Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 5:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 8:11 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Ik was nog maar pas overgestapt van Argenta naar DSB

Heb bij de DSB van de overstapservice gebruik gemaakt .

Kan ik nu beter bij mijn nieuwe bank Argenta opgeven als oude bank ?


Weet dat het dan nog wel 2 weken duurt maar wat zegt men hierover ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 8:51 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Ik had gisteravond laat een betaalrekening geopend bij ASN, vanochtend gebeld of dit met spoed in behandeling kon worden genomen, dat kon, alles per mail geregeld, DSB bankpas en rijbewijs onder de scanner en mailen maar, vervolgens zou de rest binnen 2 werkdagen per post binnenkomen.

Verder heb ik vandaag alle instanties gebeld, het meeste kon telefonisch, andere hadden dat ik liever het even op de mail zette, salarisadministratie op het werk uitraad op de hoogte gebracht, de belastingdienst gaat deze week ZELF brieven rondsturen naar DSB rekeninghouders.

Ik zou zeggen, trek er 1 middagje voor uit en je hebt 't meeste rond, met die treuzelservice duurt 't maanden. Ook al heb je de overstapservice al in gang gezet, gewoon de betreffende instanties bellen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 2:57 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Ja begrijp wel dat ik ook zelf actie moet ondernemen en geeft geen antwoord op mijn vraag .

Niet alle instanties (vooral dat vreselijke UWV ) zijn zo vlug en je kan maar beter voorkomen dat er nu nog geld naar de DSB gaat .Als het nog wel aankomt want niemand kan mij daarop een duidelijk antwoord geven .
Niet dat ik een probleem daar had maar het kaarsje wordt toch vanochtend definitief gedoofd .


Uiteraard kan bij de andere banken nu alles spoed want je zal maar naar de concurrent gaan .
Helaas kunnen ze nu echt hun gang gaan met het hun belachelijke tarieven .
Iets wat men tegenwoordig al normaal vind .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 9:47 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Met dit soort specifieke vragen kun je er misschien beter wat telefoontjes aan wagen om zekerheid te krijgen.
DSB, Argenta, NVB

Het ziet er niet naar uit dat hier iemand in dezelfde situatie zit.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 6:48 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 05 sep 2007 9:29 pm
Berichten: 73
Ik heb hetzelfde probleem.
De instanties heb ik nu zelf ingelicht, maar het gaat nu nog om de zaken die nog in de komende periode eventueel nog uitgevoerd worden.
Volgens de voorschriften kan je binnen de lopende periode van 13 maanden niet nog een andere bank aanwijzen. Ik heb nu alsnog een vraag uitgezet om erachter te komen of het in dit geval toch nog kan.
Als ik een antwoord heb, zal ik het mededelen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 10:54 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 05 sep 2007 9:29 pm
Berichten: 73
DSB moet overstapservice stopzetten. Daarna kan je bij een andere bank weer opnieuw aanvragen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 2:42 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 05 sep 2007 9:29 pm
Berichten: 73
Nog mooier (wat is het toch jammer dat Argenta is gestopt, waar vind je nog zo´n service):

Betreft: Uw overstapservice tussen Argenta #ARGno# en DSB #DSBno#

Geachte relatie,
In verband met de situatie bij de DSB bank vragen wij uw aandacht voor het volgende.
Enige tijd geleden heeft u een overstapservice aangevraagd tussen Argenta (uw oude bank) en DSB als uw nieuwe bank. Door de huidige situatie werd uw overstapservice ingetrokken door Equens.
Wij bieden u de mogelijkheid om een nieuwe overstapservice aan te vragen.
U neemt contact op met een door u gekozen nieuwe bank en vraagt de overstapservice aan tussen uw oude rekeningnummer van Argenta en uw nieuwe bank.
Gelieve aan uw nieuwe bank te vragen om tevens het rekeningnummer van de DSB (#DSBno#) te vermelden op de nieuwe aanvraag ter controle.
Indien u van deze service gebruik wenst te maken dienen wij de nodige documenten vóór vrijdag 13 november 2009 te ontvangen van uw nieuwe bank.
Indien u nog vragen heeft, kunt u steeds terecht op www.nvb.nl.

Met vriendelijke groet,

Het Argenta team


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 8:09 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Citaat:
Nog mooier (wat is het toch jammer dat Argenta is gestopt, waar vind je nog zo´n service):


Inderdaad het blijft jammer . Ik heb deze mail nu uiteraard ook gehad .

Citaat:
Met dit soort specifieke vragen kun je er misschien beter wat telefoontjes aan wagen om zekerheid te krijgen.
DSB, Argenta, NVB
Het ziet er niet naar uit dat hier iemand in dezelfde situatie zit.

Met de DSB telefoneren lijkt mij nu wat moeilijk .Zo niet onmogelijk .
Waarom zullen er niet meer mensen naar een andere bank met gratis bankpas zijn gegaan ?

Maar goed het is nu opgelost .Het duurt dan nog wel 2 weken

Off-topic :
De bankpas van mijn ING is vandaag binnen gekomen .
Nu de pincode .
Heb deze rekening (voorheen Postbank ) nooit opgeheven .Kon ook niet want er loopt daar een Hypotheek .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 2:49 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Inter schreef:
Heb deze rekening (voorheen Postbank ) nooit opgeheven .Kon ook niet want er loopt daar een Hypotheek .

Ongelukkige situatie nu dergelijke rekeningen niet geheel gratis meer zijn.
Zoiets riekt m.i. afgemeten aan de huidige tijd naar koppelverkoop.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 11:50 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 10:33 am
Berichten: 76
Inter schreef:
Heb deze rekening (voorheen Postbank ) nooit opgeheven .Kon ook niet want er loopt daar een Hypotheek .

Moet toch kunnen; ik heb een SNS hypotheek maar geen rekening meer daar. Hypotheek wordt gewoon van m'n Postbank (sorry, ING) rekening afgeschreven. Maar misschien dat Postbank/ING moeilijk doet...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 12:36 pm 

Geregistreerd: di 27 mei 2008 11:17 am
Berichten: 26
Heb zelf een Postbank rekening(thans ING) recent opgeheven.(hadden we al 15 jaar)
Het betreft hier geen actieve betaalrekening.
Alleen de hypotheek werd er van betaald ,door storting van het bedrag vanaf de Rabo betaalrekening.
ING deed er niet moeilijk over om de hypotheek voortaan van de Raborekening af te schrijven.
1 formuliertje invullen en een paar weken later was de rekening opgeheven.
Nu wordt de hypotheek van onze rabo betaalrekening afgehouden.
Moet dus kunnen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 11:17 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Staat wel in hun voorwaarde dat het niet via een andere bank mag lopen .
De Postbank deed toen ik naar Argenta ging bij mij daarover vreselijk moeilijk over .

Citaat:
Ongelukkige situatie nu dergelijke rekeningen niet geheel gratis meer zijn.

De oplossing voor mij was een dag voor de betaaldag een automatische betaling van Argenta (later DSB) naar ING laten storten .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 11:25 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik krijg toch erg sterk het gevoel dat deze koppelverkoop verboden is.
Toen het hebben van een betaalrekening nog gratis was, moest je stevig je best doen om aan te tonen dat je door die eis schade leed.
Nu is dat inmiddels compleet anders geworden.
Misschien kan iemand die er belang bij heeft bijv. de AFM of Consuwijzer eens vragen?

Het addertje bij PB/ING kán zijn dat de rekening zonder pasje nog gratis kan zijn, als ik het goed onthouden heb.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 12:42 pm 

Geregistreerd: di 27 mei 2008 11:17 am
Berichten: 26
@Inter
Ik heb de voorwaarden er nog eens over nagelezen.
Art.2 betreffende betalingen:
De betalingen moeten plaats hebben ten kantore van de bank (Postbank)op of een andere door haar schriftelijk op te geven plaats of rekening.
Ik neem aan dat deze regel inmiddels soepeler wordt toegepast, ook omdat niet iedere nieuwkomer zit te wachten op de administratieve rompslomp, die hierbij om de hoek komt kijken. Was vroeger bij de Rabobank ook zo, maar inmiddels niet meer verplicht.
In ons geval deed de afdeling hypotheken niet moeilijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 4:41 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Het addertje bij PB/ING kán zijn dat de rekening zonder pasje nog gratis kan zijn, als ik het goed onthouden heb.

Klopt. Ik heb een betaalrekening bij ING die ik alleen voor beleggen gebruik, zonder pasje dus, en ook zonder kosten voor die betaalrekening.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO