henrid schreef:
En ik kreeg vandaag het volgende antwoord:
==========
Geachte meneer,
Wat leuk dat u een Rentecertificaat bij ons heeft aangevraagd.
Wanneer wij de aanvraag van uw Rentecertificaat hebben ontvangen, dit is ongeveer 5 werkdagen nadat u de aanvraag heeft gedaan, wordt het bedrag van uw rekening afgeschreven.
Wanneer uw Girorekening niet voldoende saldo heeft, kunnen er geen bedragen worden afgeschreven dus kan het Rentecertificaat niet worden geopend.
10 Dagen nadat de Postbank uw eerste inleg heeft ontvangen, ontvangt u dan het Rentecertificaat.
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
==========
Nu weet ik het helemaal niet meer, moet ik nu wel of niet eerst op dat welkomstpakket wachten?
Die 10 dagen is verklaarbaar op basis van het recht tot ontbinden, zoals gesteld in de voorwaarden. Deze stelt oa:
"Het recht van ontbinding
De Postbank informeert, echter adviseert niet inzake spaarproducten. U kunt een spaarovereenkomst die u op afstand met de Postbank
gesloten heeft (per telefoon, via internet of schriftelijk) gedurende 14 kalenderdagen ontbinden d.m.v. een schriftelijk verzoek, gericht
aan Postbank N.V., Postbus 41900, 1009 CD Amsterdam. Deze ontbindingstermijn gaat in op het moment dat u de voorwaarden
Postbank Rentecertificaat van de Postbank heeft ontvangen. Het Rentecertificaat is al bij het op afstand sluiten van de overeenkomst,
met uw toestemming, voor u geopend."