Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Volgens Knab heb ik mij niet opnieuw geïdentificeerd
https://forum.spaarinformatie.nl/knab-f77/volgens-knab-heb-mij-niet-opnieuw-geidentificeerd-t10260.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  HenkZ [ vr 18 sep 2020 10:45 pm ]
Berichttitel:  Volgens Knab heb ik mij niet opnieuw geïdentificeerd

Inmiddels is mijn rekening geblokkeerd. Ik heb een aantal weken geleden de mail ontvangen dat ik me opnieuw moest identificeren. Dat heb ik meteen dezelfde dag gedaan, paspoort scannen, vragen beantwoorden, etc.
Na een week krijg ik een mail dat ik me nog niet geïdentificeerd heb. Mail teruggestuurd en aangegeven dat ik dat al gedaan had. Na een dag nog geen reactie, dus geprobeerd te chatten. Op mijn ingetypte bericht volgt geen reactie. Dan geprobeerd te bellen. Het is te druk probeert u het later nog eens.
Dan nog een mail gestuurd. Ongeveer 5! dagen later krijg ik een reactie op mijn mail: u heeft een mail gestuurd van een onbekend email-adres, dus die nemen we niet in behandeling. Maar het is geen onbekend email-adres. Nogmaals een mail gestuurd en uitgelegd dat dat toch echt mijn email adres is, en ook aangegeven dat ik nu toch wel een onprettig gevoel bij Knab begin te krijgen. Weer een week later weer dezelfde reactie, onbekend email-adres, dus uw mail is genegeerd. Vandaag geprobeerd te bellen, kwartier in de wacht gestaan, en toen maar opgegeven.
Dit is toch wel heel raar voor een Nederlandse bank. Ik heb zowel een privé als zakelijke rekening. Ik kan nu dus niet meer bij mijn rekening. Het zal jullie niet verbazen dat ik nu op zoek ben naar een andere 'echte' bank, die haar klanten wel serieus neemt. In iedere geval raad ik iedereen ten sterkste af om een rekening bij Knab te nemen, gezien mijn zeer slechte ervaring.

Auteur:  Martijn [ vr 18 sep 2020 11:03 pm ]
Berichttitel:  Re: Volgens Knab heb ik mij niet opnieuw geïdentificeerd

Dat is knab lastig , om jezelf te identificeren. De slogan op hun website is : Online bank. Menselijke service.

Daar valt nog wel en een ander te verbeteren gezien de ervaring die ik lees, gelukkig bankier ik bij de Abn Amro Bank. Daar heb ik geen klachten over.

Edit : Ik lees ook nog het volgende op hun website:

Citaat:
Er zijn criminelen actief. Ze bellen via 'een telefoonnummer van Knab' en vragen je om je saldo over te maken naar een zogenaamd veiligere rekening. Ga hier niet op in.

Auteur:  1500 [ vr 18 sep 2020 11:25 pm ]
Berichttitel:  Re: Volgens Knab heb ik mij niet opnieuw geïdentificeerd

Deze week volledig afscheid genomen van deze afknabber.
Ik mis dan wel de bonus op de kwartaalrekening maar het voelt als een opluchting.
Het gedoe met de hoge kosten van een verplichte betaalrekening en het gepiel met de vele codes op de toegangscalculator stonden mij al langer tegen.
Dat daar een bedreiging van een gijzelingsactie van mijn geld bij kwam was de druppel.
Hou je ons op de hoogte HenkZ?

Auteur:  svanke [ za 19 sep 2020 9:04 am ]
Berichttitel:  Re: Volgens Knab heb ik mij niet opnieuw geïdentificeerd

Hetzelfde verhaal hier . Rekening geblokkeerd. Als je contact opneemt met de klantenservice bieden ze geen alternatief voor een volgens hun niet gelukte identificatie. Heb aangeboden gewoon een kopietje paspoort op te sturen . Kan niet. Wil niet. Het beste ermee dan Knab mijn geld is net op tijd weg. Knab lastig.

Auteur:  BillGates [ za 19 sep 2020 10:10 am ]
Berichttitel:  Re: Volgens Knab heb ik mij niet opnieuw geïdentificeerd

Banken willen geen geld meer bewaren van klanten. Dat kost geld. Daarom stoppen banken er een voor een mee en heffen zich op of proberen klanten het zoveel mogelijk tegen te maken zodat die vanzelf hun biezen pakken. Uiteindelijk blijft er één staatsbank over met uiteraard een hoge negatieve rente. Of een islamitische staatsbank zonder rente, dat kan ook.

Auteur:  1500 [ za 19 sep 2020 5:14 pm ]
Berichttitel:  Re: Volgens Knab heb ik mij niet opnieuw geïdentificeerd

In een mail deed Knab voorkomen vanaf 21 september rekeningen te gaan blokkeren.
Niet alleen een grote dwingeland, maar tevens knab onbetrouwbaar in de informatievoorziening.

Knab schreef:
Dit vragen we van je:
Wat: Identificeer je opnieuw met je ID (geen rijbewijs) en beantwoord een aantal vragen.
Hoe: Open de Knab App op je smartphone. Nog geen app? Download deze dan in de App of Google Play Store.
Let op: App voor het eerst gedownload? Je koppelt je toestel eenmalig via een ID-scan en door een gezichtscan te maken. Om je opnieuw te identificeren, volg je daarna de instructies in de app, scan je je ID nogmaals en beantwoord je enkele vragen. Het klopt dus dat je twee keer je ID moet scannen.
Wanneer: Voor 21 september 2020. We helpen je in de tussentijd herinneren.

Auteur:  svanke [ wo 28 okt 2020 11:31 am ]
Berichttitel:  Re: Volgens Knab heb ik mij niet opnieuw geïdentificeerd

Beste ,

Afgelopen week hebben we een aantal extra veiligheidsmaatregelen genomen voor alle Knab-rekeningen. We zagen een acute toename van criminele pogingen om inloggegevens bij onze klanten te ontfutselen (phishing). Daarom besloten we direct een aantal instellingen te wijzigen zonder je hier - zoals gebruikelijk - vooraf over te informeren. Hierbij doen we dat graag alsnog.

Op deze drie manieren hebben we de veiligheid verhoogd
1. Vanaf nu bevestig je (betaal)opdrachten met de Knab App in plaats van met de cardreader;
2. De daglimiet voor overboekingen naar anderen is verlaagd naar € 50.000;
3. Overboekingen zijn niet altijd een Instant Payment (flitsbetaling).

Opdrachten bevestigen via de Knab App
Alle (betaal)opdrachten die je invoert in de Persoonlijke Bankomgeving en moet bevestigen, bevestig je vanaf nu via je Knab App. Dat is veilger dan via de cardreader. Heb je nog geen Knab App? Voorlopig kun je de cardreader nog gebruiken. Blijf wel alert dat je de beveiligingscode alleen bij Knab gebruikt en niet deelt met anderen.

Lagere daglimiet voor overboekingen
We hebben het maximale bedrag dat je per gebruiker kunt overboeken naar de rekening van iemand anders, verlaagd naar € 50.000 per dag (was € 100.000). Dit maximum geldt ook voor betalingen met iDEAL. Wil je toch een hoger bedrag overboeken? Start dan een chat in de Knab App of bel onze Servicedesk en we regelen het samen.

Overboekingen niet altijd als Instant Payment
Als wij het nodig vinden, schakelen we Instant Payments (flitsbetalingen) tijdelijk uit. Je overboeking verwerken we dan dus niet binnen vijf seconden, maar uiterlijk binnen een werkdag. Zo kunnen we eventueel verdachte transacties nog op tijd stopzetten. Als Instant Payments zijn uitgeschakeld, lees je dat in de Knab App of Persoonlijke Bankomgeving.

Auteur:  erikk [ wo 28 okt 2020 6:14 pm ]
Berichttitel:  Re: Volgens Knab heb ik mij niet opnieuw geïdentificeerd

ik had op 11 september opgezegd via de mail. Krijg ik op 17 oktober antwoord dat ze het niet kunnen. Ik moet het zelf doen in de online omgeving. Best triest dat je over dat antwoord meer dan een maand moet doen.

Vervolgens moet ik dus m'n pas gaan zoeken, m'n reader, en m'n pincode... en een keer wachtwoord-wijzig-procedure doorlopen... en dan eindelijk... mag ik opzeggen. Wat een sh*t-bank.

Auteur:  1500 [ wo 28 okt 2020 7:41 pm ]
Berichttitel:  Re: Volgens Knab heb ik mij niet opnieuw geïdentificeerd

Precies.
Ik mocht niet beleggen omdat ik ze ook wat schuld in de schoenen wilde schuiven in mijn profiel. Dan niet. :lol:
Ook nog ruzie gehad over een Credit Card met één of ander CC-viswijf uit een achterbuurt. Dan niet. :lol:

Het leek in 1e instantie zo leuk bij die toenmalige nieuwkomer.
Weer 60 euro p/jaar in de knip, door het niet uit te geven aan KNAB. Dan niet. :lol:

Auteur:  Icesave today,I save [ vr 30 okt 2020 3:43 pm ]
Berichttitel:  Re: Volgens Knab heb ik mij niet opnieuw geïdentificeerd

Was het deze email waar je op gereageerd hebt??


Beste Knab Rekeninghouder,
Uit een recent onderzoek is gebleken dat de (contact-)gegevens gekoppeld aan het emailadres: ****@*****.nl, zich helaas niet voldoet aan de nieuwe PSD-2 richtlijnen die de Knab bank zojuist hanteert.
Gelet op het bovenstaande met beroep op artikel 5 en 17 van onze algemene betaal voorwaarden, is hierdoor je betaalrekening tijdelijk in beperking geplaatst tot je klantgegevens zijn bijgewerkt.
Ga naar knab.nl/psd2-richtlijnen, voor het bijwerken en/of controleren van je account.

Tot een nadere toelichting zijn wij altijd bereid.
Met vriendelijke groet,
Knab Servicedesk


Ik kreeg deze ook in mijn mailbox, en dat terwijl ik geen rekening heb bij KNAB!!!! :shock:

Auteur:  piet_pecunia [ vr 30 okt 2020 4:18 pm ]
Berichttitel:  Re: Volgens Knab heb ik mij niet opnieuw geïdentificeerd

Klik is op de Afzender.
Komt vast niet bij KNAB vandaan! ...knab.nl/psd2-richtlijnen bestaat in elk geval niet!

Auteur:  BillGates [ vr 30 okt 2020 4:57 pm ]
Berichttitel:  Re: Volgens Knab heb ik mij niet opnieuw geïdentificeerd

Lijkt wel een Belgische oplichter, zo geconstrueerd Nederlands.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/