Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 4:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 8:00 pm 

Geregistreerd: di 17 jun 2008 7:57 pm
Berichten: 3
Ik ben nog niet lang actief in het "spaarwezen", dus wellicht is de vraag wat naief: ik heb een rekening geopend bij Credit Europe en nu laat men een datum binnenkomst zien, die drie dagen vóór de valutadatum ligt. Dat is een heleboel rente! Is dit gebruikelijk? Ik heb het zelf nog niet meegemaakt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 8:29 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Zitten die drie dagen toevallig tussen vrijdag en maandag? Dan klopt het...

Bij Credit Europe werkt het zo:
Bijboekingen: Valutadatum is volgende werkdag (dus bijgeboekt op vrijdag = rentegevend vanaf maandag)
Afboekingen: Valutadatum is vorige werkdag (dus afgeboekt op maandag = rentegevend tot en met de vorige vrijdag).

Dit is inderdaad een beetje vreemd, maar je had het hier op het forum al eerder kunnen lezen. Je moet er gewoon rekening mee houden, en liever niet een groot bedrag afboeken op een maandag!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 8:35 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Nogmaals voor de duidelijkheid:

Stel, je hebt 40.000 euro op je CE rekening, en je wilt het overboeken naar een andere spaarrekening (die misschien op dat moment een veel hogere rente heeft). In zo'n geval telt elke rentedag, en moet je dus nooit op maandag afboeken. Doe het liever op dinsdag, dan loopt je rente tot en met de vorige maandag. Met wat geluk staat het woensdags op je lopende rekening (tegenrekening), en kun je het de donderdag of vrijdag weer op je nieuwe spaarrekening hebben. Je mist dan dus ongeveer 4 rentedagen. Da's 40000*0.05 (5%)/365 * 4 dagen = 21 euro. Zou je het op maandag afboeken, mis je sowieso 2 extra dagen, oftewel 10 euro.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 8:36 pm 

Geregistreerd: di 17 jun 2008 7:57 pm
Berichten: 3
Tja, dan zij het zo. Het vervelende van een forum vind ik, dat als je zoekt op "valutadatum" (bijvoorbeeld) je heel veel zoekresultaten krijgt en je ongelooflijk veel berichten moet doorspitten naar het door mij gewenste antwoord. Maar dat is inderdaad een keuze.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jun 2008 12:40 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Dit is iets wat mij ook irriteerd. Je komt in verschillende draadjes dezelfde dingen tegen en sommige berichten die onder een ander draadje zouden moeten vallen.

Met het toeneemde aantal bezoekers zou het wellicht een goede zaak zijn verschillende draadjes van tijd tot tijd op te ruimen, niet relevante berichten te verwijderen en de berichten daar naar toe te verplaatsen waar ze thuis horen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jun 2008 7:04 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Thijs schreef:
Dit is iets wat mij ook irriteerd. Je komt in verschillende draadjes dezelfde dingen tegen en sommige berichten die onder een ander draadje zouden moeten vallen.

Met het toeneemde aantal bezoekers zou het wellicht een goede zaak zijn verschillende draadjes van tijd tot tijd op te ruimen, niet relevante berichten te verwijderen en de berichten daar naar toe te verplaatsen waar ze thuis horen.
Je zou dergelijke draadjes niet moeten opruimen of berichten eruit verwijderen, dat zou namelijk geschiedvervalsing zijn. Je zou de draadjes moeten "locken". En gebruikers die vaak "fout" posten moeten waarschuwen en uiteindelijk de toegang weigeren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jun 2008 7:35 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 1:48 pm
Berichten: 76
appeltje schreef:
Thijs schreef:
Dit is iets wat mij ook irriteerd. Je komt in verschillende draadjes dezelfde dingen tegen en sommige berichten die onder een ander draadje zouden moeten vallen.

Met het toeneemde aantal bezoekers zou het wellicht een goede zaak zijn verschillende draadjes van tijd tot tijd op te ruimen, niet relevante berichten te verwijderen en de berichten daar naar toe te verplaatsen waar ze thuis horen.
Je zou dergelijke draadjes niet moeten opruimen of berichten eruit verwijderen, dat zou namelijk geschiedvervalsing zijn. Je zou de draadjes moeten "locken". En gebruikers die vaak "fout" posten moeten waarschuwen en uiteindelijk de toegang weigeren.


Net zoals bovenstaande discussie, die hoort hier niet thuis. Dus appeltje en Thijs, jullie eerste waarschuwing is binnen, bij een volgende overtreding wordt je "gelockt" :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jun 2008 11:20 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Als je een zoekopdracht geeft, verander dan het vinkje bij "Geef resultaten weer als" van "onderwerpen" naar "berichten".
Dan is het al wat beter te doen. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO