Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 1:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2012 4:42 pm 

Geregistreerd: wo 11 jan 2012 11:59 am
Berichten: 14
Johannes Vermeerstraat 7-9
1071 DK Amsterdam
Monday - Friday 9:30am - 05:30 pm

icbcamsterdam@nl.icbc.com.cn
http://www.icbc.co.nl

Tel: 0031(0)20 570 6666
0800-999 5588
Fax: 0031(0)20 670 2774

Heb al enige maanden wat spaargeld bij hun onder gebracht en een gedeelte omgezet in CNY en een deel in euro laten staan. Valt onder garantiestelsel van Luxemburg. Hun website is engelstalig maar als je op aanvraagformulier klikt en naar beneden scrollt treft je uitgebreide informatie in het Nederlands. Met deze link ga je rechtstreeks naar de info over sparen.

[url]http://www.icbc.com.cn/SiteCollectionDocuments/ICBC/Resources/ICBC/海外分行/阿姆斯特丹/下载/2012/NL03SpaarenDepositoRekeningMultiValutaProductinformatie.pdf[/url]

Rente:
2,50% direct op te nemen & 3 maanden
2,70% 6 maanden
2,90% 1 jaar

Het is wel wat gedoe als je wil internet bankieren want daarvoor moet je bij hun kantoor in Amsterdam langs gaan. Maar ik was er enige tijd geleden toch, en nu blijkt dat ze de hoogste rente bieden :D Een meevallertje want bij een andere bank loopt net een deposito ten einde. Die ga ik dus mooi even bij de chinezen onder brengen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2012 7:31 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Weer een bank die het voor in het buitenland wonende Nederlanders niet mogelijk maakt een rekening te openen.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2012 10:54 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
krentenweger schreef:
Weer een bank die het voor in het buitenland wonende Nederlanders niet mogelijk maakt een rekening te openen.

Ook voor de mensen die niet in de Randstad wonen is het lastig.
Voor mij persoonlijk is het bijna 3 uur rijden. Met de benzineprijzen van nu is het niet de moeite waard om zo'n eind te rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2012 11:41 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Dat is een understatement..........je moet dan een paar jaarsalarissen ineens storten om break-even te draaien. :wink:
Het gaat toch helemaal nergens meer over de laatste jaren. Zucht.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2012 11:43 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
@Wenzel
Als het bedrag maar groot genoeg is misschien niet.. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2012 11:57 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Als je zóveel geld hebt om weg te zetten, dan weet je vast ook wel wat beters te bedenken met dat geld......... 8) 8)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2012 5:32 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Ja, je hebt gelijk. Ik zou het ook nooit doen. :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2012 11:43 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Je kan ook liftend naar Amsterdam.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2012 5:57 pm 

Geregistreerd: wo 11 jan 2012 11:59 am
Berichten: 14
Van mij hoeven jullie niet naar Amsterdam te komen hoor. Met een beetje geluk blijft dan de rente hoog, en wordt het niet de volgende bank die rap omlaag gaat zodra iedereen er klant wordt :P


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2012 6:31 pm 

Geregistreerd: wo 11 jan 2012 11:59 am
Berichten: 14
Wilde net nog even inloggen en zag dat ze nu ook een nederlandse [url]website[/url] hebben. Een hele verbetering ten opzichte van de pdfjes waar ik in mijn eerste reactie naar verwees.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2012 8:15 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
Xander schreef:
Van mij hoeven jullie niet naar Amsterdam te komen hoor. Met een beetje geluk blijft dan de rente hoog, en wordt het niet de volgende bank die rap omlaag gaat zodra iedereen er klant wordt :P


Deposito's van maximaal 1 jaar tegen 2,9%
vrije spaarrekening 2,5%

Als ik het tenminste goed heb, en dan valt deze bank ook nog niet onder het Nederlands garantiestelsel. Dan blijf ik wel zitten waar ik nu zit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2012 11:29 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Xander schreef:
Wilde net nog even inloggen en zag dat ze nu ook een nederlandse [url]website[/url] hebben. Een hele verbetering ten opzichte van de pdfjes waar ik in mijn eerste reactie naar verwees.

Nederlandse website? En bijkantoor in Amsterdam onder liquiditeit- en integriteittoezicht van DNB?
Dat betekent dat ICBC aan alle voorwaarden voldoet om te worden toegevoegd aan Spaarinformatie!
En wel op een ( gedeelde) eerste plaats bij spaarrekeningen zonder voorwaarden en deposito's.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2012 10:31 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
edwin schreef:
en dan valt deze bank ook nog niet onder het Nederlands garantiestelsel.


Maar wel onder het Luxemburgse, en dat is toch een bijzonder kredietwaardig land, meen ik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2012 3:37 pm 

Geregistreerd: wo 11 jan 2012 11:59 am
Berichten: 14
Doboy schreef:
En wel op een ( gedeelde) eerste plaats bij spaarrekeningen zonder voorwaarden en deposito's.

Als de andere banken op die op de eerste plaats staan (argenta waar ik ook bij zit is jaarlijks) geen maandelijks rente betalen dan valt de rente van ICBC nog hoger uit? Of reken ik nu verkeerd?

Toevallig 2 banken die niet onder het nederlandse garantiestelsel vallen. In het onwaarschijnlijke geval dat het nederlandse stelsel niet kapitaalkrachtig genoeg is er voldoende spreiding qua garantie. Ook gelden er regels vanuit europa dat spaarders binnen 20 dagen terug betaald moeten worden. Daarom snap ik de eenkennige reacties van mensen die zweren bij het Nederlandse stelsel niet. Verder hoefde men ook niet naar ijsland toe toen Icesave de bietenbrug op ging dus ik neem maar even aan dat niet nederlandse stelsels ook vanuit de luie stoel geregeld kunnen worden. :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2012 11:35 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Doboy schreef:
Nederlandse website? En bijkantoor in Amsterdam onder liquiditeit- en integriteittoezicht van DNB?
Dat betekent dat ICBC aan alle voorwaarden voldoet om te worden toegevoegd aan Spaarinformatie!
En wel op een ( gedeelde) eerste plaats bij spaarrekeningen zonder voorwaarden en deposito's.


We waren er al na aan het kijken. Het wel of niet makkelijk aan kunnen vragen van (Voor InternetBankieren moet je nu nog naar Amsterdam toe maar dat willen ze aan gaan passen, voor traditioneel sparen niet). Daarnaast is internetbankieren nog niet Nederlandstalig beschikbaar en kun je daarbij ook geen en/of rekening openen. Al met al wel wat lastig en echt minder toegankelijk zeker omdat dat door Nederlandse banken de laatste jaren qua openen en beheren van spaargeld de norm/lat best hoog gelegd is. We zijn binnen SpaarInformatie nog in overleg of we niets over het hoofd zien en verwachten binnenkort een besluit te nemen.

Zien jullie nog zaken die we mee moeten nemen?

Xander schreef:
Als de andere banken op die op de eerste plaats staan (argenta waar ik ook bij zit is jaarlijks) geen maandelijks rente betalen dan valt de rente van ICBC nog hoger uit? Of reken ik nu verkeerd?


Wij zorgen er altijd voor dat de rentes effectieve jaarrentes zijn. Dat zullen we bij iCBC dus ook doen. In de voorwaarden staat dit:

Citaat:
4. RENTE
De Bank verwijst naar zijn productinformatiebrochures of zijn website http://www.icbc.co.nl voor de huidige rentepercentages en geldende voorwaarden. Alle gepubliceerde rentepercentages zijn op basis van act/360. De rente wordt dagelijks berekend. De totale opgebouwde rente wordt op de laatste dag van elke maand berekend en aan het saldo op de Spaarrekening toegevoegd. De Bank behoudt zich het recht voor het rentepercentage op enig moment zonder kennisgevingstermijn te wijzigen. Ingeval de Spaarrekening wordt opgeheven, wordt de opgebouwde rente tot de datum van opheffing op de Spaarrekening bijgeschreven.


Zover ik weet zitten door act/360 er feitelijk 5 of 6 dagen rente per jaar niet in de opgegeven rente. D.w.z. dat bij 2,50% de feitelijk rente (365/360)*2,50=2,53% is in een niet schrikkeljaar. Dit staat dus los van de maandelijkse betalen maar komt door het toegepaste rekenmodel. Het effect van maandelijkse uitkering is bij deze methode nihil waardoor ook effectieve rente op 2,53% uit zou komen, dus een nieuwe Nr.1 rente! Ook hierbij: zie ik iets over het hoofd?

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO