Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 4:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 jul 2016 3:42 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
https://www.knab.nl/crowdfunding

Citaat:
Met een gezonde dosis spanning en enthousiasme lanceren we vandaag - in samenwerking met Collin Crowdfund N.V. - Knab Crowdfunding! Hét platform waar ambitieuze ondernemers hun groeiplannen aan jou presenteren. Maar ook zeker de plek waar jij - in ruil voor je financiële steun - een aantrekkelijk rendement kunt verwachten!

Crowdfunding wordt volwassen
De alternatieve investeringsvorm is de laatste jaren steeds volwassener geworden. Niet alleen startups, maar vooral grotere mkb-bedrijven maken steeds vaker gebruik van deze moderne financieringsmethode. Omdat we bij Knab het voordeel voor de ondernemers én de investeerders zien, lanceren we als eerste bank van Nederland een crowdfund-platform.

Investeren in serieuze ondernemers
Voor jou als investeerder is het verwachte rendement natuurlijk aantrekkelijk, maar wellicht vind je het ook leuk om ambitieuze ondernemers te helpen met hun concrete plannen. Donderdag 14 juli plaatsen we het eerste leningverzoek. Deze komt van 2 jonge ondernemers die geld nodig hebben voor een duurzame lunchbar in Veenendaal.

Na donderdag worden er regelmatig nieuwe leningverzoeken geplaatst. Alle ondernemers zijn positief beoordeeld op hun groeiplannen en kredietwaardigheid. Als je besluit te investeren ontvang je - naast de maandelijkse aflossing – dus een aantrekkelijk rendement.

Krijg als eerste een alert als er investeringskansen beschikbaar komen
Op http://www.knab.nl/crowdfunding vind je alles wat je moet weten over Knab Crowdfunding. Hier kun je gratis een Knab Crowdfunding rekening openen en je direct registreren als 'investeerder'. Vervolgens krijg je als eerste een alert als er een nieuwe leningaanvraag wordt geplaatst. Dat kán handig zijn, want het kan zijn dat de verzoeken na plaatsing snel zijn volgeschreven.

Hopelijk ben je net zo enthousiast als ik over deze nieuwe dienst. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jul 2016 9:21 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
bietje oud nieuws van 10 mei.
https://www.knab.nl/pers/knab-introduce ... owdfunding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2016 3:20 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Bericht van 10-5 is een openstelling voor financieringsbehoeftigen.
Mailbericht van 7-7 is een openstelling voor investeerders.
"Donderdag 14 juli plaatsen we het eerste leningverzoek", aldus de website van KNAB.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2016 2:09 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Citaat:
Je ontvangt over je investeringen een bruto rendement tussen de 5% en 9% (afhankelijk van de risicoscore van de lening). Na aftrek van de beheervergoeding (0,85% per jaar) houd je een aantrekkelijk rendement over. Wel loop je het risico je inleg geheel of gedeeltelijk te verliezen.

Tsja, daar heb ik geen bank voor nodig.
KNAB gaat gewoon voor de beheervergoeding van 0,85% per jaar.
Zeg maar gewoon als een ouderwetse bank :(
Ik had gehoopt: als een alternatief voor sparen zou KNAB het risico kunnen beperken, of zelfs nemen, en een paar procent van de winst te nemen. Niet dus :cry:
Hoe vernieuwend kun je zijn?

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2016 3:00 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 254
knab doet zelf ook mee, voor mij als beginner in de crowdfunding is het misschien wel een prettig idee. Ik denk dat knab niet iets aanbied waar ze zelf geen vertrouwen in hebben omdat ze zelf investeren. Dit klinkt voor aantrekkelijk om mee te doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2016 3:34 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
...Knab in iedere lening voor 10% van het totale leningbedrag mee.
De bank kan wellicht meer risico nemen dan jij :shock:

Neemt niet weg dat het niets heeft van sparen en het risico voor jou 100% kan zijn...
Daar moet je toch echt op rekenen mocht het fout gaan. Zeker bij de eerste.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2016 4:01 pm 

Geregistreerd: ma 25 jul 2016 3:53 pm
Berichten: 1
Ik hoor steeds meer over crowdfunding. Ik twijfelde er eerst over of het wel een goeie investering is,
maar ik denk dat ik het toch wel ga doen. Ik heb er veel over gelezen.
Maar je hebt er tegenwoordig zoveel dat ik me afvraag of het beter is om het bij Knab te doen
of bij een crowdfunding site..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 jul 2016 9:17 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
piet_pecunia schreef:
Neemt niet weg dat het niets heeft van sparen en het risico voor jou 100% kan zijn...
Daar moet je toch echt op rekenen mocht het fout gaan. Zeker bij de eerste.

Dat het een andere tak van sport is, dat klopt. Neemt niet weg dat het een overweging waard is om je eens te verdiepen in dit fenomeen. Angstig en lijdzaam toezien hoe de spaarrente steeds verder wegzakt en het vermogen door inflatie en tax wordt uitgehold, schiet ook niet op.
Uit eigen ervaring weet ik dat een groot deel van het risico weggenomen kan worden door breed te spreiden door veel kleinere bedragen te investeren. Verder is het ook wel goed om een kritische blik te hebben om zodoende het kaf van het koren te scheiden. Want daar begint het mee. Ik ben ervan overtuigd dat je circa 5-6% rendement zou moeten kunnen maken. Vooralsnog is mijn rendement veel hoger maar omdat nog geen project helemaal is afgerond, en ik denk dat de meeste problemen doorgaans wel zullen opduiken in de tweede helft van de looptijd, houd ik liefst een slag om de arm.

