Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 7:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2009 5:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Bij elke bank onder toezicht die omvalt kun je dan zeggen dat DNB gefaald heeft, en stellen dat je 'dus' recht hebt op meer dan 100k vergoeding. Dat zou dan betekenen dat die garantieregeling nergens voor bedoeld is; in ieder geval niet om een limiet aan de vergoeding te stellen. Deze grote spaarders hebben al een cadeautje gekregen, en wie zoveel geld heeft mag zich toch zelf ook een beetje verdiepen in de materie. Hier op dit forum was al vrij duidelijk dat het fout ging, en dat DNB dit niet openbaar maakte is waarschijnlijk omdat ze dan een bank-run hadden veroorzaakt. Die grens aan de garantie is er m.i. om ervoor te zorgen dat men risico's gaat spreiden, en de staat een val kan opvangen. Als aan deze oproep gehoor gegeven wordt, dan kan dit weer gebruikt worden in opvolgende zaken en kan die regeling eigenlijk wel voorgoed afgeschaft worden. Maar ik kan begrjipen dat gedupeerden dit aangrijpen om hopelijk hun geld terugkrijgen, en men dan nooit weer zoiets stoms zal doen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2009 6:29 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 14 apr 2009 9:11 pm
Berichten: 249
Woonplaats: Noord-Brabant
Hoewel ik het heel sneu vindt voor diegene die hun spaargeld kwijt zijn geraakt, het was hun eigen verantwoordelijkheid.
Men heeft al veel geluk gehad dat er tot 100.000 is vergoed, dus voor en/of rekeningen zelfs 200.000.
Op het icelost forum hier ook al vele discussies over gehad en dan kwam het excuus dat je dan wel 20 verschillende spaarrekeningen moest hebben en dat dat erg omslachtig was.
Dat is natuurlijk wel zo, maar ja dan is het toch je eigen risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2009 6:52 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Jet schreef:
Op het icelost forum hier ook al vele discussies over gehad en dan kwam het excuus dat je dan wel 20 verschillende spaarrekeningen moest hebben en dat dat erg omslachtig was.

Geklets.
Men ging uitsluitend voor de hoofdprijs.
Die hebben ze nu dan ook, met als bonus er ook nog een paar slapeloze nachten bij.

Maar ik snap dat clubje niet.
Ze hebben nog steeds een vordering op een (moeder)bedrijf wat in leven is.
Laat ze daar hun energie in stoppen i.p.v. nog meer belastinggeld te verkwisten.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 11:15 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Ze moeten idd hun energie richten op Landsbanki die een doorstart heeft gemaakt.
De claim die ze daar hebben neergelegd kan nog lang gaan duren mogelijk wel jaren.
Het is logisch dat ze in de tussen tijd andere opties aanboren,dat zouden wij ook doen in hun geval.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 aug 2009 2:20 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
PvdA eventueel voor soepeler betalingsregime IJsland
'Van een kale kip kun je niet plukken'

17-08-2009 | Gepubliceerd 12:26
17-08-2009 | Laatst bijgewerkt 15:56

De PvdA in de Tweede Kamer zou zich kunnen vinden in een soepeler betalingsregime voor Icesave-betalingen als het IJslandse parlement een nieuw compromisvoorstel over die betalingen aanneemt.

Dat zei PvdA-Tweede Kamerlid Paul Tang tegen Z24, in reactie op nieuws dat de IJslandse regering en het IJslandse parlement nieuwe voorwaarden willen stellen aan de al eerder bereikte betalings- overeenkomsten inzake Icesave.

De PvdA zou zich kunnen vinden in nieuwe onderhandelingen tussen de Nederlandse en IJslandse regeringen als het compromisvoorstel wordt aangenomen deze week.

'Redelijke regeling'

Lees meer op: http://www.z24.nl/bedrijven/finance/art ... sland.html

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 aug 2009 9:32 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Ik weet eigenlijk niet of de 100K+ spaarders hier wat mee op schieten want daar ging het hier oorspronkelijk over.

Ik vindt dat de pvda hier weer aan het zwalken is gegaan, zoals zo vaak, met uiteindelijk 0% resultaat vrees ik.
Men dient de rug recht te houden en het volle pond volledig terug te eisen van Ijsland.
En verder geen smoesjes accepteren want anders komt van uitstel afstel!

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009 10:02 pm 

Geregistreerd: za 12 sep 2009 9:45 pm
Berichten: 1
ik vind het ook te gek woorden de belastingbetaler mag bloeden :oops: voor
een stelletje hebbers :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO