Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 10:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 4:06 pm 

Geregistreerd: wo 26 aug 2009 12:24 pm
Berichten: 17
Per 12 januari 2010 verlaagt AEGON de spaarrente van Eigen stijl Sparen. Vanaf die datum is de basisrente van Eigen stijl Sparen 2,4%. De maximale rente wordt 3,4%. Met Eigen stijl Sparen bepaalt u zelf per spaarpot uw rente. Dit kan oplopen tot 3,4% door afspraken over bijvoorbeeld uw minimale saldo of maandelijkse spaarbedrag vast te leggen of door opnamekosten in te stellen.


Sparen tegen een hogere rente?
Voor al uw vragen over sparen kunt u terecht op onze website http://www.aegonbank.nl/eerlijkoversparen. Hier vindt u heldere informatie over de mogelijkheden en de zekerheden. En eerlijke antwoorden op wat banken precies doen met uw spaargeld. Of hoe de hoogte van rente precies wordt bepaald.

Begin volgende week keren wij de rente over 2009 uit. U ontvangt hierover volgende week een e-mail.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 4:09 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Dat hebben ze mooi gepland... Ik was net van plan mijn vrijkomende deposito's aan de AES rekening toe te vertrouwen (voor een rente van 2,6+0,2+0,24=3,04%). Dat zou nu dus 2,84 worden.
Tsja, er is niet veel eer meer aan dat sparen te behalen tegenwoordig. Toch maar in de 3-jaars deposito's tegen 3%?

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 4:11 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Omdat het Gouden Spaarvarken niet naar Aegon komt.
Tijd om te verkassen!!

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 4:34 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Ik ben ook al aan 't pakken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 4:40 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Linn schreef:
Tijd om te verkassen!

Waarheen ? Als je een goede tipt hebt.

Ik sta nu met 2,6 op 3,02 % effectief/jaar. Dat wordt 2,82% (zonder opname voorwaarden).
Daarvoor kan ik echt niet naar Alianz met 0,03 meer en voor hoe lang nog ?

Elk suggestie is welkom :shock:

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 5:01 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
piet_pecunia schreef:
Ik sta nu met 2,6 op 3,02 % effectief/jaar. Dat wordt 2,82% (zonder opname voorwaarden).
Daarvoor kan ik echt niet naar Alianz met 0,03 meer en voor hoe lang nog ?


Je hebt gelijk. Bovendien denk ik dat de volgende renteverlaging bij bijv. MoneYou ook niet al te lang op zich zal laten wachten (naar 2,4%?)...

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 5:24 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
@ piet_pecunia, een goede tip heb ik jammer genoeg niet maar dit is voor mij de bekende druppel.
Ik ben het narekenen en de daarop volgende discussie over de verschillen, de meermaals toegezegde maar nog steeds niet ingevoerde valutadatum en boekingen in de verkeerde spaarpot beu.

Wie heeft er nog meer een e.mail ontvangen waarin Aegon zegt € 450 te verloten onder de invullers van de bijgevoegde enquête???

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 7:16 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 feb 2008 10:11 pm
Berichten: 80
Ik heb in ieder geval geen mail ontvangen.

Ik blijf voorlopig ook maar zitten bij AES, een echt alternatief is er niet en voor een paar honderdste procenten ga ik voorlopig niet overstappen. De rest zal ook wel met verlagingen volgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 7:33 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 20 okt 2008 3:36 pm
Berichten: 57
Ik heb hierover ook geen mail ontvangen.
Ik wordt van deze renteverlaging ook niet vrolijk.
Toch de boel maar overboeken naar NIBC.
Per saldo toch uiteindelijk voor mij de hoogste voor de dagelijks opvraagbare rek.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 8:17 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Citaat:
Wie heeft er nog meer een e.mail ontvangen waarin Aegon zegt € 450 te verloten onder de invullers van de bijgevoegde enquête???

Heb ik ook ontvangen en meestal doe ik niet mee aan die vragenlijstjes, je kunt je ei er vaak toch niet in kwijt, maar deze maal toch maar eens meegedaan, aan het eind van de vragenreeks kon je aangeven naar welk van de Aegon producten je belangstelling de komende tijd uit zou gaan o.i.d. ik werd later door Aegon gebeld met de aanbieding voor een autoverzekering (had ik aangegeven) en afhankelijk van de gekozen dekking kon ik tot € 100 op mijn AES rekening bijgeschreven krijgen bij het ingaan van de verzekering, omdat ik én een AES rekening geopend had én meegedaan had aan de enquête, de premie bleek 50 cent duurder per jaar, dus de € 100 maar meegepakt :D (gaan nog wel poliskosten af á 10.75 de dekking is iets ongunstiger maar je hebt een maand opzegtermijn .....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 8:38 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 11:58 am
Berichten: 89
piet_pecunia schreef:
Waarheen ? Als je een goede tipt hebt.

Ik sta nu met 2,6 op 3,02 % effectief/jaar. Dat wordt 2,82% (zonder opname voorwaarden).
Daarvoor kan ik echt niet naar Alianz met 0,03 meer en voor hoe lang nog ?

Elk suggestie is welkom :shock:


Ik kwam toevallig deze tegen:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/financielevraagbaak/5706445/__Klimsparen___.html
Ik zit er aan nog over te denken of ik problemen heb met het addertje, anders een best aardig alternatief voor een "gewone" spaarrekening. Wel geruststellend een vaste rente nu met die alsmaar dalende rentes...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 8:42 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik hoop dat Aegon Webcare meeleest. Ik ga binnenkort ook weg bij AES. Er komt toch geen eind aan die maandelijkse verlagingen. Ik neem wel een langdurige deposito of ik ga meer beleggen, maar voor die lousy 2,4% laat ik mijn geld niet langer bij Aegon.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 8:50 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 10:50 am
Berichten: 127
itsmeallright. schreef:
Ik kwam toevallig deze tegen:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/financielevraagbaak/5706445/__Klimsparen___.html
Ik zit er aan nog over te denken of ik problemen heb met het addertje, anders een best aardig alternatief voor een "gewone" spaarrekening. Wel geruststellend een vaste rente nu met die alsmaar dalende rentes...


Ziet er inderdaad aantrekkelijk uit! Alleen dien je voor zover ik zie wel een betaalrekening te openen (via een regiokantoor). Of weet iemand of deze rekening te koppelen is aan een priverekening bij een andere bank?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 8:50 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
@itsmeallright, ik neem alleen rekeningen zonder voorwaarden, dus ook met vrij opneembaar saldo.
Overweeg een Allianz Pro Rekening maar wacht nog even op de ervaringen / reacties van forumleden.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 8:53 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
@knulleke, lees viewtopic.php?f=17&t=887&st=0&sk=t&sd=a&start=15

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO