Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 11:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2009 11:33 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Hoe kan ik geld inleggen op de Vaste Termijn Deposito?
"Binnen 2 weken na ontvangst van uw aanvraagformulier zal DSB Bank het aan u toegewezen depositonummer schriftelijk aan u bevestigen. Zodra u het depositonummer heeft ontvangen, kunt u overgaan tot het overmaken van de inleg vanaf de door u opgegeven tegenrekening."


Als ik dit zo lees, kan ik een deposito bij DSB liefst maar zo spoedig mogelijk aanvragen?

Ik vraag dit, omdat ik van plan ben (een deel van) het vrijkomende geld van Centraal Beheer op 9 september, op een DSB deposito te zetten.
Als de aanvraag bij DSB 2 weken kan duren, zou je bijna zeggen dat je nu alvast een aanvraag moet indienen.
Of ben je dan veel te vroeg?
Wat zijn de ervaringen hiermee?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2009 12:10 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
"Indien u binnen 14 dagen na dagtekening van de brief stort dan geldt het rentepercentage dat in de brief staat vermeld. Na deze 14 dagen kunt u nog steeds storten, echter het rentepercentage kan dan gewijzigd zijn."


Dit is dan wel weer netjes geregeld.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2009 12:44 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 11 feb 2008 11:33 pm
Berichten: 84
Woonplaats: Ergenswolde
Mijn aanvraag gaat vandaag op de bus ... mijn ervaring is ... dat ik dan omstreeks de 27ste/28ste mijn depositonummer heb ... en dan dus kan storten ...

Maar ... mijn ervaringen stamt wel uit 2008 ... en bieden vast geen garantie voor de toekomst :wink: ...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2009 1:07 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Je hoort wel eens dat bij DSB aanvragen lang blijven liggen, vanwege de drukte daar.....maar 4 dagen, dat zou mooi zijn.
Als ze dan garanderen dat het percentage 5,25% sowieso 14 dagen geldt, zitten we zeker.

Bij sommige banken, zoals AEGON, moet je maar afwachten of het percentage nog geldt als je eenmaal gestort hebt.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2009 2:00 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 11 feb 2008 11:33 pm
Berichten: 84
Woonplaats: Ergenswolde
In het verleden had ik daar plm. 21 deposito's lopen ... nog nooit meegemaakt dat ze mijn aanvragen lang lieten liggen ... Altijd binnen 1 week geregeld ... (lag wel eens aan het weekend natuurlijk) ...

Let er wel op ... dat je binnen 14 dagen een bevestiging krijgt van je storting ... dat wil nog wel eens fout gaan ... blijft je geld op de tussenrekening staan ... Geeft veel problemen ... ook daar heb ik ervaring mee ...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2009 3:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Even in de gaten houden inderdaad, want je ziet ze niet in het internetbankieren staan.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2009 12:27 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
obligataire schreef:
Even in de gaten houden inderdaad, want je ziet ze niet in het internetbankieren staan.


2 vraagjes:
Ik ga er eentje openen. Ik heb verder geen rekening bij DSB lopen. Ik krijg dus geen inloggegevens omdat deposito's toch niet zichtbaar zijn?????

Ik wil na afloop niet verlengen. Zijn er mensen die ervaring hebben met het meteen met de aanvraag een brief erbij doen om dit kenbaar te maken????


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO