Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Klacht: Electronisch bankieren bij Nationale Nederlanden lek
https://forum.spaarinformatie.nl/nationale-nederlanden-f79/klacht-electronisch-bankieren-bij-nationale-nederlanden-lek-t8462.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  1500 [ ma 27 okt 2014 1:13 pm ]
Berichttitel:  Klacht: Electronisch bankieren bij Nationale Nederlanden lek

Mij is bekend dat mailverkeer onderschept, afgeluisterd en zelfs gemanipuleerd kan worden.
Maar met veiligheid of privacy in die vorm heeft NN helemaal geen probleem mee.
1) Tijdens de overzetting van WUB naar NN rustig, nieuw rekeningnummer, gebruikersnaam EN (tijdelijk)wachtwoord per onveilige mail vesturen.
2) En als klap op de vuurpijl, na de omzetting eventjes uitgebreid saldo en uitgekeerde rente in een onveilige mail plempen.
Snappen ze zelf überhaupt wel wat van elektronisch-/internetverkeer vraag ik mij dan af.

Dat geld op spaarrekening gekoppeld is aan een tegenrekening en zgn. niet zomaar ontvreemd kan worden, weet ik.
Maar het mailtje met saldo e.d. doet voor mij toch wel de deur dicht, de naïviteit en dommigheid m.b.t. veiligheid en privacy (gewoon schijt aan) straalt er van af.
Kunnen ze niet beter de beveiligde omgeving binnen internetbankieren helemaal opheffen?
En betaalrekening -waarbij geld alle kanten uitgestuurd kan worden- voeren ze toch niet in het assortiment.

Auteur:  Piggy [ ma 27 okt 2014 2:14 pm ]
Berichttitel:  Re: Klacht: Electronisch bankieren bij Nationale Nederlanden

Op zich heb ik er geen problemen mee dat NN het nieuwe rekeningnummer en wachtwoord per e-mail verstuurd. Echter de inlognaam en het saldo had inderdaad per brief gemoeten. Ik heb eerst een nieuwe inlognaam gekregen en de volgende ochtend (circa 5 uur later rond 3:00 in de ochtend) heb ik het wachtwoord gekregen.
Ik kan hier niks mee behalve vanaf vandaag.

Auteur:  BillGates [ ma 27 okt 2014 3:46 pm ]
Berichttitel:  Re: Klacht: Electronisch bankieren bij Nationale Nederlanden

Ja, viel mij ook al op. Ik vind het ook een domme actie van NN.
Als je dan kijkt hoe andere banken het doen qua privacy: Gebruikersnaam per echte brief, tijdelijk wachtwoord per mail (of andersom) en tegenwoordig ook nog vaak een apparaatje met een versleutelde pincode (hoeft voor mij ook niet zo) danwel pincode-SMS-jes via je mobiel, dan is NN wel erg amateuristisch bezig. En dan ook nog saldo- en rentebedragen toemailen....

Auteur:  Piggy [ ma 27 okt 2014 5:36 pm ]
Berichttitel:  Re: Klacht: Electronisch bankieren bij Nationale Nederlanden

Wellicht doen ze dit om (brief)kosten te besparen.

Auteur:  1500 [ ma 27 okt 2014 8:05 pm ]
Berichttitel:  Re: Klacht: Electronisch bankieren bij Nationale Nederlanden

Piggy schreef:
Wellicht doen ze dit om (brief)kosten te besparen.

Los van de (on-)nodige en vaak oervervelende prietpraat, heb je nu ook al een glazen bol?
Maar goed, ieder circus heeft z'n clown(s).
Het kan mij helemaal niets schelen waarom.
Feit is dat ze behoorlijk minachting voor de klant tonen.
Of ik moet ze als klant ook nog gaan leren nadenken om ze vooraf behoeden voor stomme streken? :roll:
Zo goed betalen ze qua rente nou ook weer niet.
Ik kan ze misschien beter aangeven bij het College Bescherming Persoonsgegevens.
WebCare kom er maar in.
Laatste bezoek 27 maart 2014.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/