Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 1:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 30 apr 2010 4:37 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Erg gezellig hoor om het in Groensparen over beleggingen te hebben, maar ik hoop dat we ook een beetje bij het onderwerp mogen blijven.
In sommige discussies ontkom je er vaak niet aan, maar dit is een forum voornamelijk over sparen, m.n. over spaarrekeningen.
Praten over beleggingen, politiek of bijv. goud en zilver is niet verboden maar bij voorkeur graag in onze alcoholvrije kroeg 'op de bank', zolang er geen eigen rubriek voor is.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 dec 2010 5:35 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Wie plaatst even een update van de nu geldende groenSPAREN-regelingen?
En dan bedoel ik niet het banksparen/lijfrentesparen voor pensioen of aflossing hypotheek.
Ik vind alleen het ABNAmro Groenspaardeposito (3 jaar vast, 1% rente) die op dit moment kan worden afgesloten. Zowel ING als Triodos hebben (tijdelijk?) niets in de aanbieding.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 dec 2010 11:35 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
florijn schreef:
Ik vind alleen het ABNAmro Groenspaardeposito (3 jaar vast, 1% rente) die op dit moment kan worden afgesloten.

Groen deposito van 1 jaar zou het meest aanlokkelijk zijn, bij belastingwijziging box 3 in 2011

Deze kan ik echter nergens vinden.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 dec 2010 11:57 am 
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 dec 2010 8:59 am
Berichten: 291
Discussie over groen beleggen afgesplitst naar viewtopic.php?f=65&t=5015


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2010 6:57 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
RABO meldt dat per 1 januari de rente op Groensparen met 0,4% wordt verhoogd (van 0,4% naar 0,8%).
Maar veel informatie kan ik op de site nog steeds niet vinden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2010 8:10 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 14 apr 2009 9:11 pm
Berichten: 249
Woonplaats: Noord-Brabant
Nou, dat is nog steeds niet veel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2010 8:31 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
Jet schreef:
Nou, dat is nog steeds niet veel


Het fiscale voordeel is 3,45% mits je voor 01.01.2011 nog in kan stappen. Het jaarrendement komt dan dus op 4,25%.

Ik zie echter nergens informatie over hoe deze rekening te openen is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 jan 2011 2:32 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
stuiver schreef:
Ik zie echter nergens informatie over hoe deze rekening te openen is.

Volgens mij ís de rekening ook niet eens te openen. Een tijdje geleden heb ik contact gehad met de Rabobank en werd er zeer geheimzinnig over gedaan en kwam het er in elk op neer dat ik de rekening niet kon openen. Helaas waarschijnlijk voor een aantal geluksvogels die ooit op enig moment de kans hebben gehad om een dergelijke rekening te openen.
Ik werd wel geattendeerd op de mogelijkheden om een langjarig groen-deposito te openen, maar dat vind ik werkelijk geen serieus alternatief (zeker niet gezien de beroerde rentevergoeding op dergelijke producten, waarbij dan ook nog het fiscale voordeel t.z.t. om zeep geholpen wordt).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 jan 2011 8:23 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Ik heb op 30 december 2010 antwoord gehad (staat ook bij Rabobank in het forum)
.
De bank laat weten dat er op dit moment geen nieuwe Rabo GroenSpaarrekeningen geopend worden.
Ze wijzen naar de mogelijkheden voor Groenobligaties (op hun site te vinden onder rubriek beleggingsproducten/emissies)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2011 1:36 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Gewoon om maar weer eens een slapend item onder de aandacht te brengen plaats ik dit onder de laatste reactie in "Groensparen".

Na een opleving aan het einde van 2010 zijn er in deze draad in 2011 welgeteld 5 reacties geplaatst, waarbij deze is inbegrepen.

Die opleving was mede te danken aan de aanstaande wijzigingen in de behandeling van Groenfondsen door de fiscus, dus die is verklaard.

Wat is de verklaring dat er daarna niets meer over dit onderwerp is geschreven ?

Hebben we er geen interesse in, afgezien van belastingvoordeel ?
Of valt er gewoon niets over mede te delen ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2011 10:58 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Een nieuwe verrassing was het aangifteprogramma belastingen. Groene beleggingen e.d. moeten nu uitgebreid worden gespecificeerd, daar waar je in het verleden kon volstaan met gewoon niet meetellen bij het vermogen. (en uiteraard vermelden bij heffingskortingen)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2011 7:17 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ik zag het ook en heb het met plezier ingevuld. Naast dat het niet meetelt voor m'n spaargeld in box 3 wordt er ook nog eens 525 euro van m'n aanslag afgetrokken. Nog even van profiteren zolang het kan. Tja wat valt er verder nog voor zinnigs over te zeggen als het bijna nergens meer een prutprocent oplevert.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2011 7:54 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
henrid schreef:
Tja wat valt er verder nog voor zinnigs over te zeggen als het bijna nergens meer een prutprocent oplevert.


Dat er een uitzondering is, misschien ?
8.1% per jaar over de afgelopen drie jaar. In het Triodos Fair Share Fund (excl fiscaal voordeel), waar je tot 1 april ook nog zonder transactiekosten kunt instappen.

Resultaten uit het verleden .......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 maart 2011 12:10 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Die Triodos Fair Share geeft een beetje een vertekend beeld. In 2009 hebben ze een herwaardering van de bezittingen gekend, waardoor in een keer de waarde met bijna 10% omhoog spoot. Dat was een eenmalige actie waar de aandeelhouders van dat moment natuurlijk flink van geprofiteerd hebben. Maar dat is dus niet structureel. Zonder deze eenmalige post zou het meerjaars rendement op ca 5,5% uitkomen. Nog altijd netjes natuurlijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 maart 2011 12:55 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Bill heeft gelijk hoor.
Ik verwacht ook zeker geen 8,1% jaarlijks in de toekomst. Eerlijk gezegd niet eens 5,5%.

Maar alleen al dit: Winst over 2008, 2009 en 2010. Een belegging met hetzelfde resultaat moet je met een lampje zoeken. En dan nog het fiscale voordeel ... (Dat overigens in de toekomst kleiner wordt)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO