Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Problemen met overboeken
https://forum.spaarinformatie.nl/knab-f77/problemen-met-overboeken-t8371.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  Wenzel [ di 02 sep 2014 12:48 pm ]
Berichttitel:  Problemen met overboeken

Het volgende heb ik al twee keer meegemaakt.

Vanmorgen heb ik geld overgeboekt naar mijn betaalrekening elders. Nadat ik de overboeking gedaan heb kreeg ik melding: geaccepteerd
Omdat KNAB niet online werkt, zie je niet meteen het saldo op je rekening veranderen. Dus check ik altijd de ingezette betaling.

Bij "GEPLANDE OVERBOEKINGEN" zag ik "betaling geaccepteerd"
Bij "STATUS VAN MIJN OPDRACHTEN" stond "betaling geweigerd"

Erg verwarrend, dus KNAB gebeld. De persoon aan de lijn snapte er niks van. Hij zou het uitzoeken en even later terugbellen. Tien minuten later belde hij terug, dat er niets aan de hand was, geen storing of zo, en dat het bedrag inmiddels afgeboekt was. Dat klopte ook wel, zag ik ook al op mijn scherm.

Vreemd, zoals ik al aangehaald heb, heb dit nu voor de tweede keer meegemaakt, en ze zeggen dat er niets aan de hand is. Niet alleen vreemd, maar ook ontzettend vervelend, want je weet niet of de boeking uitgevoerd is/wordt of niet.

Heeft dat al iemand meegemaakt?

Auteur:  svanke [ di 02 sep 2014 12:53 pm ]
Berichttitel:  Re: Problemen met overboeken

als je vlak na middernacht een overboeking doet, is dat bedrag ook uren zoek. Je ziet het niet bij afboekingen staan. Als je het een 2e doet, onder het motto 'het zal wel misgegaan zijn', zie je die boeking ook niet terug. De volgende ochtend is het 2 x afgeboekt. Knab weet desgevraagd van niets.

Auteur:  Doboy [ di 02 sep 2014 1:34 pm ]
Berichttitel:  Re: Problemen met overboeken

Als ik vlak na middernacht geld overboek van mijn spaarrekening naar mijn betaalrekening duurt het een half uur voor het op mijn betaalrekening staat en ik het door kan boeken.

Auteur:  Wenzel [ di 02 sep 2014 5:07 pm ]
Berichttitel:  Re: Problemen met overboeken

Dit is hun slogan :

De online bank die jou helpt alles uit je geld te halen.
Dat is Knab. Bank in jouw voordeel.


Weten ze wel wat online betekent?
Als de rente niet zo hoog was, was ik allang vertrokken.

Auteur:  Wenzel [ do 16 okt 2014 11:14 am ]
Berichttitel:  Re: Problemen met overboeken

Afgelopen dinsdag heb ik rond 11:00 uur een vrij groot bedrag overgeboekt naar mij betaalrekening elders.

Het geld kwam pas woensdag laat in de middag binnen bij mijn bank. Bij KNAB hebben ze het wel met valuta dinsdag afgeschreven. Een dag renteverlies dus!

Nu was ik aan het speuren hoe de betalingen bij KNAB eigenlijk werken. Lach niet:

"Gedurende een werkdag verwerken wij voortdurend overboekingen en betalingen. Dat betekent dat je gedurende de hele dag bedragen op je rekening kunt ontvangen. Boek je op een werkdag vóór 10.30 uur geld naar een andere bank aan de hand van een IBAN? Dan verwerken wij je opdracht dezelfde dag. Geef je je opdracht later, of niet op een werkdag, maar bijvoorbeeld in het weekend? Dan verwerken wij je overboeking op de eerstvolgende werkdag." :shock: :shock: :shock:

Ik denk dat ik daar alles weghaal. Wat een ouderwetse zooi. Voor de rente hoef het ook al niet na de recente verlaging.

Auteur:  1500 [ wo 19 nov 2014 12:47 am ]
Berichttitel:  Re: Problemen met overboeken

Wenzel schreef:
Boek je op een werkdag vóór 10.30 uur geld naar een andere bank aan de hand van een IBAN? Dan verwerken wij je opdracht dezelfde dag.

In een chatgesprek met de bank is mij verteld dat de boekingen om 11:00 en 14:00 uur verwerkt worden.

Nog een puntje van aandacht.
Doet men aan "slim saldo beheer" m.b.t. het automatisch af laten romen van een teveel op een betaalrekening richting spaarrekening, dergelijke automatische overboekingen vinden plaats tussen 23:00 en 01:00 uur is mij verteld.
Het kan dus voorkomen dat men een dag een hogere rente moet missen, als het tijdstip van boeken na 24:00 uur ligt.
Beetje rare keuze om dat omstreeks dat tijdstip te doen.
Ik heb deze gok maar niet genomen.

Contacten met de chat kan ik niet echt over juichen.
Of men begrijpt een duidelijke vraag niet en/of doet nogal uit de hoogte.
Alsof niemand verstand heeft van bankieren zeg maar.

Ook was het openen van een en/of-rekening een heus spektakel, waar men m.i. zelf de weg in kwijt was m.b.t. afgeleide identificatie.
Navraag naar de richtlijnen daarover leverde niets zinnigs op, dan alleen een geactiveerde rekening.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/