Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 9:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2013 1:12 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Iets gauw aanschaffen om een verhoging te ontwijken voelt voor mij niet als besparen, maar meer als jezelf voor de gek houden. Nou snap ik dat het in dit geval wel een goeie actie is, omdat je het later alsnog echt veel duurder had moeten betalen. Maar dan denk ik meer aan extra drank of sigaretten inslaan om geen accijnsverhoging te moeten betalen, want dan heb ik zoiets van: ga minder drinken of roken en je bespaart pas echt. Of gewoon vakantie in eigen land doorbrengen :wink:

Maar ik zit eraan te denken om nog eens een doelspaarrekening bij de Rabo te openen voor 4% met looptijd van 16 jaar of meer. En om dan gedurende het jaar steeds bijstorten wat vrijkomt, zolang het 4% blijft natuurlijk, maar dit percentage staat al een tijd. Ik hoop dat ze begrijpen dat dat voor veel mensen een grens is om geld wel of niet lang vast te zetten, en dat ze dat zodoende niet verder verlagen. Anders zou ik juist kortere deposito's doen, om de variabele rente tenminste te verslaan, 2.4% voor bijvoorbeeld 2 jaar.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2013 4:34 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
Een deposito bij Argenta met een looptijd van 5 jaar levert (nog) 3,1% op.
Deposito's bij CB en NN met een looptijd van 10 jaar zijn 3,5%.
Alleen Rabo Doelsparen en Rabo Deposito geven nog een rendement van 4% (15 - 20 jaar).
Rabo Doelsparen kent een rentegarantietermijn van drie weken vanaf de aanvraagdatum, dus aanvragen kan verstandig zijn.

Voor degenen die vertrouwen hebben in het voortbestaan van fiscale begunstiging is ING Groen Deposito 10 jaar wellicht een alternatief.
De rente daarop is gisteren gestegen (met 0,1%) naar 1,95%. Inclusief 1,2% vrijstelling van de vermogensrendementsheffing en 0,7% heffingskorting staat dit gelijk aan 3,85%.


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2013 1:42 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
0,7% heffingskorting is voor 2014 zeker, maar voor de volgende 9 jaar ieder jaar weer zeer onzeker !!

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2013 1:55 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Ik zou er niet aan beginnen. Produkten die voor hun rendement afhankelijk zijn van de belastingwetgeving geven alleen maar ellende.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2013 11:00 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
obligataire schreef:
Ik zou er niet aan beginnen. Produkten die voor hun rendement afhankelijk zijn van de belastingwetgeving geven alleen maar ellende.

Eens maar nooit weer inderdaad. Ik ben helemaal genezen. Vooral de banken spinnen er garen bij met die extreem lage rendementen qua werkelijke opbrengst.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2013 1:17 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Net als dat de rente gegarandeerd is voor een deposito, zou de vrijstelling gegarandeerd moeten blijven tijdens de looptijd van een groendeposito. Anders ben je overgeleverd aan de bank of ze zo coulant zijn om het open te laten breken, en ING was dat volgens mij niet.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2013 1:44 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Nou, ING bood omzetting naar een hoger renderende groendeposito aan. Ben blij dat ik dat toen gedaan had. Helaas zat ik toen al vol in ASN Novib anders had ik toen wel voor 50K Groendeposito's gekocht. 3,65% + 1,9%. Maar toen wisten we nog niet wat het Kunduz akkoord ging brengen. Bedankt D66 en GL. :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2013 5:43 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
BillGates schreef:
Groendeposito's ... 3,65% + 1,9%.

En dat wist je toen wèl? Knap.
Volgens mij stond daarvan minstens 0,7%-punt op de helling dankzij onze vrienden bij CDA, VVD en vooral PVV.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO