Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 8:57 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Apollo schreef:
Enige wat me een beetje irriteert is dat je in het adresboek geen eigen namen aan rekeningnr's kunt geven (dat kan bij de meeste andere online bankiersystemen wel, dat selecteert wat makkelijker).


kaart dit bij Triodos aan, als je wilt! Ik heb dat ook meteen gedaan, dat ik dit een verbeterpunt vind. Als er meer mensen om vragen, maakt het misschien meer indruk :!:

Overigens kreeg ik meteen een keurig mailtje terug en men zou het aan de betreffende afdeling doorgeven...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2008 1:11 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Ter aanvulling: in het adresboek kan je wel een omschrijving voor een rekening toevoegen. Echter, bij betalingen krijg je van het adresboek alleen naam+rekening te zien, en niet je eigen omschrijving. Dit verzoek heb ik bij Triodos neergelegd, om die omschrijving ook zichtbaar te maken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2009 6:15 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 maart 2008 8:00 pm
Berichten: 63
groentje schreef:
kaart dit bij Triodos aan, als je wilt! Ik heb dat ook meteen gedaan, dat ik dit een verbeterpunt vind. Als er meer mensen om vragen, maakt het misschien meer indruk :!:

Overigens kreeg ik meteen een keurig mailtje terug en men zou het aan de betreffende afdeling doorgeven...

Reeds gedaan! En ik kreeg hetzelfde mailtje terug ;)

groentje schreef:
Ter aanvulling: in het adresboek kan je wel een omschrijving voor een rekening toevoegen. Echter, bij betalingen krijg je van het adresboek alleen naam+rekening te zien, en niet je eigen omschrijving. Dit verzoek heb ik bij Triodos neergelegd, om die omschrijving ook zichtbaar te maken.

Let wel, om verwarring over het woord "omschrijving" te voorkomen: het gaat hier om de omschrijving die standaard als transactie-omschrijving wordt ingevuld als je die rekening uit je adresboek selecteert voor een transactie (die omschrijving kun je dan voor die transactie nog wel aanpassen uiteraard).

Behalve het tonen van deze omschrijving in de lijst, heb ik ze vooral de suggestie gestuurd om gewoon een "alias" voor de rekeningen in je adresboek in te kunnen vullen. Dat zijn namen die je aan rekeningen geeft, dat kan bij iedere andere bank ook voor zover ik weet, en dat selecteert véél makkelijker.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 5:42 pm 

Geregistreerd: ma 31 jan 2011 5:36 pm
Berichten: 1
Hallo,
Ik overweeg ook om naar Triodos over te stappen. Echter, mijn argwaan zijn de kosten en functies van Internetbankieren. Ik maak transacties naar het buitenland en gebruik de incassofunctie. Dit kan allemaal wel volgens hun site maar de prijs van dit trio pakket is aanzienlijk duurder dan die van de ING, waar ik zit. Betalen jullie 9 euro per maand voor internetbankieren? Bij de ING is dit € 2,5. Het verschil is zo groot dat het mij vreemd lijkt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 7:01 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Betalen naar het buitenland kan gewoon met de normale betaalrekening.
= 20euro/jaar, forse verhoging afgelopen jaar en daarmee duurder dan standaard ING
(Als ze bij Triodos dit nog eens doen ga ik weg, naar een staatsbank als ING! -> of misschien is de Duitse DKB bank wel een optie viewtopic.php?f=33&t=5044)

Incassofunctie geen idee wat het is... (maar zal ik wel niet nodig hebben)

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 2:28 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Vorig jaar was Triodos nog een voordelige keuze als het ging om een betaalrekening.
Door de veranderingen in de voorwaarden (vooral de kosten) is Triodos behoorlijk opgeschoven in de richting van het duurdere segment.

Triodos moet het vooral hebben van het ideële karakter.

Wie voor een "echt goedkope" betaalrekening gaat, kijkt over de grens naar België en Duitsland.
Maar die zal ook wat moeite en ongemakken voor lief moeten nemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 feb 2011 7:32 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Meest recente ervaring:
- op 3 februari geld van deposito overgeboekt van ATB naar tegenrekening bij Triodos.
Opdracht gegeven voor 12.00 uur; door ATB uitgevoerd om 14.00 uur
- op 7 februari na 18.00 uur pas zichtbaar op de Triodos betaalrekening

Navraag bij Triodos:
Ze wachten op een bevestiging (waarvan?) voor ze een boeking zichtbaar maken. Maar het geld was op 4 februari wel binnengekomen.
Omdat je dat niet kunt zien en er ook niets mee kunt doen ben je de facto van woensdagochtend tot de dinsdag daarop volgend bezig om je geld van een rentegevende rekening naar een andere rentegevende rekening te krijgen.

Daarbij vergeleken is het oude valuteren nog heilig.

Oplossing: andere tegenrekening nemen bij ATB??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 feb 2011 12:46 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Nog iets 'leuks' van de Triodos internet betaalrekening.

Gisteren niet goed opgelet bij invullen van het bedrag op mijn en bijna het tienvoudige van mijn saldo overgeboekt naar een spaarrekening bij een andere bank. Stom stom stom natuurlijk.

Er is geen melding/waarschuwing mij opgevallen die aangaf dat het over te boeken het veelvoud is van het saldo en de overboeking staat nu te wachten op verwerking en nu het weekeinde is moet ik wachten tot de volgende werkdag voordat de overboeking naar de geweigerde overboekingen gaat. Mijn saldo is nog niet aangepast dus mijn pinpas zal waarschijnlijk straks met het boodschappen doen nog wel werken maar voor zekerheid neem ik contant geld mee.

Toch vreemd dat je een veelvoud van je saldo zonder problemen kan overboeken en waarom werken de computers niet in het weekeinde want een 24/7 (wel een 40 uur werkweek) baan voor mensen is ook niet vreemd meer in deze tijd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2011 8:54 am 

Geregistreerd: do 19 nov 2009 11:30 pm
Berichten: 31
De Triodos bank, mijn ervaring: Opzich niets mis mee. Goede bank. Netjes en snel.
Ik werd echter helemaal gek van hun inlogmethode en bevestigingsmethode met die identifier van hun. Dat is toch wel echt pruts werk van de Triodos. Ik was blij dat ik dat ding in de prullenbak kon gooien toen ik mijn bankrekening daar weer opgezegd had. Een goed product werkt simpel en niet met allemaal codes overtypen en dan 2 of 3 keer op = drukken, etc en bij een overschrijving werkt het weer anders. Maak het gewoon simpel. Inloggen en een overschrijving moeten gewoon net zo goed beveiligd zijn. Waarom dan weer een andere methode? Zo'n systeem als de DSB had, ABN heeft, ASN, etc is toch veel eenvoudiger? Code invoeren op Next drukken en klaar. Mijn vraag aan de Triodos bank is wie in Godsnaam voor dit systeem gekozen heeft? Is dat om bankieren bij de Triodos vervelend te maken? Als ik er aan terugdenk..........
maar goed, voor de rest gewoon een normale bank wat mij betreft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2011 9:13 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Ben ook vanwege omslachtige inlog- en bevestigingsmethode overgestapt naar ASN.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2011 11:14 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
N.a.v. het Rabobank gebeuren zou ik best eens na kunnen gaan denken over een tweede betaalrekening. Maar nu ik lees over dit omslachtige inloggebeuren, weet ik zeker dat Triodos het niet wordt. Dan maar ASN of misschien wel Frieslandbank, maar eigenlijk wil ik helemaal geen identifier, maar gewoon inlognaam en ww...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2011 11:25 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
henrid schreef:
maar gewoon inlognaam en ww...

ING (oud postbank) bijvoorbeeld. Weet niet of dat alleen voor oude of ook voor nieuwe rekeninghouders geldt. Maar inderdaad, dat is wel makkelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2011 11:41 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
henrid schreef:
N.a.v. het Rabobank gebeuren zou ik best eens na kunnen gaan denken over een tweede betaalrekening. Maar nu ik lees over dit omslachtige inloggebeuren, weet ik zeker dat Triodos het niet wordt. Dan maar ASN of misschien wel Frieslandbank, maar eigenlijk wil ik helemaal geen identifier, maar gewoon inlognaam en ww...

ASN komt dan aardig in de buurt, de indentifier is alleen nodig om betalingen te verzenden (en nog wat handelingen) alleen even je rekeing inzien of intern overboeken kan met ww en inlognaam, erg handig zo ervaar ik het.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2011 6:47 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
@ Kniertje
Ben klant bij ABN.AMRO, met e.dentifier 2 alleen pincode invoeren, en ING (oude Postbank). gebruikersnaam + ww maar met TAN - codes.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011 10:43 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 10:33 am
Berichten: 76
Linn schreef:
@ Kniertje
Ben klant bij ABN.AMRO, met e.dentifier 2 alleen pincode invoeren, en ING (oude Postbank). gebruikersnaam + ww maar met TAN - codes.

ING wil van papieren lijst met tan-codes af. Nieuwe klanten kunnen maar met de grootste moeite papieren versie krijgen. Men verwacht dat iedereen een mobieltje heeft/gebruikt voor tan via sms. Als je om persoonlijke redenen toch papieren versie wil en het tracht uit te leggen krijg je alleen maar reclame-praat als antwoord van hoe makkelijk sms wel niet is. In mijn geval niet dus. Maar goed, off topic, hier gaat het over triodos, waar ik persoonlijk principiële bezwaren tegen heb.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO