Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 6:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2008 4:43 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
jha schreef:
cornelis schreef:
Dan heb je verder nog dat achterlijke gedoe met die tancodes via een mobieltje.

Daar ben ik nu net weer een fan van. Prachtig en overal bruikbaar systeem. In mijn ogen niet achterlijk, integendeel. Wanneer de Postbank dat zou afschaffen zou voor mij een reden zijn om over te stappen. Maar ja, iedereen zijn mening.

Het gaat er mij om dat ze nu als enige bank verplichten om op mobieltjes over te gaan.
Een van mij bevriende stichting is al overgestapt op de Rabobank. Citaat uit hun rondzendbrief: "Door wijzigingen in het systeem van de Postbank zijn we genoodzaakt over te stappen naar een andere bank. We hebben gekozen voor de Rabobank."


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2008 4:47 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
krentenweger schreef:
... de Postbank int al wel de pakketbijdragen voor 2009, terwijl je eigenlijk niet weet wat je daarvoor in 2009 krijgt.

In elk geval niet minder als waar je op dit moment voor betaalt. Ze kunnen, als je je bijdrage voor 2009 hebt betaald, niet eisen dat je in de loop van het jaar bijbetaalt voor passen, creditcards, enz.
Waar ik me meer zorgen over zou maken is de bijdrage voor 2010 wanneer de samenvoeging achter de rug is en de aap echt uit de mouw zal komen. Alle onduidelijkheid waar we nu nog mee zitten zal dan zijn verdwenen en de kans is zeer groot dat het een grote verslechtering zal blijken te zijn.
Ik ben geen profeet, maar ik ga er vanuit dat wanneer het zo is dat we als Postbank klanten er beter van worden (lees: lagere tarieven en betere voorwaarden) dat echt wel in een soort jubelstemming aan ons gecommuniceerd zou zijn. Dat soort positieve berichten willen de klanten immers graag horen/lezen.
Nu is het zo dat ING erg onduidelijk is/blijft over de concrete gevolgen van de samenvoeging voor de tarieven en voorwaarden. Ik beschouw dat niet als een goed teken, integendeel. Waarschijnlijk heeft men niets goeds te melden en blijven de echte plannen (die men intern natuurlijk allang heeft) voor ons nog even geheim.
Zeer waarschijnlijk weten we over een jaar meer en reken er maar op dat wij als klanten dan aan het kortste eind trekken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2008 6:51 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
cornelis schreef:
Het gaat er mij om dat ze nu als enige bank verplichten om op mobieltjes over te gaan.

Verplicht? Ik heb vorige week nog een nieuwe lijst met TAN codes ontvangen.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 dec 2008 11:57 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 12:02 pm
Berichten: 38
Ik heb ook een nieuwe lijst ontvangen en niets over een verplichting gelezen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2008 3:14 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
Linn schreef:
cornelis schreef:
Het gaat er mij om dat ze nu als enige bank verplichten om op mobieltjes over te gaan.

Verplicht? Ik heb vorige week nog een nieuwe lijst met TAN codes ontvangen.

Nieuwe klanten zijn het wel verplicht en terugdraaien naar papier kan ook niet.

Verdere verplichting, lees: http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?f=21&t=1449 :

Ik had eerst mijn zakelijke PB internet en mijn privé PB internet netjes aan elkaar gekoppeld zitten.
Dat werkte perfect. Met 1 druk op de knop wisselde je van zaak naar privé en v.v.

Recent hebben ze beide losgekoppeld. Twee gescheiden inlogprocedures dus.
Meteen daarop kwamen ze met de eis dat ik voor privé verplicht aan de TAN per telefoon moest.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2008 4:58 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Gewoon overstappen naar een klantvriendelijke bank.
Moet niet zo moeilijk zijn, want ik ken geen slechtere.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2008 5:16 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
De druk neemt toe.
Omdat ik altijd alleen met de racefiets onderweg ben, vindt het gezin dat ik een gsm moet aanschaffen om hulptroepen te kunnen bellen als ik op het asfalt lig en de Postbank wil er TAN codes naar versturen.
Toch niet gelijktijdig mag ik hopen. :lol:

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2008 10:25 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
cornelis schreef:
Linn schreef:
Nieuwe klanten zijn het wel verplicht en terugdraaien naar papier kan ook niet.

Sinds wanneer? Paar weken geleden nog iemand geholpen: gewoon klantenservice gebeld en gezegd dat diegene niet in het bezit van een mobieltje was, maar wel graag wilde gaan internetbankieren... geen probleem en de lijst tancodes kwam tegelijk met de brief of er niet overgegaan wilde worden op tancode via mobiel :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 3:22 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 16 jul 2008 3:11 am
Berichten: 98
Linn schreef:
De druk neemt toe.
Omdat ik altijd alleen met de racefiets onderweg ben, vindt het gezin dat ik een gsm moet aanschaffen om hulptroepen te kunnen bellen als ik op het asfalt lig en de Postbank wil er TAN codes naar versturen.
Toch niet gelijktijdig mag ik hopen. :lol:


Ik rijd ook vaak alleen op de racefiets en ben al tien jaar bijzonder gelukkig met mijn gsm onderweg.
Nooit echt nodig geweest maar toch... een prettig idee mocht je wat overkomen ergens in de kale polder of de Franse provincie.
Nee hoor, Postbank stuurt alleen TAN codes naar je gsm als je daar om vraagt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 8:37 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Volgens mij raakt de discussie inmiddels behoorlijk ver weg van het oorspronkelijke onderwerp. Het ging over de toekomst van de Postbank en de (on)wenselijkheid van de samenvoeging met ING met de eventuele voor- en nadelen daarvan. Inmiddels is het een discussie geworden over de wenselijkheid van TAN codes via de mobiel en of je al of niet verplicht moet worden om een mobiel te bezitten.
Laten we proberen weer terug te gaan naar de oorspronkelijke discussie en als dat niet lukt kan er een slotje op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 11:21 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ik ben het sowieso niet zo eens met de titel van dit topic.
ING wekt bij mij iets meer vertrouwen.
Als ik aan de Postbank denk, dan denk ik aan een kleine nationale bank met weinig tot geen rentevergoeding op de reguliere producten.
Als ik aan ING denk, dan denk ik aan een grote bank, die internationaal aan hun naam werkt, en die in ieder geval iets aan rente vergoeding doet, met meer uiteenlopende producten.

Moet ik misschien vermelden dat ik wel een aantal rekeningen heb bij ING, en niet bij de Postbank.
Ik heb nooit zo begrepen waarom iemand voor een (giro) rekening bij de postbank zou aankloppen.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 12:31 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Karel Spaargraag schreef:
Ik heb nooit zo begrepen waarom iemand voor een (giro) rekening bij de postbank zou aankloppen.



Dit was in een (ver) verleden de enige bank met (gratis) betalingsverkeer.
Ter info:
Het grootste gedeelte van de Zeeuwen hebben een girorekening. Dit zegt wel genoeg. :oops:

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 12:55 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Karel Spaargraag schreef:
Als ik aan de Postbank denk, dan denk ik aan een kleine nationale bank met weinig tot geen rentevergoeding op de reguliere producten.
Als ik aan ING denk, dan denk ik aan een grote bank, die internationaal aan hun naam werkt, en die in ieder geval iets aan rente vergoeding doet, met meer uiteenlopende producten.

Het idee dat ING iets met een fatsoenlijke rentevergoeding doet is voor mij een heel nieuw inzicht. Echt beter dan de Postbank is het volgens mij niet. De Postbank heeft in elk geval als voordeel dat men met redelijke tarieven werkt (betaalrekeningen). Hoe dat bij het nieuwe ING wordt, is nog uiterst onduidelijk. En juist vanwege die onduidelijkheid/geheimzinnigheid vrees ik, eerlijk gezegd, het ergste...
Het feit dat ING een internationaal opererend concern is geeft mij niet de garantie dat ik als klant er beter van wordt als mijn bank die naam gaat dragen. ING zelf blijft ook uiterst vaag over de concrete voordelen die voor de klanten gaan gelden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 1:01 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
halvemark schreef:
Linn schreef:
de Postbank wil er TAN codes naar versturen.
Toch niet gelijktijdig mag ik hopen. :lol:


Nee hoor, Postbank stuurt alleen TAN codes naar je gsm als je daar om vraagt.


We dwalen inderdaad ver af jha, maar ik vind het toch leuk dat halvemark erin is getrapt! :lol:

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 1:11 pm 
Icesave today,I save schreef:
Ter info:
Het grootste gedeelte van de Zeeuwen hebben een girorekening. Dit zegt wel genoeg. :oops:


Leuk gevonden! Ging aan dit bericht een marktonderzoek of een dikke duim vooraf ? :wink:


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO