Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 11:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2010 11:11 am 

Geregistreerd: vr 07 aug 2009 2:35 pm
Berichten: 2
AEGON renteverlaging per 5 maart 2010.

Helaas ontkomen wij er niet aan de rente voor AEGON Eigen stijl Sparen en AEGON SpaarComfort verder te verlagen. Deze renteverlaging is onder andere te wijten aan de stand van de Euribor rente, dit is de rente die banken elkaar in rekening brengen bij het lenen van geld. De Euribor rente wordt daarom gezien als een maatstaf voor de rente die klanten op spaarrekeningen ontvangen. De Euribor rente is in 2009 flink gedaald van 4% naar 1,25%. AEGON heeft er voor gekozen klanten zo lang mogelijk te laten profiteren van een hoge rente en heeft in kleine stappen de spaarrentes verlaagt in plaats van in één keer een forse verlaging. Omdat de Euribor rente nog niet hersteld is, zijn we nu gedwongen de spaarrente toch nog verder te verlagen.

Eigen stijl Sparen 2,20% tot 3,20% (was 2,40% tot 3,40%)
SpaarComfort 1,90% (was 2,10%)*

Ondanks de rente verlaging bieden wij een zeer goede rente in de markt. Vergelijk de spaarrentes van verschillende aanbieders op http://www.spaarinformatie.nl.

Vanmiddag sturen we alle klanten met een AEGON Eigen stijl Sparen of een AEGON SpaarComfort een e-mail met meer informatie over deze rentewijziging. Op http://www.aegonbank.nl/renteaanpassing staat ook meer informatie over de rentewijziging.

* Als u in een maand minder dan € 50,- stort, dan geldt de daaropvolgende maand een lagere rente van 1%.

Met vriendelijke groet,

Dennis van Capelleveen
Productmanager Sparen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2010 11:32 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Leaseplan dan maar? Dat gaat een stuk langzamer omlaag dan die stappen van 0,2% steeds bij Aegon.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2010 6:54 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 10 sep 2008 11:51 am
Berichten: 106
zucht............ :!:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2010 8:19 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Nou nou wat moeten we Aegon dankbaar zijn zeg! Wat een arrogantie. Ze hebben de rente slechts langzaam laten zakken! Ik begin toch een beetje genoeg van te krijgen van dit bedrijf met dat minimumsaldo en vast bedrag per maand storten. Het voordeel weegt nu nauwelijks nog op tegen deze nadelen. Ben toch blij dat ik pas een rekening bij Leasplan heb genomen. De uittocht is in zicht dames en heren van Aegon!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2010 8:25 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
Ik had voor mijzelf in mijn eigen stijl al vastgesteld dat ze nu definitief in de gevarenzone zijn gekomen, dat vereist dus maatregelen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2010 8:25 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Ik was al vertrokken naar Leaseplan en ASN Ideaal.
Eventjes fatsoenljke rente (voor nu) zonder dagelijkse strategische overboekingen is ook wel lekker.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 maart 2010 9:07 am 

Geregistreerd: wo 10 sep 2008 9:22 am
Berichten: 18
Idd. zodra de rente onder de andere banken duikt kan aegon mooie uitleg derbij zetten waarom ze dalen maar raad ik iedereen aan om te verhuizen naar leaseplan of een andere hogere. Geen gedoe ook meer met vage constructies om je rente hoog te houden. Laat ze het maar voelen.

Alhouwel ze ook zelf aangeven dat ze denken nog concurrerend te zijn met andere kwa hoogte rentes kan het nooit kwaad om te laten voelen dat de tijd dat banken/etc zelf maar een rentepercentage instellen om hun winsten veilig te stellen voorbij is en het nu echt gaat om de concurrentie als je de spaarder wil houden. Mooi praatje met die euribor maar dan wil ik ook een hyphotheek met het zelfde rente percentage als de euribor of max 0,25 of zo hoger. Nee maak je winsten maar met je verzekeringen teveel aan spaarrentepercentage komen en weg is je spaarder hopelijk! :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 maart 2010 9:29 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Je kan hoog of laag springen, maar Aegon (of welke bank dan ook) trekt zich heus niets aan van een paar spaarders die weglopen. De tijden van hoge rentes liggen achter ons en zullen voorlopig niet meer terugkomen, tegen de hoop/verwachting in van velen hier op het forum. Ik vind het ook jammer maar heb vorig jaar bijna alles in deposito's gestopt, want je voelde het gewoon aankomen. Het is over met de pret en als je rendement wil maken zul je iets anders moeten zoeken, want ze gaan allemaal nog verder omlaag.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 maart 2010 10:05 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
En toch: als de wanhoop het hoogst is, is de redding nabij.
Je ziet in de grafiek dat de euribor bijna een bodem heeft gevonden. Het gaat nu nog om honderdsten van procenten, lager kan eigenlijk bijna niet meer en als de economie weer aantrekt, de centrale bank haar steunbeleid gaat inperken, dan kan het makkelijk weer omhoog. Een tijdspad valt echter niet te geven.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 maart 2010 9:07 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 feb 2010 6:10 pm
Berichten: 296
Tja, waar gaat dat heen...?

Voorheen stond AES met haar basisrente nog in de top-10 van spaarrekeningen zonder voorwaarden, maar na deze verlaging doen zelfs de Turkse banken het weer beter en staat AES op 14. Alleen met spaarafspraken valt de rente nog een beetje op te krikken, maar met een beetje normale afspraken (min.saldo+maandelijkse inleg) ook niet hoger dan zo'n 0,35% extra, waarmee deze rekening vergelijkbaar is met LeasePlan.

De meeste rekeningen in de toplijst hebben op of na 1 maart al de nieuwe rente bepaald, dus die zullen niet direct volgen. In de grafiek met het renteverloop is te zien dat de daling nu sneller gaat dan die van de top tien, dus het zal mij benieuwen waar dat naar toe gaat.

AES is dus afgezakt tot een middenmoter waardoor we binnenkort weer moeten renteshoppen. Jammer, want ik vond het een rekening met leuke mogelijkheden. Nu de rente overal zo laag is, moet je juist goed opletten, dus bye bye AES, hopelijk tot ziens...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO