corne_mo schreef:
Wie heeft er ervaring met adreswijzigingen bij internetspaarrekeningen?
Ik ben ruim een jaar geleden verhuisd, en heb bij de banken waar ik op dat moment een rekening had ook adreswijzigingen moeten doorgeven. Ik weet niet alle details meer, maar bij de meeste kon dat gewoon via internet. Dat was in ieder geval zo voor Aegon, NIBC en MoneYou. LeasePlan had ik meen ik alvast op mijn nieuwe adres geopend (huis wel al gekocht, alleen woonde ik er toen nog niet), dus die heb ik niet meer hoeven veranderen. AT-bank weet ik niet meer. Dus nu even inloggen, waarbij ik zie dat die nog op mijn oude adres staat. Oeps...

In hun help staat dit:
AT Bank schreef:
Als u deze gegevens wenst te wijzigen, kunt u uw nieuwe gegevens per post, per fax of per e-mail aan ons doorgeven.
Op onze website
http://www.atbsparen.nl vindt u een formulier dat u kunt gebruiken:
http://www.atbank.nl/Documents/PDF/sd_n ... Change.pdfStraks (of morgen) maar even doen dus

Credit Europe moest gewijzigd worden door het invullen en opsturen van een formulier (naar een antwoordnummer). Bij de Rabobank ben ik even in het lokale kantoor naar binnen gelopen. Daar werd de wijziging direct in het systeem ingevoerd: geen probleem.
En dan tenslotte de SNS-bank, die het meest omslachtig was: online aanpassen kon niet (ik heb er geen betaalrekening, dus ook geen digipas), dus ik moest op de website een formulier invullen en uitprinten, en dat met een kopie van mijn legitimatiebewijs opsturen naar een postbus-adres (dus met postzegel). Omdat ik die postzegel wilde besparen ben ik dus even binnengelopen bij een lokale SNS-winkel, waar bleek dat het doorgeven van een adreswijziging daar op dezelfde manier moest: een van de medewerkers vulde datzelfde formulier in, printte het uit, maakte een kopie van mijn rijbewijs en stuurde de boel op naar het hoofdkantoor. Waarna ik een paar dagen later doodleuk een mail kreeg dat de adreswijziging niet werd geaccepteerd omdat die betreffende medewerker blijkbaar de achterkant van mijn rijbewijs (met het BSN-nummer) niet mee had gekopieerd. En op mijn verzoek per mail om niet zo moeilijk te doen en die adreswijziging gewoon door te voeren (ik had me tenslotte in hun SNS-winkel al gelegitimeerd) werd niet ingegaan: die adreswijziging moest echt opnieuw. Zucht...
Na deze zoveelste minder prettige ervaring met de klantvriendelijkheid en service van de SNS (zie voor eerdere ervaringen bijvoorbeeld
dit topic) heb ik dus alsnog zelf maar dat formulier uitgeprint, een kopie van mijn paspoort bijgevoegd en het opgestuurd in een antwoordenveloppe van SNS (met antwoordnummer) die ik nog ergens had gevonden. En daarmee ging het dan gelukkig wel goed. Leuker kunnen ze het waarschijnlijk niet maken, en gemakkelijker blijkbaar ook niet...