Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 11:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 jan 2011 10:41 pm 

Geregistreerd: di 03 nov 2009 9:53 pm
Berichten: 36
Toen de DSB bank failliet ging, kon ik nog 3 dagen pinnen. Ik dacht slim te zijn door meteen mijn chipknipbedrag terug te laten boeken, zodat ik dat in die 3 dagen nog kon opnemen. Dat was dus niet zo slim, want ondertussen was mijn DSB rekening geblokkeerd en werd alles retour gestuurd. Maar bij een chipknip kan het niet meer terug gezet worden. De chipknip is dan al weer uit de automaat. Dat geld leek ik kwijt te zijn. Ik wist dat ik nog lange tijd mijn chipknip bedrag kon opmaken bij winkels en zo. Maar het terug laten storten leek mij makkelijker en werd vlak daarvoor bij het stopzetten van de Argenta rekening ook geadviseerd. Maar ik had er geen rekening mee gehouden dat mijn DSB rekening ook geblokkeerd werd voor chipknip bedragen. :evil:

De DNB, DSB bank of de curatoren konden mij ook niet uitleggen waar dat geld gebleven was. Ik bleek overigens niet de enige met dit probleem te zijn. Na lang zoeken heb ik speciale telefoonnummers gekregen om langs de gewone klantenservice te kunnen komen en kwam ik bij Equens uit. Equens wist te melden dat het bedrag op de DSB floatrekening zou moeten staan en hebben ook uitgelegd hoe de curatoren dit bij Equens kunnen opvragen.

Ik heb dit via een brief aan de DSB curatoren moeten sturen, want via mail of telefoon ging dit niet. 31-12-2010 heb ik het bedrag eindlijk ontvangen. :D

Het gaat maar om een paar tientjes, maar het gaat er mij om hoe het kan dat met het huidige elektronische betalingsverkeer maar zo een bedrag kan verdwijnen en vervolgens bijna niemand weet waar dit is gebleven.

Verder ben ik benieuwd of hier meer mensen zijn die hun chipknip bedrag hebben laten terugstorten toen hun rekening inmiddels al geblokkeerd was. En of ze het terug hebben gekregen en of ze er moeite voor hebben moeten doen.

Of zouden de curatoren domweg alle claims onder de 100 euro hebben uitgekeerd, omdat het nog meer kost om dit uit te zoeken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 jan 2011 10:53 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Ik denk dat de uurlonen van de heren curatoren en hun medewerkers dusdanig hoog zijn dat het goedkoper is om die kleine bedragen zonder discussie uit te betalen, dan ze officieel te moeten verwerpen met de kans op correspondentie daarover, bezwaarschriften e.d.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011 2:55 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Ik heb het geld op de chipknip gewoon opgemaakt.
In de cafetaria op m'n werk gebruiken ze bij voorkeur de chipknip en kon ik dus ook 1cent chippen om hem leeg te krijgen. :mrgreen:

Maar erg fijn dat je het bedrag weer terug hebt.

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011 4:16 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Vincent, wat kan jij dan kopen voor 1 cent :?: :!:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011 4:25 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
groentje schreef:
Vincent, wat kan jij dan kopen voor 1 cent :?: :!:

Niks.

Alleen ik kan wel 1cent van de chipknip op het DSB pasje afschrijven en de rest van het bedrag van een andere chipknip.
Voor de kassa juffrouw was het geen probleem.

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO