Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 5:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 aug 2011 9:45 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Ik heb in de loop van de jaren behoorlijk wat internetspaarrekeningen bemachtigd. Wachtend op betere tijden houd ik ze allemaal aan (met of zonder saldo).
Nu ben ik recentelijk verhuist en heb geprobeerd bij alle banken de nieuwe adresgegevens in te voeren. Wat blijkt, bij veel banken is het niet mogelijk je adres te veranderen.
Is het uberhaupt noodzakelijk dit te veranderen? En waarom kan het niet? Stel dat de bank failliet gaat, dan kan DNB mij ook niet meer vinden.

Wie heeft er ervaring met adreswijzigingen bij internetspaarrekeningen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 aug 2011 1:13 pm 

Geregistreerd: vr 29 mei 2009 2:42 pm
Berichten: 27
corne_mo schreef:
Stel dat de bank failliet gaat, dan kan DNB mij ook niet meer vinden.



Via je BSN nummer ben je altijd te traceren :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 aug 2011 2:11 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
handyman schreef:
Via je BSN nummer ben je altijd te traceren :lol:


Niet als je in het buitenland woont :roll:

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 7:20 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Dat is wel waar, maar als ze het adressenbestand van de bank gebruiken dan komt de post toch mooi verkeerd terecht.
Even serieus aub: Is het noodzakelijk om deze gegevens te wijzigen? Waarom kan het bij veel banken niet? Je staat dan toch met verkeerde NAW gegevens in het bestand.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 7:51 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Echt ervaring heb ik niet. Met verhuizen en een internet-spaarrekening.

In het geval dat nabestaanden aan de bel gaan trekken, zal men e.e.a. toch willen verifiëren. Of die nabestaande nu de DNB is, of ..............

Verder afgezien van enige ratio zegt mijn gevoel dat het moet kloppen, die adresgegevens.
Als ik het niet zelf zou kunnen wijzigen zou ik een e-mail sturen, of een brief.

Maar ik zal nooit erg veel rekeningen hebben, zeker geen lege of met laag saldo. Opruimen die hap, is mijn devies. Slechts één keer heb ik een rekening opnieuw geopend, die ik eerder had afgesloten.
Het was een Plusrekening bij de Postbank, en dat was vanwege een welkomstpremie die ik anders had misgelopen. :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 1:27 pm 

Geregistreerd: vr 07 nov 2008 12:19 am
Berichten: 32
Inderdaad heel vervelend dit is mij bij ASN overkomen ,kreeg later wel exuses, en veel later nog een afschrift van een zoekgeraakt bankafschrift! :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 aug 2011 12:03 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
corne_mo schreef:
Wie heeft er ervaring met adreswijzigingen bij internetspaarrekeningen?

Ik ben ruim een jaar geleden verhuisd, en heb bij de banken waar ik op dat moment een rekening had ook adreswijzigingen moeten doorgeven. Ik weet niet alle details meer, maar bij de meeste kon dat gewoon via internet. Dat was in ieder geval zo voor Aegon, NIBC en MoneYou. LeasePlan had ik meen ik alvast op mijn nieuwe adres geopend (huis wel al gekocht, alleen woonde ik er toen nog niet), dus die heb ik niet meer hoeven veranderen. AT-bank weet ik niet meer. Dus nu even inloggen, waarbij ik zie dat die nog op mijn oude adres staat. Oeps... :P

In hun help staat dit:
AT Bank schreef:
Als u deze gegevens wenst te wijzigen, kunt u uw nieuwe gegevens per post, per fax of per e-mail aan ons doorgeven.
Op onze website http://www.atbsparen.nl vindt u een formulier dat u kunt gebruiken: http://www.atbank.nl/Documents/PDF/sd_n ... Change.pdf

Straks (of morgen) maar even doen dus ;)

Credit Europe moest gewijzigd worden door het invullen en opsturen van een formulier (naar een antwoordnummer). Bij de Rabobank ben ik even in het lokale kantoor naar binnen gelopen. Daar werd de wijziging direct in het systeem ingevoerd: geen probleem.

En dan tenslotte de SNS-bank, die het meest omslachtig was: online aanpassen kon niet (ik heb er geen betaalrekening, dus ook geen digipas), dus ik moest op de website een formulier invullen en uitprinten, en dat met een kopie van mijn legitimatiebewijs opsturen naar een postbus-adres (dus met postzegel). Omdat ik die postzegel wilde besparen ben ik dus even binnengelopen bij een lokale SNS-winkel, waar bleek dat het doorgeven van een adreswijziging daar op dezelfde manier moest: een van de medewerkers vulde datzelfde formulier in, printte het uit, maakte een kopie van mijn rijbewijs en stuurde de boel op naar het hoofdkantoor. Waarna ik een paar dagen later doodleuk een mail kreeg dat de adreswijziging niet werd geaccepteerd omdat die betreffende medewerker blijkbaar de achterkant van mijn rijbewijs (met het BSN-nummer) niet mee had gekopieerd. En op mijn verzoek per mail om niet zo moeilijk te doen en die adreswijziging gewoon door te voeren (ik had me tenslotte in hun SNS-winkel al gelegitimeerd) werd niet ingegaan: die adreswijziging moest echt opnieuw. Zucht...

Na deze zoveelste minder prettige ervaring met de klantvriendelijkheid en service van de SNS (zie voor eerdere ervaringen bijvoorbeeld dit topic) heb ik dus alsnog zelf maar dat formulier uitgeprint, een kopie van mijn paspoort bijgevoegd en het opgestuurd in een antwoordenveloppe van SNS (met antwoordnummer) die ik nog ergens had gevonden. En daarmee ging het dan gelukkig wel goed. Leuker kunnen ze het waarschijnlijk niet maken, en gemakkelijker blijkbaar ook niet... :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2011 10:33 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Ik heb er inmiddels al redelijk wat gewijzigd via de internetbankieren:
- ABN-AMRO
- Argenta
- Bank of Scotland
- NIBC
- MoneYou
- Aegon
Voor de volgende banken moet het zo ver ik kan vinden met een formulier per post:
- SNS
- Binck
En voor de volgende banken kan ik geen optie vinden:
- Credit Europe
- DHB
- AT-bank
- AK bank
- Allianz
- LeasePlanBank

Iemand ervaring met deze laatst genoemden?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2011 5:56 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 15 jan 2011 10:02 pm
Berichten: 62
Linkje: wijzigen NAW-gegevens bij AT-bank (PDF-bestand)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2011 6:03 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Bij LeasePlanBank:

Citaat:
Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?
Een wijziging van uw adres kunt u om veiligheidsredenen alleen via het e-mailformulierop de contactpagina aan ons doorgeven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2011 6:22 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Wijzigingsformulier DHB-Bank

Wijzigingsformulier Credit Europe

Wijzigingsformulier AK Bank

Wijzigingsformulier Allianz


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2011 10:32 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Hadjememaar, bedankt voor de links. Ik ga er eens mee aan de slag.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO