Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu do 29 mei 2025 9:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Lynx
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 1:48 am 
Kwartje

Bij de Belgische Keytrade bank (http://www.keytradebank.com/nl/) krijg je automatisch 3 rekeningen als je begint. Een zicht rekening (betaalrekening dus),een spaarrekening en een effecten rekening.
Het openen en beheren van de rekening is geheel gratis. Als niet-ingezetene van belgie krijg je alleen geen bankkaart of Visa. Hun tarieven voor online beleggen zijn ZEER concurrerend mag ik wel zeggen. Op emails wordt vlot en uitvoerig gereageerd:-) je kunt kiezen tussen NL,Frans of Engels als communicatietaal.

Ze werken met een continue key generating sleutel om transacties te doen....da's weer eens wat anders dan een digi pass of een papieren TAN lijst:-)

Johan

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2010 5:00 pm 
2 Kwartjes

http://www.keytradebank.com/nl/promo/booster

"6.00% bruto, gewaarborgd gedurende drie maanden voor elke rekeningopening vóór 28/02/2010"

* Een uitzonderlijke rentevoet!
Open uw rekening en geniet van een uitzonderlijke rentevoet van 6.00% bruto (5.10% netto), gewaarborgd gedurende drie maanden (of 90 kalenderdagen), tot € 10,000. Daarboven wordt uw spaargeld vergoed tegen een rentevoet van 1.00% bruto (0.85% netto).

* Geen kosten
U betaalt geen kosten voor de opening, het beheer of de sluiting van uw rekeningen bij Keytrade Bank. Al uw verrichtingen zijn gratis: stortingen, overschrijvingen, opvragingen ...

* Altijd beschikbaar
Uw geld is altijd beschikbaar: u kunt het altijd afhalen. U kunt uw verrichtingen makkelijk uitvoeren via het beveiligd platform van Keytrade Bank.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 jan 2010 1:03 pm 
Dubbeltje

smiver schreef:
http://www.keytradebank.com/nl/promo/booster
"6.00% bruto, gewaarborgd gedurende drie maanden voor elke rekeningopening vóór 28/02/2010"
* Een uitzonderlijke rentevoet! * Geen kosten * Altijd beschikbaar

Dit is wel (tijdelijk) interessant (3 maanden, 10000 Euro, ca. 5%). Het spaargeld op deze Belgische bank valt onder het Europees depositogarantiestelsel, neem ik aan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 jan 2010 2:08 pm 
2 Kwartjes

Ik vind het echter wel een zeer aantrekkelijk aanbod en vraag me toch af wat er achter steekt. Waarom 6% rente tot 10.000 en 1% daarboven? Snel geld nodig misschien? Gevaren? Het klinkt mij iets te leuk in de oren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 jan 2010 3:05 pm 
Dubbeltje

@corne_mo
Tja, lees/volg:
http://www.spaargids.be/sparen/forum/in ... 0#msg64720
http://www.spaargids.be/sparen/6-voor-n ... trade.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 jan 2010 5:31 pm 
2 Kwartjes

Ik lees in 1 van de topics dat die 6% bruto 5,1% netto wordt in verband met voorheffing?
Dat is dan een soort belasting neem ik aan? Kun je die als Nederlander dan terugvragen ofzo want je betaald hier in Nederland ook nog eens VRH.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 jan 2010 6:10 pm 
Dubbeltje

@corne_mo
Zie:
viewtopic.php?f=8&t=1896&start=0
viewtopic.php?t=554&start=0
Misschien word jij daar wijzer van (ik nog niet). En als het te veel rompslomp gaat geven met NL/BE belastingen begin ik er niet aan voor die drie maanden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 jan 2010 7:23 pm 
Kwartje

@ corne_mo
Inghouden bronbelasting kan verrekent worden bij de aangifte onder:
Te verrekenen bedragen / Bronheffingen die zijn ingehouden op spaarrente op basis van de europese spaarrichtlijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 jan 2010 8:37 pm 
Dubbeltje

Lees ik nu toevallig dit:
Vanaf 1 januari 2010: naar een systeem van informatie-uitwisseling in België
In België werd beslist om over te stappen naar het systeem van informatie-uitwisseling.
Concreet houdt dat in dat de uitbetalende instantie t/m 31 december 2009 nog woonstaatheffing moet inhouden op rentebetalingen aan inwoners van andere EU-lidstaten.
Vanaf 1 januari 2010 mag de uitbetalende instantie in België geen woonstaatheffing meer inhouden, maar dient ze de informatie over die rentebetalingen te rapporteren via de Belgische overheid aan de overheid van de woonstaat van die cliënten.
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... gne_NL.pdf
en dit:
"De "Keytrade Booster" rekening is een niet-gereglementeerde spaarrekening en dus wordt aan de bron roerende voorheffing afgehouden op de brutorentevoet van 6.00%. Die roerende voorheffing bedraagt 15.00%. De nettorentevoet bedraagt dus 5.10%."

Is die "aan de bron roerende voorheffing" nu "woonstaatheffing" oftewel "ingehouden bronbelasting", die vanaf 2010 is afgeschaft in België ? Verwarring alom hier :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2010 12:56 am 
Daalder

Roerende voorheffing(15%) is een Belgische bronbelasting. Als buitenlander kun je hiervoor in Belgie vrijstelling krijgen. De woonstaatheffing(20%) is een Europese bronbelasting die in 2010 wordt afgeschaft omdat Belgie geheel overgaat tot informatieuitwisseling. Dus in principe hoef je in Belgie als buitenlander geen bronbelasting te betalen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2010 2:03 am 
Dubbeltje

Ok, dank voor je uitleg, Doboy.
Dus George zat er naast met zijn bronheffingen op basis van de EU-spaarrichtlijn. Dat is dan de woonstaatheffing die in 2010 in België is afgeschaft.
Dus als je als Nederlander in België vrijstelling kan krijgen van de roerende voorheffing, krijg je wel die 6% rente op de "Keytrade Booster" rekening, neem ik aan. Mijn volgende vraag is te raden:
Waar en hoe krijg je die vrijstelling ? Bij de Keytrade bank zelf ? Ik denk dat ik ze maar eens een mailtje stuur met deze vraag.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2010 2:53 am 
Daalder

George heeft niet helemaal ongelijk. De Europese woonstaatheffing is inderdaad te verrekenen onder: Te verrekenen bedragen / Bronheffingen die zijn ingehouden op spaarrente op basis van de europese spaarrichtlijn.

Eventueel ingehouden Belgische roerende voorheffing kan echter worden verrekend onder: Aftrekposten/Vrijstellingen en verminderingen/Aftrek om dubbele belasting te voorkomen

Vrijstelling van roerende voorheffing is een kwestie van een formuliertje invullen bij de bank. Dan krijg je de volledige rente. De grote vraag is echter of Keytrade wel Nederlanders als klant aanneemt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2010 10:30 am 
2 Kwartjes

Doboy schreef:
George heeft niet helemaal ongelijk. De Europese woonstaatheffing is inderdaad te verrekenen onder: Te verrekenen bedragen / Bronheffingen die zijn ingehouden op spaarrente op basis van de europese spaarrichtlijn.

Eventueel ingehouden Belgische roerende voorheffing kan echter worden verrekend onder: Aftrekposten/Vrijstellingen en verminderingen/Aftrek om dubbele belasting te voorkomen

Vrijstelling van roerende voorheffing is een kwestie van een formuliertje invullen bij de bank. Dan krijg je de volledige rente. De grote vraag is echter of Keytrade wel Nederlanders als klant aanneemt.

Je kan gewoon 'Nederland' als woonplaats selecteren:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2010 12:38 pm 
Daalder

Dan zijn ze misschien al ingesteld op buitenlandse klanten en krijg je door het invullen van dit formulier al automatisch vrijstelling voor de RVH.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2010 1:39 pm 
Dubbeltje

Ook van de website van Keytrade:
"Welke vergoeding geniet de « Keytrade Booster » rekening?

De "Keytrade Booster" rekening biedt u een jaarlijkse brutorentevoet van 6.00% (of 5.10% netto) voor bedragen tot € 10,000. De schijf boven € 10,000 wordt daarentegen vergoed tegen 1.00% bruto (of 0.85% netto).
Voorbeelden:
- U plaatst gedurende 90 dagen € 10,000 op de "Keytrade Booster" rekening: u ontvangt een rentevoet van 6.00% bruto (of 5.10% netto) op het totale bedrag, namelijk € 10,000 x 5.10% x 90/365 = € 125,75.
- U plaatst gedurende 90 dagen € 15,000 op de "Keytrade Booster" rekening: u krijgt een rentevoet van 6.00% bruto op de eerste € 10,000 (of 5.10% netto) en 1.00% bruto (of 0.85% netto) op de resterende € 5,000, namelijk [€ 10,000 x 5.10% x 90/365] + [€ 5,000 x 0.85% x 90/365] = € 136,23."
http://www.keytradebank.com/nl/promo/bo ... etails/482

De Europese woonstaatheffing is niet meer van toepassing vanaf 2010, maar of je nu als Nederlander, wonend in Nederland automatisch vrijstelling krijgt van de ingehouden Belgische roerende voorheffing is nog maar de vraag.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]