Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 11:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Het is een goed plan van Klaver om 18-jarigen €10.000,- startkapitaal te geven
Nee 92%  92%  [ 23 ]
Ja, mits het bedrag wordt verhoogd 0%  0%  [ 0 ]
Ja, mits het bedrag wordt verlaagd 0%  0%  [ 0 ]
Ja, het is een goed plan 8%  8%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 25
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 9:37 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
Het is een, weliswaar populistisch, maar toch ook wel lief plan.
Wat is er op tegen om iets te willen doen aan ongelijkheid of jongeren te helpen bij het starten van een bedrijf of studie?

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 9:47 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Helemaal niets. Ik zag laatst een actie van de vakbond om het uurloon op tenminste 14 euro bruto te stellen. Iemand van de vakbond antwoordde op een reactie op de actie dat ook de lonen in hogere schalen omhoog zouden moeten. Ik zie dat niet echt voor me. Waarom iemand met zogenaamd hogere kwalificaties of een zogenaamd hogere rang hoger belonen. Dom (seniel) kapitalisme gewoon.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 okt 2020 12:18 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
stuiver schreef:
henrid schreef:
Ze moeten wel eens beseffen dat het leven hard leren en werken is.


Valt reuze mee toch; het zijn niet de jongeren die onbeperkt geld uit het niets in het systeem pompen en niet de jongeren die er debet aan zijn dat werk dat echt werk is, door arbeidsmigranten wordt gedaan.


Die jongeren vallen me anders vies tegen; ik hoor al decennia dat ze zo vreselijk vroegrijp en volwassen zijn en dat ze eigenlijk al veel eerder stemrecht zouden moeten krijgen.
Nou, we merken het. Ze denken vooral aan alcoholconsumptie en hun eigen belangetjes en hebben lak aan alle (veel te vrijblijvende!) maatregelen tegen corona :(
De generatie die er vlak boven zit is niet veel beter trouwens.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 okt 2020 1:47 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
henrid schreef:
maar dan niet alleen voor de studenten en jongeren, maar om alle wereld problemen aan te pakken!


Nobel, maar de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Zelfs al zouden we van iedereen in Nederland die wat geld heeft dit spenderen aan alle wereld problemen, dan lossen we hier nog niet eens 1% mee op. Dan maken we tegelijk een nieuwe probleem: de Nederland overheid en de bewoners zijn bankroet en zijn een 3e wereldland geworden....

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 okt 2020 4:13 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Piggy schreef:
henrid schreef:
maar dan niet alleen voor de studenten en jongeren, maar om alle wereld problemen aan te pakken!

Nobel, maar de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Zelfs al zouden we van iedereen in Nederland die wat geld heeft dit spenderen aan alle wereld problemen, dan lossen we hier nog niet eens 1% mee op. Dan maken we tegelijk een nieuwe probleem: de Nederland overheid en de bewoners zijn bankroet en zijn een 3e wereldland geworden....

Okee, dan niet hoor. Natuurlijk moeten voor wereldproblemen alle miljonairs en miljardairs ter wereld een groot deel van hun vermogen inleveren. Gebeurt dat niet, dan houdt de mensheid of de huidige menselijke beschaving op te bestaan, over honderd jaar ofzo. Nee dat maakt onszelf niet uit he. Heb je een alternatief? Zo niet, dan na ons de zondvloed. Altijd maar dat populistische links afkraken zonder tegenoplossing. Het alternatief is gewoon geen toekomst voor je kleinkinderen. Gewoon recht(s) door zee blijven gaan met je allen. Maakt mij niet uit, want ik maak geen kinderen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 okt 2020 11:20 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
VERKIEZINGSPROGRAMMA GROENLINKS
Jesse Klaver slaat linksaf: ‘gratis’ zorg en een miljoen woningen erbij
GroenLinks wil de zorg ‘gratis’ maken. Ze moet voortaan grotendeels worden betaald via de belastingen. De premie voor de zorgverzekering wordt voor iedereen 10 euro per maand, het eigen risico verdwijnt. Zorgverzekeraars worden publieke, regionale zorgfondsen met een regionaal budget.

Zie verder: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/jesse-klaver-slaat-linksaf-gratis-zorg-en-een-miljoen-woningen-erbij~bb5e5a43/


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 okt 2020 11:54 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
https://groenlinks.nl/sites/groenlinks/ ... nLinks.pdf

Pagina 44: "Kleine spaarders hoeven geen belasting te betalen over hun spaargeld."

Wat is een "kleine spaarder" nou? Niemand die het weet...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2020 9:49 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
henrid schreef:
Wat is een "kleine spaarder" nou? Niemand die het weet...
Toch wel.
Het probleem is, dat het gebrek aan een definitie ertoe leidt dat iedereen een eigen invulling geeft aan "kleine spaarder".
Zo heb ik al eens beredeneerd, dat jijzelf iemand met tientallen miljoenen nog steeds tot de kleine spaarders rekent.
Ik denk echter niet, dat dit in lijn ligt met de bedoelingen van GroenLinks.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2020 10:36 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
henrid schreef:
https://groenlinks.nl/sites/groenlinks/files/2020-10/Concept%20Verkiezingsprogramma%20GroenLinks.pdf

Pagina 44: "Kleine spaarders hoeven geen belasting te betalen over hun spaargeld."

Wat is een "kleine spaarder" nou? Niemand die het weet...


Zie 100k?... Kleine Spaarder

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2020 10:51 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
henrid schreef:
Piggy schreef:
henrid schreef:
maar dan niet alleen voor de studenten en jongeren, maar om alle wereld problemen aan te pakken!

Nobel, maar de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Zelfs al zouden we van iedereen in Nederland die wat geld heeft dit spenderen aan alle wereld problemen, dan lossen we hier nog niet eens 1% mee op. Dan maken we tegelijk een nieuwe probleem: de Nederland overheid en de bewoners zijn bankroet en zijn een 3e wereldland geworden....

Okee, dan niet hoor. Natuurlijk moeten voor wereldproblemen alle miljonairs en miljardairs ter wereld een groot deel van hun vermogen inleveren. Gebeurt dat niet, dan houdt de mensheid of de huidige menselijke beschaving op te bestaan, over honderd jaar ofzo. Nee dat maakt onszelf niet uit he. Heb je een alternatief? Zo niet, dan na ons de zondvloed. Altijd maar dat populistische links afkraken zonder tegenoplossing. Het alternatief is gewoon geen toekomst voor je kleinkinderen. Gewoon recht(s) door zee blijven gaan met je allen. Maakt mij niet uit, want ik maak geen kinderen.


Links afkraken? Ik ben gewoon realistisch. Zowel links als rechts hebben goede en slechte ideeen.
Stel dat jou plan waarheid wordt en dat miljonairs/miljardairs (en niet te vergeten triljardairs zoals bezos) het nodige inleveren zodat jou plannen uitkomen. Dan gaat de wereld nog sneller naar de verdoemenis. De mens is een ego tripper die alleen aan zichzelf denkt (en een beetje aan een andere). Gevolg hiervan is dat er steeds meer mensen op aarde komen en de natuur steeds meer in verdrukking komt.
Resources worden schaars en het milieu zal verder verslechteren.

Groen links heeft het over van alles en nog wat m.b.t. de natuur (windmolens, geen kernenergie, minder vervuilende brandstofmotoren, etc).
Echter ze reppen geen woord over de echte vervuiler waar we wel wat aan kunnen doen:

Mensen !

Als groenlinks nou echt voor de natuur wil op komen, dan zouden ze ervoer moeten zijn om de kinderbijslag stop te zetten en een kinderbelasting in te voeren.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2020 11:22 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Piggy schreef:
Links afkraken? Ik ben gewoon realistisch. Zowel links als rechts hebben goede en slechte ideeen.
Stel dat jou plan waarheid wordt en dat miljonairs/miljardairs (en niet te vergeten triljardairs zoals bezos) het nodige inleveren zodat jou plannen uitkomen. Dan gaat de wereld nog sneller naar de verdoemenis. De mens is een ego tripper die alleen aan zichzelf denkt (en een beetje aan een andere). Gevolg hiervan is dat er steeds meer mensen op aarde komen en de natuur steeds meer in verdrukking komt.
Resources worden schaars en het milieu zal verder verslechteren.

Groen links heeft het over van alles en nog wat m.b.t. de natuur (windmolens, geen kernenergie, minder vervuilende brandstofmotoren, etc).
Echter ze reppen geen woord over de echte vervuiler waar we wel wat aan kunnen doen:

Mensen !

Als groenlinks nou echt voor de natuur wil op komen, dan zouden ze ervoer moeten zijn om de kinderbijslag stop te zetten en een kinderbelasting in te voeren.

Jij verwoordt eigenlijk wat ik ook denk. Ik ben ook veels te realistisch (pessimistisch) om te denken dat de (menselijke) wereld gered gaat worden. Ik zie het als een laatste en enige kans om dat wel te bereiken. Als de paar procent rijken en superrijken daar niet aan mee willen werken, dan is dat egoïstisch ja. Daarmee zeggen we allemaal in feite: Laat de natuur z'n werk maar doen en laat die hongersnoden maar komen en geef er beter geen geld aan uit, want dan zijn we misschien straks met een miljard minder. Vervolgens weten we dat de klimaatverandering over een paar honderd jaar alle kustlijnen zal verzwelgen, waar weer een miljard armen verloren gaan, en de rijken wel een mooi nieuw onderkomen zullen bouwen. Ik ben het dus altijd wel met je eens, dat kinderen maken het probleem is, en dat moet ook eens ontmoedigd worden. Maar ja, er zijn culturen die dat zullen gebruiken om de wereld te gaan overheersen. Oftewel, het is volledig kansloos, wat je ook bedenkt. Dan is het een keus, blijven we egoïstisch of gaan we in ieder geval nog met een goed gevoel ten onder. Dus laten we alsjeblieft stoppen met ontwikkelingshulp en ook Corona het werk laten doen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2020 11:27 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Piggy schreef:
Echter ze reppen geen woord over de echte vervuiler waar we wel wat aan kunnen doen:

Mensen !

Als groenlinks nou echt voor de natuur wil op komen, dan zouden ze ervoer moeten zijn om de kinderbijslag stop te zetten en een kinderbelasting in te voeren.


Of pandemieën niet meer bestrijden :o

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2020 11:32 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Piggy schreef:
Echter ze reppen geen woord over de echte vervuiler waar we wel wat aan kunnen doen:

Mensen !

Als groenlinks nou echt voor de natuur wil op komen, dan zouden ze ervoer moeten zijn om de kinderbijslag stop te zetten en een kinderbelasting in te voeren.
Nou, misschien heb je eroverheen gelezen....
Groenlinks wil inderdaad de kinderbijslag afschaffen. Wat betreft een kinderbelasting zou ik het niet weten. Misschien moet je je bij GroenLinks aansluiten, dan kun je ook dat ter sprake brengen.
Maar dan misschien ook afschaffing van de AOW en invoering van een ouderenbelasting. Dit gecombineerd met verruimde mogelijkheden tot euthanasie (je opmerking dat Groenlinks ook daarover niet zou reppen heb je schielijk verwijderd), zou wel eens tot veel meer resultaat in kortere tijd kunnen leiden.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2020 12:01 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
henrid schreef:
Dus laten we alsjeblieft stoppen met ontwikkelingshulp en ook Corona het werk laten doen.

Zou je dan niet beter meteen doorpakken en de hele gezondheidszorg afschaffen? Laat dan ook kanker en alle andere ziekten hun werk doen.
Maar ik begrijp niet goed, waarom je ontwikkelingshulp wilt afschaffen. Tenminste, als de groei van de wereldbevolking je werkelijk aan het hart gaat.
Talloze onderzoeken wijzen uit, dat toenemende welvaart leidt tot een lager geboortecijfer. Dat is in Nederland ook gebeurd, zelfs de invoering van de kinderbijslag heeft die ontwikkeling niet of nauwelijks beïnvloed.
Als je werkelijk wilt, dat de wereldbevolking niet verder groeit, of zelfs afneemt, zou je dus moeten pleiten voor juist meer ontwikkelingshulp.
Tenzij dat natuurlijk strijdig is met je eigen standpunt inzake egoïsme, dat zou dan een verklaring kunnen zijn.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2020 12:11 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Is het overigens meer mensen opgevallen dat de grappen over de naam van onze toekomstige koningin er hier niet meer tussen staan?
Het waren nochtans echte dijenkletsers (van een bepaald niveau dan...)

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO