Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 4:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 10:29 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Net een overboeking gedaan. Lijkt erop dat CE niet meer valuteert.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 11:27 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Doboy schreef:
Net een overboeking gedaan. Lijkt erop dat CE niet meer valuteert.


nog wel hoor...

Citaat:
Datum Valutadatum
05/01/2010 04/01/2010


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 11:41 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Hoe lang hebben we wel niet uitgekeken naar het moment dat valutering afgeschaft zou worden, waarna het niet voor spaarrekeningen maar renteloze betaalrekeningen lijkt te gelden: Een wassen neus dus.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 12:12 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Citaat:
Datum Valutadatum Omschrijving
01/01/2010 31/12/2009 UITGAANDE BETALING XX NAAR REKENINGNUMMER : xx
31/12/2009 01/01/2010 INTERESTBOEKING TOP INTEREST REKENING


SaLdo ivm dalrente :-) al geruime tijd nihil per 1-1 meteen de rente weggeboekt (op 4-1 bijgeschreven ABN)
CE valuteert dus wel degelijk maar ik zou hier dus valutair rood gestaan hebben, de opgebouwde rente blijft vooralsnog op 0 staan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 1:55 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
Ik heb vanochtend (7 uur) ook een groot bedrag weggeboekt (=vandaag vrijgevallen deposito). Meteen weggeboekt, en ik zag ook (zoals ik bij CE gewend ben): Boekdatum 5-1, valutadatum 4-1. In mijn geval is het deposito pas op 5-1 vrijgevallen (op 4-1 was mijn saldo nog 0), dus als je het zo bekijkt sta ik dus op 4-1 enorm rood. Ik blijf het vreemd vinden...

Nog niets te zien op mijn tegenrekening trouwens...

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 2:09 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Buitengewoon vreemd. Voor de zekerheid nog maar eens gekeken. Valutadatum gelijk aan boekdatum:

Citaat:
Datum Valutadatum Omschrijving
05/01/2010 05/01/2010 UITGAANDE BETALING xx NAAR REKENINGNUMMER : xx


Mogelijke verklaring: Ik had de opdracht gisteren al klaargezet. :roll:

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 6:37 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
Het wegboeken van mijn (grote) depositobedrag is overigens voorspoedig verlopen. Vanochtend zag ik het depositobedrag op de "gewone" CE spaarrekening verschijnen, meteen doorgeboekt naar mijn lopende rekening bij de Friesland Bank, daar om 12:50 nog niet gearriveerd, maar wel om 17:20, meteen weer doorgeboekt naar de internetspaarrekening aldaar (valutadatum 5-1). Helaas slechts 2,1% daar, maar ik ben nog in afwachting van mijn nieuwe AES rekening (3,04% - de kenners kunnen dan raden welke "spaarafspraken" ik ga maken), en m'n andere rekeningen staan ook al vol (of komen dat de komende tijd te staan met al die vrijkomende 1-jaars :cry: deposito's .

(Jaja, ik ga dat AES avontuur toch ook maar aan, voorlopig zie ik niks in deposito's).

Maar terug naar het onderwerp: Ik zie nog steeds als boekdatum 5-1 en valutadatum 4-1. Voor de zekerheid zal ik morgen nog eens kijken of het nog met terugwerkende kracht is aangepast. Doboy, houd ons op de hoogte als je er nog 's achter komt hoe het zit. Niet dat CE tegenwoordig interessant is, maar je weet nooit wat er in de toekomst nog 's staat te gebeuren, nietwaar?

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 7:31 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Nu pas het geld op mijn tegenrekening ontvangen, een dag later dan normaal.
In het vorige topic hadden anderen eenzelfde ervaring bij gelijke boek- en valutadatum.

Mijn voorlopige conclusie: of ze valuteren, of ze valuteren niet maar houden dan het geld een dag langer vast. Eigenlijk dezelfde conclusie die je uit het andere topic kan trekken.

In het vervolg zal ik alleen 's ochtends vroeg directe overboekingen doen. Dan heb ik het geld dezelfde dag nog op mijn tegenrekening.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 8:08 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Ik had vorige week een opdracht klaargezet voor 5 januari. Juist dinsdag gekozen ivm. hun renteberekening. Op mijn afschrijving zijn boek- en valutadatum gelijk. Het bedrag is overigens nu pas op mijn tegenrekening (ING) gearriveerd. Dat gaat toch bij andere banken sneller.
Overigens, de ingeplande overboeking kon ik nergens terugvinden in het internetbankieren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 9:01 pm 

Geregistreerd: wo 06 jan 2010 8:57 pm
Berichten: 2
Hier hetzelfde. Al eerder een opdracht gegeven om op 5 januari geld over te maken, wat ook pas vanmiddag binnen was. Bij mijn tegenrekening staat als boekdatum inderdaad de 6e, wat suggereert dat ze het een dag vasthouden. Vroeger stond het er vaak dezelfde dag nog op.

Maar ja, nu mijn laatste deposito is vrijgekomen, hef ik de rekening toch op :-).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 10:35 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Idem. Opdracht 5e, geld binnen op 6e.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2010 8:21 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 20 okt 2008 3:36 pm
Berichten: 57
Idem, geld overgeboekt op de 5e: binnen bij Ing op de 6e;
eerder was dat altijd op dezelfde dag binnen.
Volgens mij houdt ce het geld nu een dag vast.(Niet Ing, gezien mijn ervaringen met overboekingen van andere banken naar Ing)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2010 9:16 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Vandaag werd een deposito tegen mijn zin verlengd (mijn opdracht van 4-1 was nog niet verwerkt ) dan mag je bellen 5 min á 10ct om het terug geboekt te krijgen, meteen vandaag 8-1 het slado naar ASN geboekt en dan blijkt de boekdatum 8-1 en valuta datum 7-1 bij CE ook deze keer stond ik valutair dus rood (saldo hou ik met deze rente op 0) maar weer geen gevolg voor de "opgebouwde rente" (blijft o) het kwam wel dezelde dag nog aan bij ASN en kreeg daar boek en rente datum 8-1


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2010 3:43 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 670
Betaalopdrachten die 's ochtends worden gegeven, worden door CEB gevaluteerd. Deze betaalopdrachten zullen (op een bankwerkdag) 's middags door Equens worden verwerkt en in de regel nog dezelfde dag op de tegenrekening binnenkomen. Opdrachten die 's middags worden gegeven of eerder worden klaargezet, worden Equens eerst de volgende bankwerkdag aangeboden. Hierbij vindt door CEB geen valutering plaats. Deze betalingen zullen de volgende bankwerkdag op de tegenrekening binnenkomen.


A penny saved is a penny earned.


Laatst bijgewerkt door Empire op ma 11 jan 2010 2:09 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2010 11:12 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
@empire

En hoe gaat dat dan met opdrachten klaarzetten ruim van te voren? Ik heb 1 week van te voren een opdracht ingepland voor 5 januari. Is pas 's avonds 6 januari zichtbaar geworden op mijn ING betaalrekening. Boek- en valutadatum bij CE: 5 januari.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO