groentje schreef:
kaart dit bij Triodos aan, als je wilt! Ik heb dat ook meteen gedaan, dat ik dit een verbeterpunt vind. Als er meer mensen om vragen, maakt het misschien meer indruk
Overigens kreeg ik meteen een keurig mailtje terug en men zou het aan de betreffende afdeling doorgeven...
Reeds gedaan! En ik kreeg hetzelfde mailtje terug

groentje schreef:
Ter aanvulling: in het adresboek kan je wel een omschrijving voor een rekening toevoegen. Echter, bij betalingen krijg je van het adresboek alleen naam+rekening te zien, en niet je eigen omschrijving. Dit verzoek heb ik bij Triodos neergelegd, om die omschrijving ook zichtbaar te maken.
Let wel, om verwarring over het woord "omschrijving" te voorkomen: het gaat hier om de omschrijving die standaard als transactie-omschrijving wordt ingevuld als je die rekening uit je adresboek selecteert voor een transactie (die omschrijving kun je dan voor die transactie nog wel aanpassen uiteraard).
Behalve het tonen van deze omschrijving in de lijst, heb ik ze vooral de suggestie gestuurd om gewoon een "alias" voor de rekeningen in je adresboek in te kunnen vullen. Dat zijn namen die je aan rekeningen geeft, dat kan bij iedere andere bank ook voor zover ik weet, en dat selecteert véél makkelijker.