Wat betreft Knab: je kunt ook rechtstreeks klant worden bij Collin. Daar bestaat een loyaliteitsprogramma waardoor de kosten lager worden bij een groter aantal deelnames. Ik betaal een stuk minder aan kosten i.i.g. Nadeel bij Collin is dat de projecten vaak enorm snel vollopen. Die jongens staan als betrouwbaar bekend en hebben daardoor een grote voorsprong op de rest. Geld voor Elkaar is nu nummer twee op de markt.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016 8:33 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Toch gek dat sommige spaarders wel mee willen doen aan crowdfunding, maar niet willen beleggen. Het risico bij het laatste is veel kleiner dan bij crowdfunding (afhankelijk van waarin je belegt). Geld raak je nooit kwijt, als je pech hebt daalt de waarde maar dat wordt vaak na een paar jaar weer goed gemaakt.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016 11:23 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Daar moet ik je gelijk in geven Piggy. Dat begrijp ik ook niet. Er zijn obligatiefondsen die een gelijkaardig dividendrendement geven en waarbij je geen sores aan je kop hebt. Obligaties zijn toch ook een soort crowdfunding? Of zie ik dat helemaal verkeerd?

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016 4:36 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Obligaties kan je zo aanschaffen en ook zo verkopen. Bij crowdfunding moet je wachten tot het einde van de looptijd.
Daarnaast heb je bij obligaties voordeel als de rente daalt en nadeel als de rente stijgt. Het zou kunnen dat je een bedrijf failliet gaat en dan is de obligatie ook niks waard, alleen als je een obligatie van beleggingsfonds neemt is het risico erg klein/te verwaarlozen. Hooguit dat het rendement wat minder wordt.

Wellicht dat er nog een crowdfund beleggingsfonds komt. Hoef je niet bang te zijn dat je je geld kwijt kan raken.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016 7:49 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Piggy schreef:
Toch gek dat sommige spaarders wel mee willen doen aan crowdfunding, maar niet willen beleggen. Het risico bij het laatste is veel kleiner dan bij crowdfunding (afhankelijk van waarin je belegt). Geld raak je nooit kwijt, als je pech hebt daalt de waarde maar dat wordt vaak na een paar jaar weer goed gemaakt.


Crowdfunding ligt veel dichter bij sparen dan beleggen (en dan heb ik het over traditioneel aandelenbeleggen). Als je uitgekiend en gespreid investeert zul je nooit meer dan een paar procent van de inleg kwijtraken. Maar zelfs dat is onwaarschijnlijk.

Bij beleggen, en ik praat uit eigen ervaring, kunnen je beleggingen op één dag vele procenten in waarde dalen. Er hoeft maar een vliegtuig in een toren te vliegen, een aanslag gepleegd te worden of een land voor afscheiding EU te kiezen en hoppa het is feest. Daar heb je bij crowdfunding geen last van. Heel rustig bezit en je centjes komen dagelijks met rente retour.

En wie denkt dat obligaties veilig zijn, absolute onzin. Door de lage rente zijn obligaties véél te duur geprijsd. Dat is een tijdbom in wording. Er komt een moment dat niemand die hete aardappel meer in handen zal willen hebben.

Beleggen is goed voor mensen met stalen zenuwen en die goed in de materie zitten. En dan nog word je op de beurs links en rechts gen***d. Een onervaren particulier zou de beurs moeten mijden. Het is bewezen dat particulieren negatieve rendementen behalen op de beurs.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016 7:59 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Als je het over een lange termijn bekijkt (10-30 jaar) dan hoef je je geen zorgen te maken over de waarde daling van de dag bij aandelen.
Warren Buffet let niet op het financiele nieuws, hij kijkt naar een bedrijf hoe deze het waarschijnlijk zal doen op de lange termijn.

Wat het nieuws betreft soms het het heel tegenstrijdig. Dan is er wat ergs gebeurd en verwacht je dat het een negatief effect heeft, echter het tegenovergestelde gebeurd. Of soms dan is er goed nieuws over een bedrijf en dan zakt de koers naar beneden 9omdat aandeelhouders veel beter cijfers hadden verwacht).

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016 8:09 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Verreweg de meeste particulieren zijn veel te emotioneel (angstig c.q. hebzuchtig) om over een langere periode geld te verdienen op de beurs.
Het kan alleen als je een ijzeren discipline hebt en regelmatig inlegt en met je vingers van de knoppen afblijft.

Ik heb dit jaar zelf een heel aardig beursrendement maar ben wel door een heel diep dal gegaan. Ik moest zelfs een paar keer cash bijstorten vanwege (dreigende) negatieve margin.
Gelukkig is dat laatste voor mij geen probleem maar ik ken er die ooit put opties schreven en met het geld hun huis gingen verbouwen. Nog voor de crash dus.

Bij crowdfunding leg je je vast voor een periode van meestal 3, 4 of 5 jaar. Daar kun je niets meer aan veranderen. Ik zie dat als een voordeel. Keuze maken, storten en dan enjoy the ride. Net als bij langlopende deposito's.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016 8:43 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Als je obligaties aankoopt weet je precies wat voor rendement je gaat maken als je ze tot de einddatum aanhoudt. Net zoals bij crowdfunding. Moet je natuurlijk geen staatsobligaties kopen met negatieve aanvangsrendementen. Zie nog steeds het verschil niet met crowdfunding.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO