Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 12 mei 2025 7:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 1:02 pm 
Vijfje

Waarom € 14,95 betalen voor de E.dentifier 2?

02-02-09
De redactie van Kassa kreeg diverse klachten van ABN AMRO-klanten die internetbankieren.
Om hun online betalingen te doen maken ze gebruik van een zogenaamde E.dentifier.
Tot 1 juli 2008 konden ABN AMRO-klanten gratis hun E.dentifier omruilen als de batterijen van het apparaat leeg waren.
Nu moeten ze voortaan € 14,95 betalen voor de nieuwe E.dentifier 2.

Citaat:
Na een belrondje van Kassa, de Verlenging blijkt dat geen enkele bank geld vraagt voor hun apparaatje als de batterijen leeg zijn. Hier een kort overzicht van de kosten:

ABN AMRO: nieuwe klanten van internetbankieren krijgen gratis een E.dentifier 2. Is de batterij van de oude variant op, dan moet je € 14,95 betalen voor het nieuwe type: de E.dentifier 2. Op 1 juli 2008 is de procedure aangepast. Je kon voor die datum gratis de E.dentifier 1 omwisselen als de batterij leeg was.

Rabobank: maakt gebruik van de random reader. Je krijgt het ding gratis als je een Rabobank-pakket hebt. En hij wordt ook gratis vervangen als de batterij leeg is.

Postbank: maakt niet gebruik van een apparaatje, maar van TAN-codes. Deze codes worden per gratis SMS naar je mobiele telefoon gestuurd.

ING: heeft de calculator. Vanaf 10 februari gaat ING samenwerken met de Postbank en is de calculator niet meer nodig. ING gaat langzaam over op het Postbank-systeem met de gratis TAN-codes.

Fortis: heeft de Access Key. Bij een lege batterij wordt die gratis vervangen. Wil je een extra access key? Of je maakt hem stuk of kwijt dan moet je € 15,- betalen voor een nieuwe. En Fortis komt nu met een nieuwe variant: de Access Key 2. Alle Fortis-klanten krijgen hem voor eind maart 2009 gratis thuis gestuurd.

SNS Bank: maakt gebruik van de Digipas. Bij het openen van een nieuwe rekening krijg je hem gratis. Als de batterij op is of je raakt hem een keertje kwijt, dan wordt er kosteloos een nieuwe opgestuurd. Alleen als je het heel bont maakt en je verslijt er vier per jaar dan kan de SNS Bank € 12,50 in rekening brengen. De oude apparaten worden voor 100 procent gerecycled.

Triodos Bank: heeft ook een identifier. Als je een betaalrekening opent krijg je hem gratis. Als de batterij leeg is, of hij wordt thuis gestolen of hij gaat kapot buiten je eigen schuld om, dan krijg je kosteloos een nieuwe. Maak je hem zelf stuk of kwijt: dan betaal je € 20,-.

ASN Bank: maakt sinds kort ook gebruik van een Digipas. Wanneer de batterijen van de ASN Digipas leeg zijn of hij gaat stuk buiten uw schuld, krijgt u kosteloos een nieuwe pas.

DSB Bank: heeft de Digi-P. De eerste is gratis. Als er sprake is van een storing buiten je eigen schuld: zoals een lege batterij, krijg je gratis een nieuwe opgestuurd. Maar dan moet je de oude opsturen naar de postbus van de DSB-bank. Als je hem zelf kwijt of kapot maakt, betaal je € 12,50 voor een vervangend apparaat.

De uitzending -met daarin een 2-euro-oplossing- is zien op: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=4507710

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 2:25 pm 
Kwartje

effe een tip:

laat em een paar dagen in een vriezer liggen en hij doet het niet meer. Ga ermee terug naar je ABN toko (als ie weer ontdooid is uiteraard)...en maak een hoop stampei....gevolg: krijg je een nieuwe die gratis is:-)

Johan

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 3:08 pm 
Vijfje

De jongen in de uitzending breekt de i-dentifier 1 open en doet er twee nieuwe batterijen in.
Kosten 2 euro (volgens hem).

Is dat zo? Als ik in mijn horloge een batterij laat vervangen kost dat ook al 5 euro (vroeger 2 gulden 50.....)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 11:07 pm 
Kwartje

Ik weet niet...maar heb je zo'n ding al eens van dichtbij gezien?? Volgens mij moet je precies weten wat je doet anders gaat ie helemaal stuk. En is nadat ie opengebroken is nog wel veilig? Genereert ie nog de juiste codes?? Ik zie ook nergens schroefjes zitten of zo aan de buitenkant.
De eerste die ik had ging ongeveer 4 jaar mee...toen was de baterij leeg. Ik heb toen de vriezer truck toegepast en kreeg gratis een nieuwe...en da's alweer 2 jaar geleden.

Dat ding van Triodos heeft wel 5 kleine kruisschroefjes aan de achterkant...dus ik zou me kunnen voorstellen dat je die wel zo open krijgt met een kleine kruisschroevedraaier.

Johan

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2009 12:30 am 
Vijfje

Hij is er niet op gemaakt om opengemaakt worden.
Ze hebben liever dat je een nieuwe komt vragen aan EUR 14.95 :wink:

De jongen uit de uitzending had een technische knobbel en had dat ding zo open.
Vervolgens had hij wel een krachtige lijm nodig om alles weer op zijn plaats te krijgen.
Maar hij werkte daarna weer uitstekend....

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2009 10:53 am 
Vijfje

obligataire schreef:
Is dat zo? Als ik in mijn horloge een batterij laat vervangen kost dat ook al 5 euro (vroeger 2 gulden 50.....)

Helemaal geen zaken doen met ABN is natuurlijk op velerlei manieren nóg goedkoper.
Bij ABN kost bij wijze van spreken het vasthouden van de deurknop tegenwoordig al geld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2009 11:38 am 
Gulden

johandevri schreef:
...toen was de batterij leeg. Ik heb toen de vriezer truck toegepast en kreeg gratis een nieuwe....
Het ligt ongetwijfeld aan mijn gebrek aan technisch inzicht Johan, maar als de batterij leeg is, doet dat ding het toch niet meer....? Waarom dan nog in de vriezer gelegd....?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2009 12:00 pm 
Vijfje

Waarschijnlijk met het doel het LCD schermpje, welke deels uit vloeistof bestaat, te slopen.
De vloeistof bevriest en een voor iedereen permanent zichtbare zwarte vlek is dan het resultaat, zonder dat er sprake is van zichtbare slag-, val- of stootschade.
Het laatste valt meestal onder eigen risico.

LCD = Liquid Crystal Display
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lcd

De vloeibare kristallen zijn giftig.
Als een lcd-scherm stukvalt, kan men het beste handschoenen gebruiken.

Tot welke minimum temperatuur een LCD bestand is heb ik zo snel niet kunnen vinden.
Maar ik twijfel toch een beetje of het 'trucje' met een huis- tuin en keuken diepvries wel zal lukken.
Ik heb nog een stel E.dentifers liggen.
In een baldadige bui zal ik er misschien 1-tje opofferen in naam van de wetenschap. :mrgreen:

Edit: Het apparaat ligt in de diepvries (in een afgesloten dun plastic boterhamzakje). Ben benieuwd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2009 12:36 am 
Kwartje

Blikoortje schreef:
johandevri schreef:
...toen was de batterij leeg. Ik heb toen de vriezer truck toegepast en kreeg gratis een nieuwe....
Het ligt ongetwijfeld aan mijn gebrek aan technisch inzicht Johan, maar als de batterij leeg is, doet dat ding het toch niet meer....? Waarom dan nog in de vriezer gelegd....?

ja weet het het was een beetje vreemd....soms deed ie het...en soms niet...vaak had ik ook last van rare cijfertjes (is het een 9 of een 7 een 3 of een 8 snap je?...beetje lastig te zien als er streepjes weg zijn)....dus ik vermoed ergens een los contactje van binnen of zo. Toen wilde ik op zeker gaan omdat ik voor langere tijd weg moest naar het Buitenland...toen heb ik em dus in de vriezer gelegd 2 dagen....en toen bij ABN een nieuwe (gratis) gekregen.
Door de kou wordt de batterij kapot gemaakt.

Miscchien had ik het zo moeten vertellen...Bijdeze. Bij ABN wordt normaal uitgegaan van een levensduur van 4-5 jaar voor zo'n e.dentifier. Maar door gebruiksverschillen gaan sommige minder lang mee. De access key van keytrade Bank staat constant aan...en genereert codes....dus ik verwacht dat die nog minder lang meegaat. Fortis schijnt ook zo'n ding te hebben.....maw je kunt em dus NIET uit zetten.

truste

Johan

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2009 12:44 am 
Vijfje

Citaat:
...toen was de baterij leeg. Ik heb toen de vriezer truck toegepast en kreeg gratis een nieuwe...

johandevri schreef:
...toen heb ik em dus in de vriezer gelegd 2 dagen....en toen bij ABN een nieuwe (gratis) gekregen.
Door de kou wordt de batterij kapot gemaakt.

Ik snap 'm effe niet meer.
Je batterij was al leeg en toen heb je 'm 2 dagen in de diepvries gelegd om de batterij leeg te maken!? :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 2:01 pm 
Vijfje

De uitslag van 3 dagen E.dentifier in de diepvries:

Display functioneert prima.
Geen barst of zwarte vlek te zien.
Batterij -welke 'low battery' aangaf voor de mishandeling- functioneert ook prima.
Sterker nog, er is zelfs geen 'low battery' indicatie meer.

Kortom, dit soort verhalen kunnen m.i. in de prullenbak.
(Of het moet gekomen zijn door de magische werking van het flinterdunne boterhamzakje, dat ik er helemaal naast zit. :mrgreen: )

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 12:44 pm 

Hallo diepvriesexperts,

Mijn E.dentifier, die er vandaag mee ophield, gaat zo de diepvries in in de hoop dat hij weer tot leven komt.
Mocht dat niet lukken, kan iemnad me dan uitleggen hoe ik dat ding openbreek, om nieuwe batterijen aan te brengen?

Verder nooit last gehad van slecht beeldscherm ofzo, alleen wel vaak 'card error', waarschijnlijk vanwege een lege batterij.

Wie heeft tips?
Dank alvast bij het uispraren van 14,95 euro (wat een dievenbende daar bij de ABN Amro)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 12:55 pm 
Gulden

kletska schreef:
Verder nooit last gehad van slecht beeldscherm ofzo, alleen wel vaak 'card error', waarschijnlijk vanwege een lege batterij.

Heb zelf ook gemerkt dat een Card error vaak met een lege batterij te maken heeft. Als je hem op de verwarming legt en na een paar minuten doet hij het weer dan is het bijna zeker de batterij. Kort een beetje opwarmen schijnt de batterrij namelijk vaak net een beetje meer stroom van te geven waardoor hij het dan net wel doet.

Zit er geen garantie op dat ding? Als de batterij op is en je nog geen nieuwe krijgt is er dan niet zoiets als dat de te verwachten gebruiksduur niet gehaald wordt? Als je nooit een nieuwe krijgt dan moet je dat ding toch zelf van batterij kunnen verwisselen (kroes van de EU opbellen vanwege monopolie creatie :lol: :lol: :lol: )

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]