Bank Profijtplusrekening 1.55% rente verhoogd 1.75%
06-01 Friesland Bank InternetSpaarrekening 1.90% rente verhoogd 2.25%


Citaat:
Recente rentewijzigingen voor spaardeposito's

Datum Bank Naam rekening Oude rente Nieuwe rente
06-01 Friesland Bank KlimSpaardeposito (5 jaar) 3.55% rente verhoogd 3.64%
06-01 Friesland Bank KlimSpaardeposito (3 jaar) 3.00% rente verhoogd 3.22%
06-01 Friesland Bank KlimSpaardeposito (4 jaar) 3.19% rente verhoogd 3.30%
06-01 Friesland Bank KlimSpaardeposito (1 jaar) 2.75% rente verhoogd 3.00%
06-01 Friesland Bank KlimSpaardeposito (2 jaar) 2.88% rente verhoogd 3.13%

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Laatst bijgewerkt door 1500 op vr 06 jan 2012 2:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 2:57 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
svanke schreef:
... Echter, bij ons is er geen mogelijkheid om via Internetbankieren uw renteopbouw in te zien.
Uw opmerking is nu als klacht genoteerd. Deze klacht wordt in de registratie meegenomen en komt dan ook onder ogen van de directie.
Wellicht dat het in de toekomst wel mogelijk wordt om de renteopbouw online in te zien. ...
Vorig jaar heb ik ook al aangegeven dat ik graag de opgebouwde rente zou willen zien, en ook toen werd dat genoteerd, maar helaas nog niet gerealiseerd. Technisch is het natuurlijk wel mogelijk. Met behulp van een spreadsheet heb ik berekend wat ik aan rente zou krijgen over afgelopen jaar. En dat komt op 1 cent na overeen met de uitgekeerde rente. Op het moment staat er nog net voldoende voor de kosten van de rekening voor een paar maanden. Wanneer de rente weer op plek 1 komt staan (afgezien van de LeasePlanBank) houd ik wellicht de rekening aan, anders beeindig ik hem na die paar maanden, om de kosten van de rekening te vermijden. Het eerste jaar zit je namelijk toch aan de kosten vast, daarna is het per maand opzegbaar.

De kosten van de rekening zijn 33 euro per jaar, om die kosten er uit te halen moet het positieve renteverschil met alternatieve rekeningen minimaal gelijk zijn aan:
0,033 % bij een saldo van 100.000, 0,066 % bij een saldo van 50.000 en 0,132 % bij een saldo van 25.000.


Laatst bijgewerkt door appeltje op vr 06 jan 2012 3:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 3:10 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
appeltje schreef:
Met behulp van een spreadsheet heb ik berekend wat ik aan rente zou krijgen over afgelopen jaar. En dat komt op 1 cent na overeen met de uitgekeerde rente.
Doe ik ook, bij mee kwam het niet helemaal overeen. Helaas heb ik nog geen tijd gehad om de boel goed na te kijken (FrlB is ook mijn lopende rekening, dus dat ik nogal wat werk), maar misschien kun je alvast eens verklappen welke methode jij gebruikt? Ik gebruik de "gewone" dag-voor-dag methode, dus elke dag een regel in de spreadsheet met dagrente=saldo*rente/360. Op 29 en 30 februari twee extra rentedag, en elke 31e van de maand staat op 0 euro rente.
Maar misschien gebruiken ze voor de nieuwe rekening de 365 dagen methode?
Ben sowieso benieuwd naar je methode, bespaart mij misschien weer wat tijd... Alvast bedankt!

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 3:27 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
SpaarXL schreef:
Doe ik ook, bij mij kwam het niet helemaal overeen. ... Ben sowieso benieuwd naar je methode, bespaart mij misschien weer wat tijd... Alvast bedankt!
Klap-klap:

Een spreadsheet met de volgende kolommen:

valutadatum,
periode (verschil tussen valutadatum van huidige en volgende regel) in dagen,
transactie in euro's,
saldo (saldo in vorige regel + transactie huidige regel) in euro's,
rentepercentage in %,
rente periode (saldo * percentage * periode / 365) in euro's,
rente cumulatief in euro's

rente wijzigingen boeken als transactie van 0 euro op valutadatum


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 7:07 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Aha, jij gebruikt dus wel 365 dagen. Vroeger gebruikten ze toch echt 360 dagen (heb daar nog eens een overzichtje van gekregen). Ik zal het in het weekend eens even opzetten, alvast heel erg bedankt voor je input!

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2012 10:44 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
SpaarXL schreef:
... Ik zal het in het weekend eens even opzetten, alvast heel erg bedankt voor je input!
Nog gelukt ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO