Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 7:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2009 10:47 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Let op als je vijdagmiddag nog iets wilt overboeken.
Ik deed een overboeking tussen 14.00 en 15.00 uur op vrijdag 30 oktober. Vanuit die spaarpot had ik in oktober al eerder geld opgenomen, dus de extra rente voor saldotoename zou ik die maand niet krijgen.
Bewust gekozen dus om het geld hier vandaan te halen.

De genoemde opname werd echter pas maandag uitgevoerd. Omdat het toen intussen november was, mis ik de extra rente zowel in oktober als in november.

Navraag bij Aegon leert dat vrijdagmiddag 15.00 uur als 'bijna weekend' wordt beschouwd en dat de overboeking dan niet meer op die dag plaatsvindt.

Goed idee om bij Aegon te gaan werken als je weekend nu pas op vrijdag om 17.00 of 18.00 uur begint.. :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 nov 2009 12:08 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 735
Dit had je volgens mij kunnen voorkomen door het geld eerst over te boeken naar de basisspaarpot, en daarna vanuit de basisspaarpot naar de tegenrekening. De saldo afname (spaarpot) zou dan op vrijdag (oktober) gebeuren en de echte overboeking pas na het weekend (november, maar dat boeit niet)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2009 9:20 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
ik geef de voorkeur aan de oplossing van appeltje, maar Aegon lost mijn 'probleem' op een andere manier op.

Uw overboeking is ingevoerd op 31-10-2009 om 13:37:38.
De verwerking van overboekingen naar rekeningen buiten AEGON vindt plaats via het bedrijf Equens (voormalig Interpay).
Ingevoerde overboekingen worden conform de voorwaarden binnen 2-3 werkdagen verwerkt. In de praktijk sturen wij overboekingen de volgende werkdag naar Equens (in dit geval dus op 2 november). De rente
(valutadatum) op de spaarpot is ook doorgelopen tot 2-11-2009

In onze voorwaarden staat een behandelingstermijn van 2 a 3 werkdagen voor het doen van transacties.

Wij adviseren u voortaan uw overboekingen enkele dagen eerder uit te voeren, dan voldoet u gemakkelijker aan uw spaarafspraken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 nov 2009 9:50 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Een overboeking naar de tegenrekening duurt bij Aegon het langst, 2 of soms zelfs 3 werkdagen. Bij mijn overige spaarrekeningen is een overboeking de andere werkdag bijgeschreven op de tegenrekening.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 nov 2009 11:00 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Mijn ervaring met Aegon is tot dusver: voor de middag de opdracht geven betekent de volgende morgen bijgeboekt op de tegenrekening. Dat is niet snel, maar toch minder dan de 2 à 3 werkdagen die ze zelf claimen.
Anderzijds zou dat nu niet meer moeten bij de huidige technische mogelijkheden, temeer omdat het zo een extra dag renteverlies oplevert. Die stopt namelijk wel de dag voorafgaande aan die van de opdracht. In feite staat dat gelijk aan een dag valuteren. En die situatie bestond nog op 5 november j.l.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO