Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: KNAB Participaties
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015 12:45 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Per mail ontvangen:
Citaat:
Beste X,

Wist je dat je als Basis klant een Participatie in Knab kunt kopen? Je legt dan eenmalig € 5.000 in. Daarover krijg je 5% rente per jaar. Dat is jaarlijks toch al gauw € 250,-; een hogere rente vind je op dit moment niet! Bovendien krijg je van ons 50% korting op het Premium pakket. Je betaalt dan maar € 7,50 per maand. Je totale netto voordeel komt daarmee jaarlijks neer op € 160. Niet gek toch?

Wat is een Participatie?

Een Knab Participatie is een achtergestelde obligatie die uitgegeven wordt door Aegon Bank. Je koopt een aandeel in Knab en helpt ons daarmee om Knab verder te laten groeien. Je legt eenmalig € 5.000 in en ontvangt jaarlijks 5% rente. We keren deze rente maandelijks aan je uit. Bovendien geven we je 50% korting op je maandbedrag voor Knab Premium. Je kunt de Participatie altijd weer verkopen. Eéns per maand worden de participaties verhandeld op een interne markt. Zonder kosten.

... enzovoort.
De link naar KNAB die erbij stond blijkt niet te werken, maar op de KNAB site is wel info te vinden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KNAB Participaties
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015 2:26 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
(250 - nog 90=) 160 op de 5000 = 3,2% zonder DGS. Je mag er maar 1 kopen. Dat is minder.
Een tijdje terug nog niet interessant, maar inmiddels is 3,2% met deposito's niet meer te halen.
Maar je verdient slechts 30 euro/jaar t.o.v. een 2,6% deposito van 10 jaar. En verkopen kan een probleem worden:
Citaat:
Je kunt je Knab Participatie alleen verkopen aan andere klanten van Knab. Het risico bestaat dat je jouw Knab Participatie niet kunt verkopen, omdat er geen koper te vinden is.

Voor 30 euro is het me dat allemaal niet waard.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KNAB Participaties
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015 2:30 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
Dus je geld kwijt als KNAB omvalt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KNAB Participaties
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015 2:42 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Nee niet Knab, Aegon!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KNAB Participaties
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015 2:54 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
Sorry Bill, foutje.

Hoe dan ook, ik begin er niet aan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KNAB Participaties
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015 3:27 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
En als verslechterde omstandigheden zich aandienen, raak je de participaties dus zeker niet meer kwijt, maar mogelijk wel je ingelegde geld.
Aegon en betrouwbaar gingen al niet zo goed samen in het verleden...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KNAB Participaties
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015 7:24 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
Dit is volgens mij dus een KNAB (leden) certificaat, gelijk aan de Rabo ledencertificaat (obligatie) zoals die oorspronkelijk was opgezet voor alleen Rabobank leden en 1x per maand verhandelbaar en achtergesteld. Ondertussen zijn de Rabo (leden) certificaten beschikbaar voor iedereen en dagelijks verhandelbaar op de Amsterdamse beurs en de nominale waarde van € 25 met 6.5% jaarlijkse rente doet recent 113-114%. Dus naast de 6.5% rente vergoeding, dus ook 13-14% koerswinst als je nog tegen nominaal bedrag aan hebt gekocht voor Januari 2014 toen ze naar de beurs gingen.

Schijnbaar gaat Aegon via deze certificaten hun eigen vermogen verhogen om aan de nieuwe eisen te voldoen. Er zitten wel risico's aan vast zoals verlaging van het rente percentage of faillissement van Aegon. Weinig interessant als je er maar 1 kunt kopen en dan wel € 90 aan jaarlijkse kosten hebt voor een premium rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KNAB Participaties
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2015 12:04 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
160 euro, akkoord met de berekening, maar dan heb je wel dat premium abonnement erbij.
Is dat abonnement, ook maar enigszins, de moeite waard? Iemand ervaringen daarmee?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KNAB Participaties
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015 8:23 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Geen ervaring mee. Wel zie ik een aantal pluspunten:

-creditcard
-tot 1,05% rente op de betaalrekening
-kwartaal sparen met 1,70% rente
-5% debetrente bij rood staan

Hier meer info.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KNAB Participaties
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015 1:21 am 

Geregistreerd: do 06 maart 2014 1:50 pm
Berichten: 2
Ten opzichte van Knab Plus geeft het Premium pakket alleen toegang tot het Financieel Plan en de aanschaf van de participatie. Het Financieel Plan is voor mij het geld niet waard (ik doe dit zelf, en daarnaast heb diverse kritiekpunten op de manier waarop gerekend wordt in het plan), dus ik zie de (met participatie) € 2,50 per maand hogere pakketkosten als een lagere rentevergoeding.

Overigens heb ik (vanwege andere redenen) zojuist mijn participatie verkocht. Ik heb de opdracht eind mei gegeven, en op 1 juni tegen het eind van de werkdag was de verkoop afgehandeld. Dat is weliswaar maar één ervaring, dus misschien heb ik geluk gehad.

Nog even een reactie op de pluspunten die Piggy genoemd heeft:

- credit card: deze wordt beheerd door Laser Cards, dus is af te raden. Gelukkig heeft Knab enkele fouten van Laser voor mij kunnen corrigeren.
- rente op betaalrekening: deze rente is 0,5%. Maar waarom zou je überhaupt meer dan € 250 (de minimum aanvulling) op de betaalrekening laten staan als je roodstand automatisch kan aanvullen vanuit de spaarrekening?
- rood staan: dit kan maximaal tot de som van al je rekeningen bij Knab (inclusief participatie). Maar met eerder genoemd roodstand aanvullen betaal je helemaal geen debetrente als er voldoende aangevuld kan worden vanaf de gekozen spaarrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO