Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 3:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jun 2008 1:51 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
obligataire schreef:
Ik heb er ook een aangevraagd (2 jaar, maandrente)
maar verder weet ik ook niet meer dan dat ik zo'n pakket krijg toegestuurd. :?


Ik heb nu een vraag hierover aan de Postbank gesteld.
Verder heb ik per direct weer het bedrag naar Icesave overgemaakt, want ik heb geen zin om hierop te wachten.
Bovendien heb ik vanmorgen gemerkt dat een overschrijving van Icesave naar de Postbank toch in een uurtje (orde van grootte) uitgevoerd is!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jun 2008 1:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jun 2008 8:28 am
Berichten: 12
Woonplaats: den haag
na aanvraag via internet en de melding dat alles in goede orde is ontvangen en mededeling dat je eerdaags een welkomstpakket zal krijgen en de daadwerkelijke ontvangst van dat pakket, liggen minimaal 7 werkdagen.

In dat pakket wordt je verzocht de storting te verrichten ter grootte van het bedrag van het rentecertificaat, liefst binnen drie werkdagen.

Als het bedrag binnen is bij de Postbank, is de zaak rond.

Of al die tijd ook het percentage van het rentecertificaat van de oorspronkelijke aanvraag wordt gegarandeerd blijft onduidelijk, het kan nl ook hoger zijn.

Dus voor daadwerkelijke storting eerst nog even checken of het percentage niet is gedaald, zo ja overwegen om de zaak af te blazen

_________________
De (k)renten uit de pap vissen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jun 2008 2:14 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
digigerard schreef:
na aanvraag via internet en de melding dat alles in goede orde is ontvangen en mededeling dat je eerdaags een welkomstpakket zal krijgen en de daadwerkelijke ontvangst van dat pakket, liggen minimaal 7 werkdagen.

In dat pakket wordt je verzocht de storting te verrichten ter grootte van het bedrag van het rentecertificaat, liefst binnen drie werkdagen.

Als het bedrag binnen is bij de Postbank, is de zaak rond.

Of al die tijd ook het percentage van het rentecertificaat van de oorspronkelijke aanvraag wordt gegarandeerd blijft onduidelijk, het kan nl ook hoger zijn.

Dus voor daadwerkelijke storting eerst nog even checken of het percentage niet is gedaald, zo ja overwegen om de zaak af te blazen


Bedankt voor de info; dat bevestigt m'n vermoeden dat het wel even duurt.
Bij aanvraag wordt al wel aangegeven wat je rente-inkomsten zullen zijn, dus ik ga er maar vanuit dat dat nu vast staat (hoger mag natuurlijk altijd :P )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jun 2008 4:48 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr 2008 1:59 pm
Berichten: 67
henrid schreef:

........

Ik heb zojuist aangevraagd, en als bevestiging komt de melding dat ik binnenkort een welkomstpakket thuisgestuurd krijg.
.........



Wat zit er in dit welkomspakket ? Had je als een Postbank rekening ?

Merci


Laatst bijgewerkt door Krentenier op wo 18 jun 2008 6:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jun 2008 6:06 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Krentenier schreef:

Wat zit er in dit welkomspakket ?

Hopelijk het meisje van de Postbank reclame :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 12:08 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr 2008 1:59 pm
Berichten: 67
obligataire schreef:
Krentenier schreef:

Wat zit er in dit welkomspakket ?

Hopelijk het meisje van de Postbank reclame :D


:lol: Maar daar schiet ik niets bij mee op

Bij deze herhaal ik mijn vraag. Iemand anders wellicht ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 1:37 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
Ik heb het welkomstpakket ook nog niet.
Niemand waarschijnlijk want ik heb het certificaat al een dag na de introductie aangevraagd.

Volgens Digigerard zal het minimaal 7 werkdagen duren, dus de eerste dan pas rond 24 juni...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 7:41 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Het laat zich raden denk ik.......

1. Een officieel certificaat op glossy papier
2. Een blauwe postbankfolder
3. De algemene voorwaarden
4. Een oproep om het afgesproken bedrag, binnen x-dagen, klaar te zetten op de Giro, zodat PB kan incasseren. (misschien moet je zelf overmaken).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 2:45 pm 

Geregistreerd: vr 13 jun 2008 6:02 pm
Berichten: 39
Storten in deposito kan bij de postbank ook telefonisch.
Dat is prima gegaan, op die manier was het dezelfde dag al rentegevend.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 10:36 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
En ik kreeg vandaag het volgende antwoord:
==========
Geachte meneer,
Wat leuk dat u een Rentecertificaat bij ons heeft aangevraagd.
Wanneer wij de aanvraag van uw Rentecertificaat hebben ontvangen, dit is ongeveer 5 werkdagen nadat u de aanvraag heeft gedaan, wordt het bedrag van uw rekening afgeschreven.
Wanneer uw Girorekening niet voldoende saldo heeft, kunnen er geen bedragen worden afgeschreven dus kan het Rentecertificaat niet worden geopend.
10 Dagen nadat de Postbank uw eerste inleg heeft ontvangen, ontvangt u dan het Rentecertificaat.
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
==========

Nu weet ik het helemaal niet meer, moet ik nu wel of niet eerst op dat welkomstpakket wachten?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jun 2008 1:42 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr 2008 1:59 pm
Berichten: 67
henrid schreef:
En ik kreeg vandaag het volgende antwoord:
==========
Geachte meneer,
Wat leuk dat u een Rentecertificaat bij ons heeft aangevraagd.
Wanneer wij de aanvraag van uw Rentecertificaat hebben ontvangen, dit is ongeveer 5 werkdagen nadat u de aanvraag heeft gedaan, wordt het bedrag van uw rekening afgeschreven.
Wanneer uw Girorekening niet voldoende saldo heeft, kunnen er geen bedragen worden afgeschreven dus kan het Rentecertificaat niet worden geopend.
10 Dagen nadat de Postbank uw eerste inleg heeft ontvangen, ontvangt u dan het Rentecertificaat.
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
==========

Nu weet ik het helemaal niet meer, moet ik nu wel of niet eerst op dat welkomstpakket wachten?


Die 10 dagen is verklaarbaar op basis van het recht tot ontbinden, zoals gesteld in de voorwaarden. Deze stelt oa:

"Het recht van ontbinding
De Postbank informeert, echter adviseert niet inzake spaarproducten. U kunt een spaarovereenkomst die u op afstand met de Postbank
gesloten heeft (per telefoon, via internet of schriftelijk) gedurende 14 kalenderdagen ontbinden d.m.v. een schriftelijk verzoek, gericht
aan Postbank N.V., Postbus 41900, 1009 CD Amsterdam. Deze ontbindingstermijn gaat in op het moment dat u de voorwaarden
Postbank Rentecertificaat van de Postbank heeft ontvangen. Het Rentecertificaat is al bij het op afstand sluiten van de overeenkomst,
met uw toestemming, voor u geopend."


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jun 2008 2:10 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Vrijdag heb ik gebeld, en toen kreeg ik te horen dat er (waarschijnlijk!) in de loop van de aankomende week zou worden geïncasseerd.
Wanneer, wisten ze niet precies.

Dit schiet niet op...ik denk dat ik er maar vanaf zie,
of dat ik wacht tot zij aan de bel trekken omdat er geen saldo is.

Het was me liever geweest als ze een rekeningnummer hadden gegeven zodat ik zelf kon overmaken......zoals bij Fortis.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jun 2008 7:23 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 12 jun 2008 2:05 pm
Berichten: 54
Bij het rentecertificaat van de Postbank krijg je bij een looptijd van 2 jaar een effetieve rente van 5%. Zij maken er een dolle boel van door te zeggen dat je door het rente op rente effect 5,65% krijgt.
Als de ABN het zelfde grapje uit zou halen met hun looptijd van 10 jaar dan kunnen ze adverteren met een nominale rente van 6,33 %.
Bij een looptijd van 30 jaar wordt het allemaal nog lolliger want dan wordt het 11%.
De Yapi Kredi geeft geen rente op rente en daar moet je, door navraag te doen, zelf achterkomen. Als zij 5,65% noemen dan is het in werkelijkheid ook maar 5%.
De DHB laat wel weten dat er geen rente op rente wordt uitgekeerd maar vertellen niet wat de effectieve rente dan wel is. Mag je dus zlf uitrekenen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2008 4:28 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ik heb de Postbank maar eens gebeld en gevraagd wanneer het geld afgeschreven zal worden. Kreeg te horen dat er een grote achterstand is in de verwerkingen en dat het wel 2 weken kan duren. Als ik hierdoor teveel rente zou mislopen, dan kon ik een briefje sturen, met het verzoek om de misgelopen rente uitgekeerd te krijgen. Dat heb ik dus maar gedaan. En nu iedereen bellen en schrijven, en zo krijgen ze het daar ook weer druk mee. Moeten ze het maar via internet afhandelen zoals enkele andere banken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2008 4:53 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr 2008 1:59 pm
Berichten: 67
henrid schreef:
Ik heb de Postbank maar eens gebeld en gevraagd wanneer het geld afgeschreven zal worden. Kreeg te horen dat er een grote achterstand is in de verwerkingen en dat het wel 2 weken kan duren. Als ik hierdoor teveel rente zou mislopen, dan kon ik een briefje sturen, met het verzoek om de misgelopen rente uitgekeerd te krijgen. Dat heb ik dus maar gedaan. En nu iedereen bellen en schrijven, en zo krijgen ze het daar ook weer druk mee. Moeten ze het maar via internet afhandelen zoals enkele andere banken.


Vorige week woensdag hebben we per telefoon ook zo'rentecertificaat afgesloten (aanvraagdatum). Het bedrag was al overgemaakt op de giro.
Een week later, dus vandaag, weer gebeld. Er werd mij met de hand op het hart :wink: verzekerd dat de ontvangst van het rentecertificaat nog wel een paar weken kan duren, de eigenlijke afschrijving van mijn giro ook vertraging kan oplopen maar dat de rente ingaat op de dag van de per telefoon afgesloten overeenkomst.

Wij zijn waaks


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO