Wij hebben medio oktober aan alle klanten waarvoor deze omzetting van toepassing is een brief verstuurd waarin zowel de omzetting als de reden werd aangekondigd. De bevestiging van de wijziging van het IBAN nummer versturen wij zowel per brief als per e-mail (indien er een e-mailadres bij ons is geregistreerd). Tevens is de wijziging zichtbaar in het Internet Bankieren als op afschriften. Wij hopen dat de combinatie van deze communicatiekanalen voldoende is om vast te stellen dat dit bericht van ons afkomstig is. Mocht u toch nog twijfelen dan kunt uiteraard altijd met ons contact opnemen.
Tot slot, maar daarom niet minder belangrijk, onze welgemeende excuses voor de overlast.
Geachte Klant,
Sinds 1 augustus 2014 dienen Nederlandse banken te voldoen aan Europese SEPA (Single European Payment Area) regelgeving. Klanten van Nederlandse banken zijn vanaf deze datum verplicht IBAN nummers te gebruiken in plaats van het gebruikelijke 9 of 10 cijferige rekeningnummer.
ICBC (Europe) S.A. Amsterdam (hierna: ICBC Amsterdam) werkt sinds de opening van onze branch in 2011 al met IBAN nummers. Desondanks heeft ICBC Amsterdam besloten, ten einde in samenwerking met andere lokale banken de SEPA migratie foutloos te laten verlopen, uw huidige IBAN nummer te vervangen door een nieuw IBAN nummer.
Om zeker van te zijn dat de rekening past in de lokale marktgebruiken, zullen eerder uitgegeven IBAN nummers (voor een beperkte groep klanten) vanaf 13 oktober 2014 gefaseerd worden omgezet naar een nieuw IBAN nummer.Tevens zal het nieuwe IBAN nummer geschikt zijn voor nieuwe producten en diensten die in de toekomst geïntroduceerd zullen worden.
U wordt op de hoogte gesteld van uw nieuwe IBAN nummer. Uw nieuwe IBAN nummer zal in het Internetbankieren zichtbaar zijn en deze zal ook op het volgende bankafschrift na de omzetting worden aangegeven.
ICBC Amsterdam verzoekt u om uw nieuwe IBAN nummer te gebruiken zodra deze aan u kenbaar is gemaakt. Binnenkomende betalingen met het oude IBAN nummer worden automatisch gecrediteerd op uw nieuwe IBAN rekening tot twee maanden na de omzetting. Vanaf de 3e maand zullen binnenkomende betalingen echter worden terug gekaatst. U dient daarom diegenen die betalingen verrichten ten gunste van uw rekening tijdig te informeren omtrent uw gewijzigde IBAN nummer.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons tijdens kantooruren bellen +31 (0)20 570 6666 of een e-mail sturen naar Banking Afdeling
banking@nl.icbc.co.nl.
Hopelijk hebben wij u hiermee voldoende geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
ICBC (Europe) S.A. Amsterdam Branch