Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 1:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kosten 'spoedopdracht'
BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2008 2:15 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Ik haal dit onderwerp maar even weg bij 'communicatieproblemen', waar Henrid ingaat op de gebruikte term spoedoverboeking en de ermee gepaard gaande kosten. AT-bank berekent dus geen kosten. Betekent dit dat bij het afrekenen van de 'gewone' AT spaarrekening (opheffing nadat er omzetting naar een AT internetrekening plaatsvond zomer 2007) zonder dat dit zichtbaar is geworden op de bijschrijving op de tegenrekening door de bank waar de tegenrekening wordt aangehouden, kosten in mindering zijn gebracht?
Ik ga ervan uit dat als het afrekeningsafschrift van AT bank hetzelfde bedrag vermeldt als is bijgeschreven op de tegenrekening er geen sprake is van in rekening gebrachte kosten door de ontvangende bank, ondanks de vermelding spoedopdracht.
Of zie ik nu iets over het hoofd?
Ik vraag me overigens wel af waarom deze kwalificatie wordt toegevoegd, m.a.w. waarom ziet de ontvangende bank dit als een spoedopdracht?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2008 3:22 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Blikoortje schreef:
Ik haal dit onderwerp maar even weg bij 'communicatieproblemen', waar Henrid ingaat op de gebruikte term spoedoverboeking en de ermee gepaard gaande kosten. AT-bank berekent dus geen kosten. Betekent dit dat bij het afrekenen van de 'gewone' AT spaarrekening (opheffing nadat er omzetting naar een AT internetrekening plaatsvond zomer 2007) zonder dat dit zichtbaar is geworden op de bijschrijving op de tegenrekening door de bank waar de tegenrekening wordt aangehouden, kosten in mindering zijn gebracht?


Nee hoor, niet bij mij via SNS.

Blikoortje schreef:
Ik ga ervan uit dat als het afrekeningsafschrift van AT bank hetzelfde bedrag vermeldt als is bijgeschreven op de tegenrekening er geen sprake is van in rekening gebrachte kosten door de ontvangende bank, ondanks de vermelding spoedopdracht.


Zo is het maar net.
M.i. een storm in een glas water.
Bovendien schrijft AT zelf dat er door de ontvangende bank geen kosten in rekening gebracht mogen worden.
Klagen is dan voldoende om een eventuele stoute bank tot de orde te roepen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2008 3:36 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Wellicht ten overvloedde (en ook al eerder gemeld).

Bij het overboeken van een bedrag van de ATBank naar mijn tegenrekening (Postbank) is dit al sinds jaar en dag gebeurd middels een spoedopdracht (geinitieerd door ATbank want ik gaf gewoon een normale overboeking door).

Bij het overboeken van een brdag van mijn AT internetrekening wordt dit door de Postbank gezien als een overboeking vanuit het buitenland, maar het zou me niet verbazen als ATBank dat nu via SEPA doet.

In het SEPA tijdperk is er nl geen verschil meer tussen een overboeking binnen NL en een er buiten.

Ik ben benieuwd welke banken dan kosten in rekening brengen....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2008 3:50 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Krijgen de grootbanken eigenlijk een vergoeding van de kleine spaarbanken voor het gebruik van hun tegenrekening? Of breng ik ze nu op een idee?

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO