Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2011 11:04 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Hallo,

ik maak al een tijdje gebruik van de truuk met het overboeken tussen twee spaarpotten om ervoor te zorgen dat er elke maand €100,- saldotoename is. Op 1-1-2011 is weer zo'n overboeking intern gedaan, maar bij de spaarafspraken zie ik nu staan "Saldotoename Werkelijk €0,- Afgesproken €1000,-".

Zijn er meer mensen die dit zien? Of is Aegon gewoon een beetje laat met aanpassen?

Zonder de bonus voor saldotoename haal ik mijn spaargeld overigens bij AES weg, dan valt er nog maximaal 2,45% of zo te halen en dan is de RentePlús Rekening van Centraal Beheer al beter (2.5% en geen voorwaarden, hoger is er nu niet af te sluiten helaas). En een deposito (maximaal 1 jaar lijkt me verstandig momenteel) komt maar tot 3,0% (LPB, bij twee jaar 3,25%) en dan staat je geld dus een jaar vast.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2011 11:10 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Na nog wat verder grasduinen lijkt de truuk nog wel te werken, maar klopt de saldo toename indicator niet. Bij het bekijken van het renteoverzicht staat wel netjes: Maandelijkse saldotoename € 1.000,00 0,25 % 0,25 %


Hmmm... maar ook bij de spaarpot waar het geld vandaan kwam (saldotoename negatief) staat de 0,25% van 1000 eypo toename genoemd. Ergens klopt er iets helemaal niet...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2011 11:15 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Aegon loopt achter met de verwerkingen. Ook de rente is nog niet bijgeschreven.
Haal overigens wel al mijn geld weg daar, LPB is toch nog gunstiger. En het is toch belachelijk dat je met intensieve truukjes een beetje rendement moet halen. En zelfs dan kom je nog niet aan CB of LPB...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2011 11:25 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Als het iemand lukt om een spaarpot op te heffen, laat het dan even weten, want ik krijg een melding dat het niet mag. Ik beheer de rekening overigens voor iemand anders in het kader van spreiding, maar zelf hoeft het voor mij niet meer met Aegon en z'n ingewikkelde truucjes, voor nog niet eens de hoogste rente.

Aanvulling: Als je met de cursor op het vraagteken voor de opgebouwde rente gaat staan, dan krijg je een tip met o.a. "U ontvangt in het eerste of tweede weekend van januari de rente die u heeft opgebouwd". Nog een weekje wachten dus...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO