Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 6:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2012 12:23 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Bij bankieren voor particulieren, bij Sparen & Deposito's, staat vermeld;
bij Talen
Momenteel worden de maandelijkse bankafschriften, depositobevestigingen en Internet Bankieren alleen verstrekt in het Engels en/of Chinees. Een Nederlandse versie is in de planning.

Over beschikbaarheid jaaroverzicht kan ik niets vinden. Stuurt ICBC gegevens naar belastingdienst nl. ??

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2012 10:24 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Is het bij act/360 niet zo dat de gebruikelijke methode is om dan ook alle maanden op 30 dagen te stellen waardoor het effectieve rente per jaar gelijk blijft en dus nog steeds 2,50% is ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2012 9:07 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
rhart schreef:
Is het bij act/360 niet zo dat de gebruikelijke methode is om dan ook alle maanden op 30 dagen te stellen waardoor het effectieve rente per jaar gelijk blijft en dus nog steeds 2,50% is ?


Volgens mij bedoel je de 30/360 methode. De "act" duidt nu net op het werkelijk ("actual") aantal dagen waardoor je dus feitelijk 5-6 extra dagen rente krijgt in het haar.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2012 1:14 pm 

Geregistreerd: wo 11 jan 2012 11:59 am
Berichten: 14
@Intrest
Ik ben in de veronderstelling dat elke bank die onder toezicht staat van de dnb gegevens moet doorgeven aan de belastingdienst?

Verder geen andere punten die in jullie overweging mee kunnen nemen, behalve dan dat ik in het verleden bij andere banken die in de lijst staan ook afschriften in het engels kreeg. Of dat nu nog steeds zo is weet ik niet. Ik denk verder dat het redelijk uniek is dat een bank van dit formaat zo concurerend is met de kleinere spaarbanken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2012 7:14 pm 

Geregistreerd: ma 19 apr 2010 12:06 am
Berichten: 4
Sommige banken die wel opgenomen zijn hebben überhaupt geen internet bankieren (zoals TEB), dus lijkt me dat dat geen voorwaarde is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 dec 2012 4:34 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Interessante ontwikkeling. Er wordt gesproken over "personal internet banking". Dat lijkt mij verder te gaan dan spaarrekeningen en deposito's alleen. Ze geven ook aan op de site "retail financial services".
Ben even benieuwd wat INDUSTRIAL AND COMMERCIAL BANK OF CHINA allemaal in Nederland op de markt heeft gebracht, brengt of gaat brengen.

Verder maak ik even van de gelegenheid gebruik om iedereen op spaarinformatie.nl een voortvarend en welvarend 2013 toe te wensen.

_________________
"Een haas is snel. Een haas is daarom een absolute winnaar. Er is slechts één haas die nooit zal winnen: de angsthaas."


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2013 6:58 pm 

Geregistreerd: wo 11 jan 2012 11:59 am
Berichten: 14
Ook ik wens moderators, beheerders en forumleden een goed 2013 toe.

@jukommerce
Volgens het begeleidend schrijven van de kalender die ik onlangs van ze ontving willen ze dit jaar een betaalkaart met maestro symbool gaan uitgeven, internet bankieren voor de mobiel introduceren, online betaalmogelijkheden voor chinese webshops aanbieden, hoog rederende producten voor private banking klanten introduceren en een aantrekkelijke spaarrente aanbieden.

In mijn internet bankierprogramma kan ik onder andere usdollar en yuans aankopen en daarin sparen. Ook kan ik overal naar toe overboeken zonder dat er een vervelende tegenrekening aan te pas komt. Eerlijkheidshalve loop ik daar de deur niet plat maar mijn nederlandse account manager weet gelijk wie ik ben. Mijn nederlandse bank kan daar een puntje aan zuigen want ik kom daar al jaren maar ze herinneren niets van de vorige bezoeken terwijl ik daar toch redelijk wat producten heb.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2013 4:17 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Vandaag een 1-jaars deposito geopend tegen 2,9%. Het internetbankieren gaat inderdaad nog in het Engels. Bij het openen van de rekening wordt er echter een uitgebreide uitleg gegeven over de werking ervan. Het grappige is dat er per duizend euro geen 29 euro rente wordt gegeven maar 29,40. De effectieve rente is dus 2,94% door de gehanteerde rekenmethode. Het overboeken van mijn ING-rekening naar de ICBC-rekening gaat mbv IBAN.
Vanochtend opdracht gegeven, rond 15h stond het op de rekening.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013 11:23 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Moet je nog steeds naar Amsterdam toe om internetbankieren aan te vragen? De rentetarieven lijken namelijk aan de bovenkant van de markt te zitten, dus ik overweeg om daar wat geld te parkeren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013 2:58 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Ja helaas wel. Ik heb het gecombineerd met een uitje.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2013 5:25 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 jul 2011 10:29 am
Berichten: 238
Woonplaats: Westland
ICBC wordt inderdaad steeds interessanter vooral omdat de ene na de andere bank zijn rente verlaagd.
Het bijzondere is dat ze een klein jaar geleden ver onder de toppers met hun rente zaten?
Grote vraag is hoe lang handhaaft ICBC zijn rente tarieven? Mijn handen jeuken in ieder geval steeds meer.

_________________
Echte mannen komen thuis met honger ipv bloemen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2013 12:52 am 

Geregistreerd: za 05 dec 2009 7:02 pm
Berichten: 9
Woonplaats: aa
ICBC gaat ook nog een bonus oplopend tot 150 euro weggeven bij het openen van een deposito.

Citaat:
During the month of Spring Festival, ICBC will have certain activities to grant some bonus for the customers who save certain amount of money in their ICBC time deposit account during that period of time.
The detail of this event will be published soon on our website, please pay close attention to our website: http://www.icbc.co.nl


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2013 6:21 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 jul 2011 10:29 am
Berichten: 238
Woonplaats: Westland
Kreeg vandaag info over de depositobonus bij ICBC:
Voor deposito’s van 6mnd. (2,70%) en 12mnd. (2,90%)

10.000,00-19.999,99 € 30,00 Bonusrente
20.000,00-29.999,99 € 50,00 Bonusrente
30.000,00-49.999,99 € 100,00 Bonusrente
50.000,00 en hoger € 150,00 Bonusrente

_________________
Echte mannen komen thuis met honger ipv bloemen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2013 8:48 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
We hebben de ICBC zojuist online gezet op SpaarInformatie.nl :
http://www.spaarinformatie.nl/sparen/ba ... fo/64-ICBC

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2013 11:41 am 

Geregistreerd: wo 23 jan 2013 6:57 pm
Berichten: 7
Maar wat mij niet duidelijk wordt is of je nog steeds naar het hoofdkantoor moet om een spaarrekening of depositorekening te openen?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO