Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 11:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 okt 2008 5:54 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
"Icesave-spaarders krijgen ook rente terug

AMSTERDAM - Spaarders die hun geld bij de failliete spaarbank Icesave hadden gestald krijgen tot 13 oktober rente betaald over hun tegoeden. Dit zei een woordvoerder van De Nederlandsche Bank (DNB) dinsdag.

...

http://www.nu.nl/news/1789583/37/Icesav ... terug.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 okt 2008 6:15 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
t/m gisteren dus nog rente :mrgreen:

stel dat je het formulier morgen in huis hebt, diezelfde dag nog terug stuurt heb je je geld uiterlijk 3 maanden later vanaf morgen dus

goed geregeld zou ik zeggen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 okt 2008 6:31 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 11:28 pm
Berichten: 22
Vind 3 maanden lang! Maar ja altijd beter als niks...........


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 okt 2008 6:42 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Opletten :!: Tot 13-10-08 en niet tot en met :!: :!:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 okt 2008 7:55 pm 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 7:15 am
Berichten: 13
Dan hoop ik dat ik snel het formulier heb en DNB ook snel gaat uitkeren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 okt 2008 11:14 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Ik heb gehoord dat het wel 8 maanden kan duren voor je het geld terug krijgt. Hopelijk is dit toch sneller.

_________________
Als ik het niet mag zeggen, dan denk ik het wel hardop


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 okt 2008 11:27 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Je hebt 5 maanden de tijd om het formulier in te dienen en daarna duurt het nog maximaal 3 maanden voordat het afgehandeld is door DNB.
Dus als je echt tot het allerlaatste moment wilt wachten met indienen, dan zou het 8 maanden kunnen duren.
Stuur je het formulier direct in dan zijn het dus max. 3 maanden.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 1:40 am 

Geregistreerd: ma 13 okt 2008 6:39 pm
Berichten: 29
de gebruikelijke rente dus
Maar je hebt ook nog de wettelijke rente in relatie tot het deposito garantiestelsel en die ligt nog hoger. Ben toch benieuwd hoe het zal gaan met de periode van het moment dat de rente afloopt, 13 oktober dus tot het daadwerkelijke moment dat je je geld terugkrijgt. Vraag me af of je nog een vergoeding krijgt (in de vorm van rente) over die periode. En zo ja dan is het misschien nog wel aantrekkelijk om zo lang mogelijk te wachten.

Het feit dat Ijslandse banken, buitenlanders anders behandelen als eigen inwoners terwijl ze beiden hetzelfde contract hebben kan ook nog wel eens een staartje hebben en uitmonden in een vergoeding.
Let wel, de periode tussen 6 oktober en stel 1 januari als je je geld krijgt, gaat niet alleen om wel of niet een vergoeding voor je geld, rente. Maar ook het feit dat je niet bij je geld kunt terwijl dit op contractuele basis wel zou moeten kunnen. Daar volstaat geen rente van 5,25 procent als vergoeding voor. Bij failliesement misschien wel of minder maar de constructie die Ijsland opwerpt en het feit dat de banken niet failliet zijn schreeuwt om rechtzaken en vergoedingen voor getroffen klanten. En dan heb ik het over de periode van 6 oktober tot het moment dat klanten hun geld terugkrijgen of de banken alsnog failliet gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 7:14 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
Geen angst, na 13 okt krijg je geen rente meer. Ook geen vergoeding.

Men mag wel eens op zijn blote knieën gaan zitten en Bos en Staat bedanken dat ze het überhaupt voorschieten voor IJsland. Anders kon het wel eens heel wat langer als die 3-8 maanden duren.
En iedereen tussen de 40 en 100k mag daarna nog een kaarsje opsteken.

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 7:44 am 

Geregistreerd: ma 13 okt 2008 6:39 pm
Berichten: 29
Janssen schreef:
Geen angst, na 13 okt krijg je geen rente meer. Ook geen vergoeding.

Men mag wel eens op zijn blote knieën gaan zitten en Bos en Staat bedanken dat ze het überhaupt voorschieten voor IJsland. Anders kon het wel eens heel wat langer als die 3-8 maanden duren.
En iedereen tussen de 40 en 100k mag daarna nog een kaarsje opsteken.



Ik ben het met je laatste zin volledig eens en de rest vind ik flauwekul. Oké kon langer duren maar contractueel, juridich etc kan dat niet zomaar zonder gevolgen blijven. Of dat nu DNB of Ijsland op gaat hoesten. In mijn zienswijze echt een grote kans dat dit een staartje krijgt.Desnoods pas over 1 of 2 jaar als de rechtzaken voltooid zijn en iedereen zijn geld al heeft gehad. Velen zullen blij zijn dat ze hun geld terugkrijgen maar er zullen er echt bij zijn die daar alleen geen genoegen mee nemen. Net als mensen of instanties of overheden met meer als 1 ton niet zomaar hun verlies zullen nemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 8:07 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
Lees de betreffende wetsartikelen er maar eens op na. Vanaf het moment dat het DGS in werking treed wordt geen rente meer berekend omdat de desbetreffende bank K.O. is.
Waarom zou een derde partij (DNB met andere banken) de rente voor jou moeten betalen die je misloopt? Die contractuele verplichtingen zijn vervallen op het moment dat het DGS loopt en die had je niet met DNB.

Ik moet ook op mijn centjes wachten maar er is meer in het leven als geld, je krijgt het allemaal terug, dan maar zonder die 3 maanden rente. Het is een beetje geven en nemen. We mogen al blij zijn dat zoiets als het DGS bestaat.

En die overheden en ~170 klanten met meer als 1 ton zullen met de curator moeten bellen, kijken wat er nog te halen valt. Zoals dit altijd gaat bij een failliesement. Ik snap niet waar nu weer de zoveelste uitzonderingscompensatie door iemand betaald moet worden.
Het risico dat we naar IJsland moesten gaan om het geld op te halen was bij iedereen bekend, dat stond al op de icesave.nl site.

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 8:43 am 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 10:08 am
Berichten: 16
Wat een gewauwel over de rente, per 30 september is er rente bijgeschreven door ICESAVE dus dat bedrag staat op je rekening. Waar het om gaat zijn de laatste 12 dagen waarover rente wordt vergoedt.

Wees a.u.b. blij dat je je inleg terugkrijgt :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 9:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 okt 2008 8:59 am
Berichten: 17
Die rente kan me gestolen worden.....oohh ja dat was ie al :mrgreen: Als ik mijn geld maar terug krijg dan is het hier groot feest :lol: Ik nodig jullie dan allemaal uit voor een compleet onverzorgde voet/zwemreis naar icesaveland :mrgreen:
Weet iemand of het versturen van de brieven al is begonnen


Laatst bijgewerkt door AadjeH op wo 15 okt 2008 9:12 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 9:10 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Arie schreef:
Wat een gewauwel over de rente, per 30 september is er rente bijgeschreven door ICESAVE dus dat bedrag staat op je rekening. Waar het om gaat zijn de laatste 12 dagen waarover rente wordt vergoedt.

Wees a.u.b. blij dat je je inleg terugkrijgt :shock:


Ben het met je eens, blinde hebberigheid tot het eind! Althans, voorzover het de het over de rente na 30-09 gaat.

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 12:10 pm 

Geregistreerd: di 12 aug 2008 12:45 pm
Berichten: 21
quote
Weet iemand of het versturen van de brieven al is begonnen
unquote

dat zal wel 1-4-2009 worden... :x


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO