Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 7:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2013 12:21 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 670
Bij ATB heeft de spaarder nu even niets meer te zoeken.
'k Had in 2009 op het laatste moment (20 april) bij ATB spaargeld 5 jaar tegen 5,45% vastgezet. Het komt 21 april volgend jaar tot uitkering.
Vrijwel alle deposito's die ik vanaf 2009 heb afgesloten zijn voor 10 jaar aangegaan. Het begon op 19 januari 2009 met een behoorlijk kapitaal bij NIBC (10 jaar tegen 6%).
Ik kan dus net als henrid nog wel even van het rendement genieten.

@henrid. Je schreef op 15 april 2009 n.a.v. bovengenoemde rentewijziging:
Citaat:
Dat is echt balen. De 21e komt er een deposito vrij, net te laat. Onder de 5% ga ik echt niet vastzetten, dan maar weer beleggen...
Nu ben je druk bezig geld 15 jaar+ bij Rabobank vast te zetten tegen 4,2%.
't Kan verkeren.


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2013 12:29 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Haha, die is leuk ja. Okee, 4 jaar geleden. Tijden zijn veranderd, maar voordat ik zeg dat ik onder 3% niet ga vastzetten, zijn we vast weer jaren verder:-) Ik kijk meer naar de gemiddelde rente over alles wat ik heb, en die is nog maar net onder de 5% gedoken.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2013 11:48 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
@Empire
Ieder moet het voor zichzelf weten, maar ik zou deposito's niet voor extreem lange periodes vastzetten. Wat als de rente stijgt naar de 5,5% zoals een paar jaar geleden?
Iedereen verklaard mij nu voor gek dat dat gebeurd, maar toen de rentes zo hoog waren zou je ook voor gek verklaart worden als je zei dat de rentes onder de 2,5% zou komen.
Deposito's prima, maar dan hooguit 5 jaar (wat al erg lang is).

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2013 12:44 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Tegen de tijd dat de rentes weer 5,5% zijn, zijn we minstens 5 of misschien wel 10 jaar verder. Intussen zijn er dan weer andere deposito's vrijgevallen, en die zet ik dan weer vast, zodat m'n gemiddelde toch weer rond die 5% zit. Continu lang vastzetten levert per definitie meer op dan een lange reeks korte deposito's achter elkaar. Natuurlijk is er een omslagpunt, en aangezien 4% als gemiddeld haalbaar wordt gesteld, ga ik met de kennis van nu, daar niet onder zitten. Maar wat prima voor iemand is, moet ie natuurlijk zelf weten, en ik weet dat deze strategie mij al vele jaren meer heeft opgebracht dan kortdurende deposito's. De RABO adviseur wou mij een langjarig deposito eigenlijk ook afraden, en dan weet ik genoeg. "En de ATBank kan nu wel gesloten worden"

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jan 2013 10:34 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
De spaarrentes zijn aangepast:
http://www.spaarinformatie.nl/sparen/ba ... /3-AT_Bank

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2013 7:29 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 670
@Piggy
De depositorentes voor 5 jaar zijn inmiddels zo laag dat een deposito van 4% voor 10 jaar vast (bij CB tot en met gisteren af te sluiten) met een relatief gunstige boetregeling bij voortijdige beëindiging (CB: 1,25% per jaar met een maximum van 5%) een goed alternatief zou zijn geweest voor een deposito van 5 jaar.
'henrid' kan ik slechts bijvallen: wie regelmatig lang vastzet behaalt superieure rendementen (niet alleen ten opzichte van een gewone spaarrekening, maar ook ten opzichte van beleggingen in aandelen als je kijkt naar het afgelopen decennium). Ik doe zelf niet anders. Alleen in het geval van een (sterk) oplopende rente is het een minder verstandige strategie.

Je beleggingsstrategie:
Citaat:
Ik hou de beurs nu geregeld in de gaten en als ik in de gaten heb dat deze duidelijk gaat dalen dan verkoop ik mijn beleggingen en zet dit (helaas) op een spaarrekening neer.
[met 'de beurs' zul je de aandelenbeurs bedoelen] is 'a recipe for disaster'. Op deze plaats kan ik daar niet verder op ingaan. Ik raad je aan "Winning the Loser's Game" van Charles D. Ellis te lezen.


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO