Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 6:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2014 4:04 pm 

Geregistreerd: vr 28 jan 2011 4:34 pm
Berichten: 39
Ik heb een brief van ICBC ontvangen met de mededeling dat mijn IBAN bankrekening nummer is/wordt gewijzigd.
De NL84 wordt NL46 en ook het oude bankrekeningnummer hierop volgend is geheel gewijzigd.
Ik voel mij niet prettig bij het feit dat een simpele brief je moet aanzetten in het vervolg geld over te boeken naar een geheel andere rekening.
Fraude lijkt mij wel makkelijk worden als dit van bankklanten verwacht wordt.
Heeft iemand anders ook een brief gehad? en wat is jouw mening?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2014 4:29 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Dat NL84 en NL46 zegt niet zoveel, is slechts een controlegetal. Ik heb NL38ICBK.... .
Ik zou ook inderdaad wantrouwend zijn en de hele boel leeghalen, zeker als in de brief geen goede reden wordt gegeven omtrent de wijziging. Dat heb ik overigens al gedaan om een andere reden: het zeer klantonvriendelijke internetbankieren en de niet interessante rente in vgl met bekende, betrouwbare banken.

Ik heb een dergelijke brief niet gehad.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2014 5:06 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Ik zie dat mijn IBAN ook is gewijzigd. Heb hier nog geen bericht over ontvangen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2014 12:21 pm 

Geregistreerd: vr 28 jan 2011 4:34 pm
Berichten: 39
Ik zou ook inderdaad wantrouwend zijn en de hele boel leeghalen, zeker als in de brief geen goede reden wordt gegeven omtrent de wijziging

Er wordt inderdaad geen enkele reden gegeven over het waarom.
Voor de volledigheid, mijn rekeningnummer is geheel gewijzigd! (onherkenbaar).
Op mijn maandoverzicht van november staat nog het oude, mij bekende nummer vermeld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2014 1:18 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Kan het ook zo zijn dat je geld nu wel op een rekening staat waarop rente wordt ontvangen.
Ik heb daar indertijd over geklaagd. Omdat dat niet duidelijk werd aangegeven.
Mijn rente wordt nu ook naar een rekening gestort waarop ik rente ontvang. :wink:
Ze hadden ook een rekening voor mij gereserveerd waarop je geen rente ontvangt. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2014 1:34 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Vandaag dan toch per mail een brief ontvangen met de wijziging van de IBAN.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 dec 2014 11:13 am 

Geregistreerd: wo 13 aug 2014 10:17 am
Berichten: 19
Wij hebben medio oktober aan alle klanten waarvoor deze omzetting van toepassing is een brief verstuurd waarin zowel de omzetting als de reden werd aangekondigd. De bevestiging van de wijziging van het IBAN nummer versturen wij zowel per brief als per e-mail (indien er een e-mailadres bij ons is geregistreerd). Tevens is de wijziging zichtbaar in het Internet Bankieren als op afschriften. Wij hopen dat de combinatie van deze communicatiekanalen voldoende is om vast te stellen dat dit bericht van ons afkomstig is. Mocht u toch nog twijfelen dan kunt uiteraard altijd met ons contact opnemen.

Tot slot, maar daarom niet minder belangrijk, onze welgemeende excuses voor de overlast.
Citaat:
Geachte Klant,

Sinds 1 augustus 2014 dienen Nederlandse banken te voldoen aan Europese SEPA (Single European Payment Area) regelgeving. Klanten van Nederlandse banken zijn vanaf deze datum verplicht IBAN nummers te gebruiken in plaats van het gebruikelijke 9 of 10 cijferige rekeningnummer.

ICBC (Europe) S.A. Amsterdam (hierna: ICBC Amsterdam) werkt sinds de opening van onze branch in 2011 al met IBAN nummers. Desondanks heeft ICBC Amsterdam besloten, ten einde in samenwerking met andere lokale banken de SEPA migratie foutloos te laten verlopen, uw huidige IBAN nummer te vervangen door een nieuw IBAN nummer.

Om zeker van te zijn dat de rekening past in de lokale marktgebruiken, zullen eerder uitgegeven IBAN nummers (voor een beperkte groep klanten) vanaf 13 oktober 2014 gefaseerd worden omgezet naar een nieuw IBAN nummer.Tevens zal het nieuwe IBAN nummer geschikt zijn voor nieuwe producten en diensten die in de toekomst geïntroduceerd zullen worden.

U wordt op de hoogte gesteld van uw nieuwe IBAN nummer. Uw nieuwe IBAN nummer zal in het Internetbankieren zichtbaar zijn en deze zal ook op het volgende bankafschrift na de omzetting worden aangegeven.

ICBC Amsterdam verzoekt u om uw nieuwe IBAN nummer te gebruiken zodra deze aan u kenbaar is gemaakt. Binnenkomende betalingen met het oude IBAN nummer worden automatisch gecrediteerd op uw nieuwe IBAN rekening tot twee maanden na de omzetting. Vanaf de 3e maand zullen binnenkomende betalingen echter worden terug gekaatst. U dient daarom diegenen die betalingen verrichten ten gunste van uw rekening tijdig te informeren omtrent uw gewijzigde IBAN nummer.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons tijdens kantooruren bellen +31 (0)20 570 6666 of een e-mail sturen naar Banking Afdeling banking@nl.icbc.co.nl.

Hopelijk hebben wij u hiermee voldoende geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
ICBC (Europe) S.A. Amsterdam Branch

_________________
Met vriendelijke groet,

ICBC Amsterdam
Johannes Vermeerstraat 7
1071 DK Amsterdam

Geopend maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur - 17:30 uur.

Banking@nl.icbc.com.cn
0031-20-5706666
www.icbc.co.nl


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014 9:26 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 786
Effectief betekend het zoveel als, bij ICBC hadden ze 2 verschillende SIP codes (die 4 letters anders dan NL) en alle bankrekeningen hangen nu onder een code


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2014 3:53 pm 

Geregistreerd: wo 13 aug 2014 10:17 am
Berichten: 19
namliam schreef:
Effectief betekend het zoveel als, bij ICBC hadden ze 2 verschillende SIP codes (die 4 letters anders dan NL) en alle bankrekeningen hangen nu onder een code
Ik weet niet of ik u nu goed begrijp maar de 4 letters in het IBAN anders dan NL was ICBK en is nog steeds ICBK. Dit maakt ook onderdeel uit van onze BIC code ICBKNL2A en deze is onveranderd gebleven.

_________________
Met vriendelijke groet,

ICBC Amsterdam
Johannes Vermeerstraat 7
1071 DK Amsterdam

Geopend maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur - 17:30 uur.

Banking@nl.icbc.com.cn
0031-20-5706666
www.icbc.co.nl


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 dec 2014 11:14 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 786
als icbk niet veranderd is zie ik de reden van de verandering van bankrekening niet?

Zal we een intern dingetje zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015 4:04 pm 

Geregistreerd: vr 28 jan 2011 4:34 pm
Berichten: 39
Vandaag mijn maandelijkse bankafschrift ontvangen van ICBC per de stand 31-12-2014.
Op dit bankafschrift staan alleen de oude Bankrekeningnummers.
Het nieuwe nummer ontbreekt totaal.
Toch een beetje gek!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 jan 2015 12:49 pm 

Geregistreerd: wo 13 aug 2014 10:17 am
Berichten: 19
Terbang schreef:
Vandaag mijn maandelijkse bankafschrift ontvangen van ICBC per de stand 31-12-2014.
Op dit bankafschrift staan alleen de oude Bankrekeningnummers.
Het nieuwe nummer ontbreekt totaal.
Toch een beetje gek!


Geachte heer/ mevrouw,

Naar aanleiding van uw bericht hebben wij steeksproefsgewijs een aantal afschriften bekeken van klanten waarbij het IBAN nummer in December is gewijzigd. Op deze afschriften is allemaal het nieuwe IBAN nummer terug te vinden. Wilt u eventueel contact opnemen met onze klantenservice zodat dit verder onderzocht kan worden?

Wellicht ten overvloede: alleen het IBAN nummer is veranderd (voor een bepaald aantal klanten). De 19 cijferige ICBC rekening nummers die beginnen met 01640001... blijven onveranderd.

Bij voorbaat dank.

_________________
Met vriendelijke groet,

ICBC Amsterdam
Johannes Vermeerstraat 7
1071 DK Amsterdam

Geopend maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur - 17:30 uur.

Banking@nl.icbc.com.cn
0031-20-5706666
www.icbc.co.nl


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 jan 2015 1:09 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
19-cijferige nummers?

Bankrekeningnummers hadden voorheen 10 cijfers (of minder).
Nederlandse IBAN nummers hebben 2+4 letters en 2+10 cijfers, dus in totaal 18 karakters.
Zeker geen 19 cijfers. Hoe zit dat?

Als het een tikfout betreft en er eigenlijk "10-cijferig" had moeten staan, dan betekent dit dat er minder dan 100 klanten zijn waarvoor het rekeningnummer niet verandert.
Hoeveel rekeninghouders heeft u eigenlijk in totaal in Nederland?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 jan 2015 5:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
dubbeltje schreef:

Hoeveel rekeninghouders heeft u eigenlijk in totaal in Nederland?


Méér dan een paar dozijn zullen het echt niet zijn :lol:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 jan 2015 7:55 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
dubbeltje schreef:
19-cijferige nummers?
Wat is er niet duidelijk?

ICBC Amsterdam schreef:
De 19 cijferige ICBC rekening nummers die beginnen met 01640001...
Al zou ICBC 100-cijferige rekeningnummers willen hanteren, dan is dat toch hun zaak?
Als het IBAN-nummer maar aan de eisen voldoet.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO