henrid schreef:
Heb een brief gekregen als antwoord op mijn verzoek om misgelopen rente te vergoeden. Ten eerste nemen ze 5 werkdagen dat de opening normaal gesproken duurt niet mee in de berekening. Verder stellen ze dat m'n saldo pas op een latere datum dan mijn opdracht toereikend was, maar ik heb het even een weekendje elders weggezet.
Mijn vergoeding bedraagt een schamele 3,84 Euro i.p.v. de door mij berekende 10-12 Euro.
Ik zit erover te denken om een briefje naar de Consumentenbond te sturen, want dit lijkt me een aardig artikeltje voor de Geldgids.
Schofterig gedrag van onze Postbank

. Hun administratieve puinhoop behoeft niet op ons verhaald te worden, lijkt mij. Maar ik doe met je mee richting die Consumentenbond en Kassa en Radar, etc.
Vandaag onderstaand briefje verstuurd na eerder vergeefs getracht per telefoon het 1 en ander te kunnen regelen. Ik verwacht niets dus vandaar de Consumentenbond, ed.
Twee opmerkingen:
- alle telefonische overeenkomsten worden opgenomen. Wanneer je een overeenkomst hebt afgesloten per datum xx-xx-xx moeten zij aangeven dat dat dit niet van kracht is wanneer zij deze datum niet kunnen waarmaken.
- de rente die je nu misloopt, moet je berekenen op basis van de jaarrente over het rentecertificaat (5.5 %). Over 2 jaar had je daar leuke dingen mee kunnen doen.
------------------------------
Betreft: Klacht Rentecertificaat
LS
Op 18 juni 2008 hebben we per telefoon een overeenkomst gesloten met Postbank NV over het afsluiten van een rentecertificaat. (met onmiddelijke ingang) ter grootte van 10.000 euro, 2 jaar vast, 5.5 % rente per jaar. Van de zijde van de Postbank werd gesteld dat het bedrag van 10000 euro wel op de girorekening moest staan. Hetgeen het geval was en ook tijdens dit gesprek door een medewerker van de Postbank werd bevestigd.
Op 1 juli 2008 zien wij dat het bedrag van 10000 euro van onze girorekening is afgeschreven. Toen we het betreffende rentecertificaat per post thuis ontvingen, zagen wij dat de ingangsdatum op 1 juli 2008 is gesteld in plaats van op 18 juni (zoals telefonisch is overeengekomen).
Kortom: Er is ons nu onrechtmatig 13 dagen rente onthouden.
Ik verzoek U dringend een bedrag ter grootte van euro 19.80 ((13/360*550) per direct over te maken op onze girorekening.
Hoogachtend