Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 4:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 9:14 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Geachte heer Linn,

Zoals u van ons gewend bent, informeren wij u regelmatig over de ontwikkelingen van onze rentetarieven. Dat doen we voor het begin van iedere maand.

De renteopslag in het derde kwartaal van 2011
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. Voor het derde kwartaal is deze renteopslag verlaagd van 1,75% naar 1,40%.

Internetsparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gestegen van 1,23% naar 1,32%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 29 juni 2011 komt de spaarrente voor juli 2011 hiermee uit op 2,72% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 1,40%.

Termijndeposito’s
Bij termijndeposito’s passen wij de rente niet automatisch iedere maand aan. In plaats daarvan stellen wij de rentetarieven periodiek vast op basis van de ontwikkelingen op de geldmarkt en op de kapitaalmarkt. De rente van een afgesloten termijndeposito staat tijdens de looptijd vast.

Inzicht in de actuele rentestand
Wilt u meer weten over onze rentetarieven? Kijk dan op onze website bij Rente-informatie. Vanaf de eerste dag van de maand vindt u daar de nieuwe rentetarieven.

Heeft u hierover vragen? Bel dan met onze Klantenservice, telefoonnummer 0900 - 8303 (10 cent per minuut). Of stuur een e-mail naar klantenservice@leaseplanbank.nl. Onze medewerkers helpen u graag.

Met vriendelijke groet,
LeasePlan Bank

Rob Keulemans
Directeur

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rente in juli
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 9:17 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Lol wij waren op zelfde moment bezig met openen van topic over de rente wijziging.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rente in juli
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 9:22 am 

Geregistreerd: za 04 jul 2009 11:21 am
Berichten: 6
Is het toevallig dat dit uitkomt op 2,75% effectief?
Precies genoeg om nog een (gedeelde) eerste plaats te hebben in de spaarrente lijstjes (samen met Bank of Scotland).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rente in juli
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 9:26 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Een erg forse verlaging in een tijd dat andere banken hun rente juist verhogen... De komende maanden zullen ze ws verder achterop raken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rente in juli
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 9:29 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
De kwartaal opslag is dus verder gedaald dan we vreesden of voor mogelijk hielden. Komende maand zou de Frieslandbank voor mij meer rente opleveren, maar het verschil loont de moeite niet (50 euro per jaar bij 1 ton). Daarnaast zal de Euribor de andere 2 maanden van het kwartaal wel verder stijgen. Dus ik verwacht geen uittocht van spaargeld. Raar dingetje: het linkje in de mail wijst naar een overzicht waar bij het 2de kwartaal een opslag van 1,65% had http://www.leaseplanbank.nl/nl/zakelijk-sparen/renteinformatie.html?utm_source=CRM&utm_medium=email&utm_campaign=rentemail


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rente in juli
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 9:30 am 

Geregistreerd: di 07 jun 2011 6:12 pm
Berichten: 7
Vraag me af waarom de rente zo'n eind omlaag gaat als de trend is dat de rente overal langzaam stijgt. Ik was net van plan om meer geld bij lpb te zetten en van moneyou te halen, maar dat scheelt nu zo weinig dat ik nu denk om het niet te doen. Misschien wordt het te duur voor ze en willen ze van spaarrekeningen af. Er kunnen ook al een tijd geen rekeningen geopend worden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rente in juli
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 9:34 am 

Geregistreerd: wo 10 sep 2008 9:22 am
Berichten: 18
Imo kunnen ze die "koppeling" met de euribor echt net zo goed volledig laten vallen en gewoon net zoals elke andere bank aangeven dat je het rentepercentage toch zelf bepaalt en niet hoger wilt zetten dan andere banken :P De winstbalans/bonussen gaat in ieder geval wel weer flink omhoog voor lpb in ieder geval met nu net zoveel rapewinstmarge als de andere banken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rente in juli
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 9:40 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
séraphine schreef:
Vraag me af waarom de rente zo'n eind omlaag gaat als de trend is dat de rente overal langzaam stijgt. Ik was net van plan om meer geld bij lpb te zetten en van moneyou te halen, maar dat scheelt nu zo weinig dat ik nu denk om het niet te doen. Misschien wordt het te duur voor ze en willen ze van spaarrekeningen af. Er kunnen ook al een tijd geen rekeningen geopend worden.
Door de stijging van de Euribor waren ze even niet "markt conform". Nu zijn ze dat wel weer. Ik denk niet dat ze van het spaargeld af willen. Ze zakken zo ver als mogelijk is zonder dat te veel klanten hun geld opnemen. Wanneer dat wel zou gebeuren moeten ze nieuwe rekeninghouders toelaten en dat levert weer onkosten op. En nieuwe spaarders kunnen ook weer te veel geld inbrengen. Ze hebben volgens mij liever een stabiele beperkte groep van trouwe rekeninghouders. Het verschil met Moneyou is inderdaad te weinig om geld daar op te nemen en over te hevelen naar LPB. "Nieuw" geld kan je natuurlijk wel inleggen.
TopGear schreef:
Imo kunnen ze die "koppeling" met de euribor echt net zo goed volledig laten vallen en gewoon net zoals elke andere bank aangeven dat je het rentepercentage toch zelf bepaalt en niet hoger wilt zetten dan andere banken :P ...
Je vergeet even dat nu nog steeds de opslag per kwartaal vast staat, en het rentepercentage per maand. Dit onderscheidt de LPB dus echt wel van de concurrentie, want die kunnen de rente dagelijks wijzigen. Ik ziet de LPB als een bank met deposito's tot het einde de maand waar je straffeloos geld van kunt opnemen.


Laatst bijgewerkt door appeltje op do 30 jun 2011 9:46 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rente in juli
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 9:44 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Ze keren wel nog elke maand rente uit, dus das dan toch reden om bij LPB te blijven voor variabel sparen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rente in juli
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 9:44 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Er is al vaker gezegd (ook door mij) dat deze rekening met vaste opslag een wassen neus wordt, des te kleiner de periode waarover ze de opslag kunnen/zullen wijzigen.
Ik zeg: bye bye LPB, blijkbaar hebben jullie geen nieuw geld nodig, want ook voor deposito's hoef ik niet meer bij jullie te zijn :arrow: gone

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rente in juli
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 9:46 am 

Geregistreerd: za 15 mei 2010 10:26 am
Berichten: 9
Misschien kan LeasePlan Bank uitleggen waarom de vaste renteopslag verlaagd is van 1.75% naar 1.40%.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rente in juli
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 9:54 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
rwmourik schreef:
Misschien kan LeasePlan Bank uitleggen waarom de vaste renteopslag verlaagd is van 1.75% naar 1.40%.

Dan krijg je toch maar de halve waarheid te horen. Op mijn vraag aan hun klantenservice waarom is afgestapt van de jaarlijks vaste opslag kreeg ik ook al niet het juiste antwoord. Het antwoord zal ongeveer luiden: "om de klant beter van dienst te kunnen zijn". :wink:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Goed nieuws ?
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 11:06 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Nu spaargeld weghalen bij LPB ?
Waar moet je ermee naartoe ? Als je al ergens een vergelijkbare rente krijgt, valt het al gauw onder een ander garantiestelsel en hoe dan ook loop je wat rente mis tijdens het overboeken.

Voor LPB is dit een aardige besparing en het is zowat de enige "bank" die zich geen zorgen hoeft te maken over het weglopen van de klanten. Zij kunnen het immers grotendeels, en misschien wel meer dan dat, opvangen door weer nieuwe spaarders toe te laten.

Plannen om nieuwe spaarders toe te laten hadden ze al en als er nu werkelijk mensen zijn die spaargeld weghalen komt het weer wat dichterbij.

En zo hep elk nadeel dus ze voordeel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rente in juli
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 11:08 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
LPB is voor eigen gewin en niet voor de klant. Nu zie je pas wat transparantie waard is. Als je denk goed te zitten met een reclame slogan zoals "doen" kan je achteraf weleens goed zitten met "niet doen"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rente in juli
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 11:12 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
henrid schreef:
Er is al vaker gezegd (ook door mij) dat deze rekening met vaste opslag een wassen neus wordt, des te kleiner de periode waarover ze de opslag kunnen/zullen wijzigen.
Ik zeg: bye bye LPB, blijkbaar hebben jullie geen nieuw geld nodig, want ook voor deposito's hoef ik niet meer bij jullie te zijn :arrow: gone


Ja, dat klopt.!! In de top lijst van deposito rentes zie ik bijna geen LPB meer.
Een reden om alles goed te bekijken en is het minder geworden dan bye bye zwaai zwaai. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO