Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 1:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 jul 2019 7:18 pm 

Geregistreerd: di 23 jul 2019 7:05 pm
Berichten: 1
Hallo,

Ik heb op 15 juli een bedrag overgemaakt vanaf mijn Knab rekeningnummer naar het opgegeven IBAN nummer van een Duitse bank. In dit geval Flatex.

Het bedrag is afgeboekt van mijn rekening bij Knab. Maar het geld is nooit aangekomen op het rekeningnummer van de Duitse bank. Knab heeft haar betaalbestanden gecontroleerd en zegt dat het bedrag op de correcte manier is overgemaakt. Knab heeft aangeboden dit verder te willen onderzoeken bij SWIFT. Hier moet ik dan wel even EUR. 50,- voor betalen. Dat heb ik dus nog maar even niet gedaan.

Medewerkers bij de Duitse bank kunnen het bedrag niet traceren. Niet op mijn rekeningnummer bij die bank, maar ook niet op een tussenrekening.

Vandaag 23-07 heb ik wederom contact gehad met Flatex, maar men blijft aangeven dat het bedrag niet is aangekomen.

Ik wil graag weten of iemand het bovenstaande ook al eens heeft meegemaakt. Tips, adviezen zijn welkom.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jul 2019 8:18 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Was dit de eerste overboeking naar Flatex en heb je je klantnummer daarbij vermeld?
Hoeveel heb je overgemaakt en probeer nog eens met 1 cent.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jul 2019 10:15 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1651
Heb je al een printscreen van de Knab betaling aan Flatex opgestuurd?

Zodat ze kunnen zien dat je betaalt hebt/dit extra kunnen onderzoeken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jul 2019 10:44 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
JasperL schreef:
Hallo,

Ik heb op 15 juli een bedrag overgemaakt vanaf mijn Knab rekeningnummer naar het opgegeven IBAN nummer van een Duitse bank. In dit geval Flatex.

Het bedrag is afgeboekt van mijn rekening bij Knab. Maar het geld is nooit aangekomen op het rekeningnummer van de Duitse bank. Knab heeft haar betaalbestanden gecontroleerd en zegt dat het bedrag op de correcte manier is overgemaakt. Knab heeft aangeboden dit verder te willen onderzoeken bij SWIFT. Hier moet ik dan wel even EUR. 50,- voor betalen. Dat heb ik dus nog maar even niet gedaan.

Medewerkers bij de Duitse bank kunnen het bedrag niet traceren. Niet op mijn rekeningnummer bij die bank, maar ook niet op een tussenrekening.

Vandaag 23-07 heb ik wederom contact gehad met Flatex, maar men blijft aangeven dat het bedrag niet is aangekomen.

Ik wil graag weten of iemand het bovenstaande ook al eens heeft meegemaakt. Tips, adviezen zijn welkom.


In mijn werksituatie maak ik wel eens mee dat iemand bij hoog en laag beweert geen geld te hebben ontvangen.
Tegen mijn zin, bel ik dan maar weer de bank, want ik weet welk antwoord ik krijg.
De bank maakt namelijk geen fouten. En inderdaad, dat is ook zo. Het is een geautomatiseerd proces met dagelijks miljoenen handelingen. Er is geen enkele reden waarom dat juist nu wel zou zijn foutgegaan.

De ontvanger liegt meestal of kijkt een beetje scheel. Komt allemaal voor.


Ik vermoed dat de Duitse bank de binnenkomende betaling niet kwijt kon (had je het klantnummer wel ingevuld bij de omschrijving?), en het dus gebounced is terug naar de verzender.
Het bedrag zal vandaag of morgen wel terugkomen of misschien staat het er al (enige tijd) op.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 jul 2019 10:37 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Wellicht kan je contact opnemen met Flatex en vermelden dat het wel goed overgeboekt is (eventueel met screenshots bewijzen).
Indien ze dit nog niet kunnen oplossen, dan zou je SWIFT kunnen inschakelen en de kosten declareren op Flatex (uitgaande dat het correct is overgeboekt).

Wat dat betreft ben ik wel blij met de ideal mogelijkheid bij DeGiro.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO