Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 3:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2012 2:57 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Citaat:
19.4 Met het aangaan van de Overeenkomst verklaart de Rekeninghouder
uitdrukkelijk te erkennen dat er risico’s verbonden zijn aan het geven van
opdrachten via de Internetpagina en deze risico’s te aanvaarden.

Ik kan mij niet herinneren dat ik een dergelijk artikel in deze verwoording eerder tegengekomen ben bij rekening voorwaarden maar kan het mis hebben
Mijn simpele gedachte is dat ik niet meer risico kan lopen als het risico wat ik heb met de tegenrekening. Er kan nl. alleen geld overgemaakt worden naar een eigen opgegeven tegenrekening.
Ik neem aan dat ik geen risico's aanvaard mbt gehackte omgevingen van Centraal Beheer waardoor geld verdwijnt uit de CM omgeving of geld niet op de tegenrekening uitkomt. Right?

Welke risico's zie ik evt. verder over het hoofd?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2012 4:00 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
weliicht dat een tegenrekening door hackers gewijzigd wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2012 4:09 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
In dat geval kan een evt. gevolg niet voor rekening/risico klant zijn.
Kortom; risico's wil ik aanvaarden maar gevolgen niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2012 11:56 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Het 1e deel van dit artikel 19.4 beoogt kennelijk het beroep op onnozelheid bij de klant de neutraliseren; internetgebruik brengt, zelfs op de beveiligde pagina's, risico met zich en de bank wil er in eventuele geschillen van uit kunnen gaan dat de klant zich niet meer met succes op onwetendheid daarvan kan beroepen.
Over welke risico's we het dan hebben laat de bank in het midden, die kunnen wel eens variëren en dan is het wel zo gemakkelijk ze niet expliciet benoemd te hebben als je de schuld bij de klant wilt leggen.....!
In het 2e deel van het artikel wil de bank de klant vervolgens dwingen (de gevolgen van) die niet nader gedefinieerde risico's te aanvaarden; de uitwerking van zo'n bepaling lijkt een beetje op een reisverzekeraar die zegt diefstal te dekken, maar zich in het geval dat echt gebeurt in alle bochten wringt om aan uitkering te ontkomen door te beweren dat je het zelf "uitlokte" door het gestolene in je auto, op je kamer of in je rugzak te hebben gelaten......
Waar banken zich tot op heden soepel en coulant opstelden bij frauduleus via internet weggesluisd geld, kondigden ze al aan dat risico in afnemende mate te willen dragen. Op basis van welke criteria ze de rekening bij de klant willen leggen is tot dusver niet helder.
Wellicht is een vage, naar het lijkt alles omvattende formulering voor hen een aantrekkelijk probeersel dat binnen de kortste keren brede navolging in de sector gaat krijgen; ben erg benieuwd wat voor jurisprudentie dit gaat opleveren, want zoals het hier nu staat is het (veel te) eenzijdig zou ik denken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 aug 2012 1:22 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Ik denk als het een keer mis gaat en dit aan de grote klok gehangen wordt in geval dat een klant jammer maar helaas te horen krijgt het wel eens einde oefening kan betekenen vwb bank activiteiten. Maar idd benieuwd wat voor jurisprudentie op zoiets gaat komen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2012 3:12 pm 

Geregistreerd: zo 02 sep 2012 2:57 pm
Berichten: 2
Waarschijnlijk weten ze van het risico dat wanneer je uitgelogd bent en je druk op de BACK knop van je browser je zomaar weer ingelogd ben. Ik heb dat eens na gegaan bij andere rekeningen maar dat is nergens mogelijk. Ik heb ze vandaag (zondag) een mail gestuurd en wacht het antwoord af. Afhankelijk van het antwoord bekijk ik wat ik met de rekening doe, je zal maar ingelogd zijn op een andere computer en je hebt de browser niet afgesloten kan een ander zo bij je rekening.
Ik heb me speciaal voor dit bericht geregistreerd omdat ik vind dat iedereen dat moet weten.
Als ik antwoord heb gekregen zal ik het hier vermelden. Tot dan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2012 3:51 pm 
hallo Rick bedankt voor je informatie. Ik ben ook erg benieuwd naar hun reactie. Waarschijnlijk krijg je een nietszeggend antwoord terug van iemand die het niet begrijpt. Ik zelf zit ook al enige tijd met CB te mailen over een door CB toegevoegde letter in mijn email adres. Ik ben nu 2 maanden verder zonder resultaat. afwachten maar of het bij jou wel lukt.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2012 8:06 am 

Geregistreerd: zo 02 sep 2012 2:57 pm
Berichten: 2
Dit is het antwoord wat ik, na 2 dagen, van CB heb ontvangen. Nu een week later doet zich nog steeds het zelfde probleem voor, erg veel prioriteit heeft het niet. Dan maar geen hoge rente.

Bedankt voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u na het uitloggen via de knop TERUG weer in "Mijn Verzekeringsmap" terugkeert.

Als u na het uitloggen naar de vorige pagina gaat kunt u inderdaad Mijn Verzekeringsmap zien. U kunt echter geen acties uitvoeren op deze pagina zonder opnieuw in te loggen. Het is het veiligst om na het uitloggen de browser te sluiten zodat dit niet voor kan komen.
Er wordt aan gewerkt om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO